Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
mój bak <3 :F
dc-cdi sam robiłeś ?
Zupełnie nieopłacalne, kupiłem moduł za 24 zł. Nawet trzy razy tyle mógłbym dać, biorąc pod uwagę ile wniósł na plus. A reszta wiadomka sam, instalacja i tak dalej.
Czas na kolejną dawkę patentów.
Cały czas borykam się z luzami na główce ramy.
Wpadłem dzisiaj na pomysł zastąpienia sztycy Loncina... śrubą.
Tak, wrzucę tam śrubę M24x240 kl. 8.8 (ocynk).
Dolna półka po wyjęciu sztycy ma otwór 24 mm, miski łożysk - 24 mm, górna półka jest wypracowana przez luzy i ma od 22 do 23 mm, rozwierciłem na 24. Ciekaw jestem, czy wypali, ale chyba powinno Smile
Śruba M24 ma skok 3 mm Exclamation
i ta konkretna kosztuje 34 zł za sztukę :F
Ale spróbować można, za poprawienie komfortu jazdy jestem w stanie zapłacić każdą cenę Big Grin Przy okazji kupiłem łożysk igiełkowych na tyle, by wypchać nimi całą rurkę ramy (mocowanie wahacza) i dwa uszczelniacze na krańce. Na tę samą rurkę założę dwa łożyska 6905 i dodatkowo na nie rolkę z poliamidu - będzie chronić mocowanie wahacza przed wytarciem przez łańcuch.
Jeśli dobrze liczę, to śruba M24 w klasie 8.8 przekroczy doraźną granicę wytrzymałości przy... 36 tonach (12x12xPi)x(8x100) [N] = 361 911 N = 36191,1 kg = 36,1911 t
Czyli po mojemu wystarczy aż nadto.
cdn.
Ake wytrzymałość na co? Nie ma czegoś takiego jak granica wytrzymałości Wink
Tam by trzeba przerobić, przespawać całą główkę ramy na inną, luzy będą nadal się pojawiać, wiem z doświadczenia też to przerabiałem, najlepiej przerobić na łożyska stożkowe albo zwykłe jak np. w etz w terenie oryginalne rozwiązanie długo nie pojeździ.
Będzie nowa rama to będą i stożki.
stqc dla śruby klasy 8.8 doraźna granica wytrzymałości to 8x100 N/mm2, na podstawie tego te "obliczenia", chociaż powinienem liczyć dla samego rdzenia bez gwintu (21 mm).
Luzów na łożyskach nie ma, teraz jest nie na łożyskach, a półka - sztyca bo gwint na sztycy znikł i nie da się skręcić.
(30-08-2019 01:16:18)seler1500 napisał(a): [ -> ]powinienem liczyć dla samego rdzenia bez gwintu (21 mm).
Tak.
stqc napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak granica wytrzymałości
Jest, w tym wypadku jest to doraźna granica na rozciąganie, ale mamy jeszcze granice plastyczności, czy wytrzymałość na ścinanie, jednak tu możemy pominąć siły ścinające, bo nawet gdyby widelec był sztywny, praktycznie nie występują.
To się ponawymądrzał Smile
W każdym razie tak, taka śrubka spokojnie wytrzyma Smile
I ciekawy patent, ale ja nie wypełniałbym całej główki łożyskami, tylko też przedzielił je tulejką poliamidową.
Nie nie, łożyska do mocowania wahacza idą Smile
Ale myślałem też sporo, by zastosować śrubę M20 i wypakować główkę łożyskami igiełkowymi + po jednym oporowym nad i pod główką, ale nie znalazłem odpowiednich łożysk.
Tak dużo pytań i tak mało odpowiedzi...
... i tak mało czasu. Do października nowa rama musi być gotowa, pomalowana i uzbrojona.
Wahacz - dłuższy, czy ten sam?
Łożyska osi wahacza - w ramie czy w wahaczu?
Oś wahacza - 10 czy 12?
Siedzenie - oryginalne czy coś kombinować?
Zbiornik - czarny czy niebieski?
Błotnik - oryginalny, czy z tworzywa, na dolnej półce?
Instalacja elektryczna - jedna gruba wiązka, czy kilka otulin spiętych razem?
Licznik - w pełni cyfrowy czy z obrotomierzem analogowym?
Przedni teleskop - klasyczny (ten który jest), czy upside-down?
Zacisk dwutłoczkowy z ruchomym jarzmem czy dwutłoczkowy z tłokami naprzeciwko siebie?
Felgi srebrne czy czarne?


Liczę na Waszą pomoc.

A może wahacz na tulejach poliamidowych?
Szybka zmiana planu. Wahacz na tulejach.
Co do kolorystyki wstrzymam się z opinią, dopóki nie zobaczę ramy.
Siedzenie oryginał, ale zastanowiłbym się nad kolorem tapicerki.
Błotnik może od Stelli?
Liczniki cyfra Smile
Instalację zrobiłbym w paru przewodach, moim zdaniem podkreślisz tym stopień pomodzenia (ilość = dobrobyt, no nie?), a i z samymi kolorami masz wtedy więcej opcji stylistycznych, ale to trzeba by przemyśleć.
Przód moim zdaniem USD, ale tradycyjne ze złotymi goleniami też wyglądają fajnie.
Felgi w kolorze Wink
Tyle ode mnie Wink
Wahacz, zależy jak ci się na tym jeździ. Celował bym w ten sam i zamiast udziwiać z łożyskami zrób, chociaż na próbę tak jak jest u mnie. Na tulejach z poloneza.
Siedzenie raczej oryginalne.
Zbiornik niebieski
Błotnik przymierzałbym z tworzywa
Instalację poprowadziłbym osobno do każdego komponentu, by potem w razie awarii nie pruć całej wiązki.
Licznik z obrotomierzem analogowym wydajemisię, że byłby czytelniejszy.
Przedni teleskop zostaw ten co jest.
W zacisk celowałbym dwutłoczkowy. Chyba bardziej odporny na zanieczyszczenia i stabilniejszy.
A felgi nie mam pojęcia.
Dzięki wielkie Smile
Tuleje z poloneza te co masz - jakie mają wymiary?
Okej, jest już prawie pewne, że nie zdążę z nową ramą do ZSMotki, ale muszę skoczyć kiedyś do znajomego spawacza - aktualnie nowa rama leży właśnie u niego. Tymczasowo do starej ramy wpakuję pręt fi 22 w miejsce łożysk wahacza, pręt obustronnie nagwintuję M12. W wahaczu zastosuję tuleje metalowo-gumowe z pornoloneza, prawdopodobnie wahacz z profilu 30x20x3. A co do główki ramy, to nie będę rzeźbić w gównie i zostawiam te nieszczęsne wianki, tyle, że wpakuję same kulki zamiast wianków i jak wcześniej wspominałem - śrubę M24 zamiast sztycy. Zamówiłem już górną półkę (jest pęknieta) i zacisk dwutłoczkowy, zdam relację z dalszych działań. Mam w końcu dostęp do prasy, wiertarki stołowej i frezarki, więc powoli można rzeźbić.
Przeprowadziłem tjuning głowicy best
Wałek rozrządu nadlany i wyszlifowany na wzór z40, ale z nieco mniejszym wzniosem zaworu wylotowego, przez ryzyko kolizji. Ponadto porting - usunięta chamska zwężka i kanał zrobiony w "stożek" od 23 do 25 mm, wydech stożek 20-25.
Wałek przed wykończeniem:

Wznios zaworu dolotowego:

Wznios zaworu wydechowego:



Poskładam silnik i zdam relację, jak to jedzie. Poza wzniosami zaworów (dolot 7.1 vs 5.5 mm org a wydech 6.5 vs 5.1 org) zwiększone są też czasy rozrządu, zmniejszyłem czas współotwarcia zaworów.
cdn.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie