Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Dzisiaj wpadło 150 km po okolicznych drogach, jak zawsze bez zająknięcia. Przerwy w jeździe robiłem tylko dlatego, że chciałem zrobić zdjęcia Big Grin
Ze względu na wielkie problemy ze spawaniem blachy 0.5 mm, stożki wykonam jeszcze raz, z blachy 1,5 mm i tym razem nie będę zawracać głowy spawaczom, tylko pospawam sam.



Pozdrawiam, Rafał
Malutkie zakupy



Standardowo tylna opona, zestaw napędowy i kilka innych dupereli.
Zębatkę 15z muszę wykonać od nowa, poprzednia miała masakryczne bicie.
Przy okazji łańcuch 420, ciut szerszy ale pasuje, dzięki temu nie trzeba staczać zębatki.
Oczywiście łańcuch do skrócenia.
Dyfuzor na etapie gięcia stożków... znowu.
Dzisiaj troszkę się zadziało, ogarnięta elektryka pod 12 V, realna moc oddawana na średnich obrotach to ponad 40 W.
Czekam na paczkę z kostkami, żarówką H4 (zamiast h3), lusterkiem, uszczelkami, tłokiem i innymi drobnostkami.
Zregenerowałem siedzenie, blacha wyprostowana, pęknięcia nadlane i zeszlifowane, nity głównego mocowania zmienione na śruby M6.
Dospawane zostały mocowania "tylne" siedzenia, zmieniony pokrowiec.
Powoli kończy się skrzynia, przebieg jak na razie 5 tyś km.
Przełożenia 15/25 i tak już zostanie.
Wałek zdawczy mimo katowania i strzelania "z klamy" ma się dobrze a frez wygląda jak wyglądał.
Łożyska ok, ale będzie trzeba tak czy tak rozpołowić, zmienić skrzynię, tym razem nie olewając dystansowania, zapakować jakąś dobrą uszczelkę i śmigać dalej.
To chyba tyle, pozdrawiam, Rafał


Niestety, świeci się jak psu jaja, ale ciemnoszare plamki na całej powierzchni tłoka wskazują na dużą zawartość krzemu.
Pierścionki chromowane, ciasno siedzą w rowkach.
Gdyby ktoś potrzebował wymiarów, mogę wrzucić, zmierzyłem cały tłok.
I będziesz zakładać ten tłok?
Tak, w poniedziałek wysyłam tłoczek a cylinder już czeka.
Drobne przeróbki i szlif.
Więc tak, silniczek społowiony.
Skrzynia została właściwie zdystansowana, wkleiłem luźno latające łożysko klejem anaerobowym. Zregenerowałem automat zmiany biegów, zmieniając nity na śrubki m6 z nakrętkami (na kleju do gwintów), wyregulowałem sprzęgło, które w tym momencie w ogóle nie ciągnie ani się nie ślizga.
Byłem zmuszony wszelkie gwinty potraktować klejem do gwintów, po zdjęciu kapy sprzęgła bez robienia czegokolwiek sprzęgło mogłem wyjąć, było odkręcone. Podobnie koło przekładni stałej i zębatka zdawcza. Wrzucając jedynkę motorek nie szarpie, jedyne co słychać, to delikatne kliknięcie zmieniacza biegów i sprzęgło. Skończyły się problemy z regulacją wolnych obrotów - wszystko jest szczelne, brak lewego powietrza. Za jakiś czas wróci ze szlifu i przeróbki cylinder, wtedy się zacznie zabawa Wink Pojawiają się jeszcze drobne problemy z łożyskami koła tylnego, ze względu na troszkę za krótki dystans między nimi (wewnątrz koła). W sierpniu motorynka zostanie rozebrana na części pierwsze, dospawane zostanie kilka wzmocnień (mocowania silnika, główka ramy), poleci do piaskowania i malowania proszkowego. Kolor zostaje jaki był, RAL5015.
A co bedzie przeabiane w cylindrze ?
Cylinder już jest 50/4, tym razem powiększenie płuków do granic możliwości oraz szersze okno i kanał wydechowy.
Dodatkowo w/w tłok z MBX 50.
Aha, poza tym wpadnie dyfuzor, zanim powstanie mój własny, wpakuję od skutera 2t jakiś nisko strojony.
Dobrze ci się spisuje ten gaźnik?
Nie Big Grin
Dopiero oryginalny dellorto działa jak fabryka chciała.
Mam za małą dyszę wolnych obrotów i wolne praktycznie nie istnieją. Dzisiaj na sztucznym obciążeniu zmierzyłem moc mojej prądnicy - 53W @ 16V na oryginalnych rdzeniach. I niech mi ktoś powie, że się nie da Smile
Z przodu będzie h4 40/45w - miałem 35/35 i się spaliła.
Dodatkowo będą czujniki i światło stopu, a ostatnie wydarzenia utwierdziły mnie w przekonaniu, że hydrauliczny hamulec tarczowy będzie koniecznością. W ciągu 3500 km 3x zmieniałem zdarte do zera przednie okładziny.
Może tylną lampę z wski ze stopem?
Eeeee, zbyt proste Big Grin
Ta która jest powinna dać radę, wpakuję tam kilka watowych diod (czerwonych). 1 w = 100 lm jako jedno "włókno" oraz 4 - 5 w = 400 - 500 lm jako drugie "włókno". Ewentualnie ba15d (5/21 W). Zresztą wszystko mogę wpakować, mam 12 V.
a z czego wyciągniesz automat stopu? żeby jak wciśniesz hamulec to ci się świeci?
Przekierowanie