Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45

Lagi 33 mm z pitbike 110/125, długość całkowita 670 mm.
Jakby ktoś kiedyś miał problem z takimi lagami:
Uszczelniacze 33x45x10.5, olej 10W - około 177 cm3 na lagę (6 fl. oz.).
Lagi jakie są, każdy widzi Big Grin nic specjalnego, chrom jako taki, trochę odprysków, półki niestety nienajlepsze, ktoś chyba wybijał lagi młotkiem Confused Ale to nic, wyrówna się ładnie papierami 60 do 1200. Doły lag raczej proszek, ale niewykluczone, że machnę je tak jak ramę w niebieski RAL 5015.
Lagi wyrwałem za 70 zł, nawet oś z dystansami dostałem i prawie nieosiągalną nakrętkę główki ramy.



Znalazłem tarczę hamulcową:
Suzuki AN125
Rozstaw śrub 54 mm
Średnica wewnętrzna 38 mm
Średnica zewnętrzna 180 mm
Grubość 4 mm

Trochę czasu i weny się znalazło. Przednie koło zdystansowane, konstrukcja przedniego hamulca już przemyślana i rozplanowana. Jutro zajmę się tyłem a konkretnie to dystansowaniem koła, ustawianiem go w jednej linii z przednim oraz ustawieniem zębatek w jednej linii.
Główka ramy ścięta kątówką i wyrównana papierem ściernym na szkle do poziomicy, myślę, że będzie ok. Muszę kupić cały zestaw łożyska główki ramy (obecne jest już zużyte) i przy okazji skrócić miski od strony bieżni (są za wysokie i miska haczy o bieżnię wewnętrzną).
Zmieniałeś kąt główki ramy ?
Nie ruszałem tego, po prostu tył jest ciut za nisko jeszcze.
Na zdjęciu amortyzator 320 mm + przedłużka 32 mm, z przedłużką 45 mm jest lepiej. Czyli amortyzator 365 mm - z Simsona Enduro.

Ewentualnie mogę niżej skręcić półki lag, czyli przód zejdzie niżej. Jaro5 ma tak w swojej motorynce.
Trochę to nie naturalnie wygląda, mowa o tylnym wahaczu. Jest i za krótki i za wysoko w ramie. Ja bym wyciął tuleję wahacza tylnego w ramie i opuścił ok 5, może i 6 cm. Proponuję tą tuleję zrobić z wałka 24, 25 mm oczywiście A2 i otworem wewnętrznym 12,2 pod oś fi 12 mm, też z A2.
Nie myślałeś by tylny wahacz dać od Kadeta??? Przód powinien pasować bez większych przeróbek, do wspomnianej tulei ramy.
Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce, a co dopiero w tej ... BESTII Big Grin
Na twoim miejscu dla pewności w główkę ramy wstawił druga rurkę. Przy takich obciazeniach możesz być zaskoczony podczas wypadania w dziurę...
(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a): [ -> ]Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce, a co dopiero w tej ... BESTII Big Grin
Nie ma takiej potrzeby, jak spojrzeć na mocowania silnika - silnik robi tu za wzmocnienie ramy. Ale w sumie dlaczego nie, coś tam mogę wstawić, blachy mi jeszcze sporo zostało.

(08-02-2019 23:23:50)Lubiestaremoto napisał(a): [ -> ]Na twoim miejscu dla pewności w główkę ramy wstawił druga rurkę. Przy takich obciążeniach możesz być zaskoczony podczas wypadania w dziurę...
Oczywiście główka ramy będzie wzmocniona, rurka wewnątrz między miskami będzie dobrym pomysłem. Nic więcej nie jestem w stanie zrobić ze względu na to, że sama główka jest dość krótka.

(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a): [ -> ]Trochę to nie naturalnie wygląda, mowa o tylnym wahaczu. Jest i za krótki i za wysoko w ramie. Ja bym wyciął tuleję wahacza tylnego w ramie i opuścił ok 5, może i 6 cm. Proponuję tą tuleję zrobić z wałka 24, 25 mm oczywiście A2 i otworem wewnętrznym 12,2 pod oś fi 12 mm, też z A2.
Nie myślałeś by tylny wahacz dać od Kadeta??? Przód powinien pasować bez większych przeróbek, do wspomnianej tulei ramy.
Wahacz mam już nawet uspawany (prototyp :F), jest dłuższy. Wykonany z profilu zamkniętego 40x27x3. Tak właśnie myślałem nad opuszczeniem mocowania wahacza niżej, tylko problem będzie z wykonaniem tego prosto i bez uszczerbku na geometrii ramy. Trochę mi szkoda już wykonanych tulejek dystansowych pod łożysko, ale z dłuższymi amortyzatorami faktycznie nie wygląda to najlepiej i obniżenie mocowania będzie dobrym pomysłem. Reszta na pw Big Grin

Swoją drogą kol. jaro5 w swojej ramie nie zmieniał zbyt wiele (nieco wzmocniona, zawieszenie pitbike i tyle), a w motorynce siedzi prawdziwy potwór - 85/6/2/2M z dyfuzorem. 154FMH (poj. 110 cm3) wcale nie ma tak dużej mocy jak ten rezonator - osiąga ledwo 6.5 - 7 KM na kole, w dodatku ma "płaską" charakterystykę, moc rozwija prawie liniowo, bez nagłych skoków (jak w przypadku wysilonego dwusuwa).

(08-02-2019 23:11:57)joozek napisał(a): [ -> ]Druga sprawa to połączenie rury pod-siodłowej z dolnym koszem silnikowym. Bardzo często pada to miejsce w zwykłej Motorynce

Moja rama ma to już za sobą, pękło jeszcze na seryjnym silniku. Przy okazji spawania zostało dospawane wzmocnienie.
(03-12-2018 01:21:04)DumDum napisał(a): [ -> ]Na małej Hondzie nie wygląda to źle, a gabaryty podobne.

Z ciekawości co to za motomobil ?
Modzona Honda Monkey.
(09-02-2019 14:14:06)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]Z ciekawości co to za motomobil ?

Honda MSX (Grom)
O faktycznie. Zbiornik mnie zmylił.



A w temacie swapa, jutro skoczę do hurtowni po profile zamknięte, ceowniki i rury i powzmacniam jeszcze ramę.
(10-02-2019 17:26:28)DumDum napisał(a): [ -> ]Honda MSX (Grom)

Dzięki łap piwo. Co do swapa to ja bym tu trzasnął jakąś bajere haha i czemu rozrusznik wyrzuciłeś ?
(10-02-2019 20:34:21)NoSeLatamTrochu napisał(a): [ -> ]czemu rozrusznik wyrzuciłeś ?
Lżejsze magneto Wink
Magneto w wersji z bendiksem waży coś koło 1400 - 1600 g, w wersji odchudzonej waży około 700 - 800 g. Inna sprawa - brak miejsca na sensownej pojemności akumulator, przy 110 cm3 jest już czym kręcić więc i akumulator musiałby być większy, przynajmniej 7 Ah i prąd rozruchowy ze 100 A. Taki akus już sporo miejsca zajmuje. Co prawda z ładowaniem nie ma problemu bo i tak zakładam regulator, ale nie ma gdzie umiejscowić akumulatora. A ostatnia sprawa to miejsce na rozrusznik i wygląd, górny rozrusznik wymaga zastosowania innego króćca gaźnika (gaźnik pod kątem w górę), na co nie ma miejsca. Więc musiałbym odwrócić gaźnik, co spowodowałoby problemy z filtrem powietrza (brak miejsca) i ciśnieniem w dolocie. Dolny rozrusznik ogranicza prześwit, więc też go z góry skreśliłem, poza tym jakoś niespecjalnie potrzebuję rozrusznika w silniku, który odpala z pierwszego kopa.
4ah wystarczają na rozruch tego silnika Wink
no rzeczywiście róznica spora, więc sorry
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie