Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Owszem, kiedyś nie zwracano uwagi na nośność i indeks prędkości..... Bo zaledwie kilka motocykli potrafiło osiągnąć 110 km/h, a wszystkie i tak miały nośność dopasowaną do wagi motocykla. Kiedyś również kasku nie używano....
Wracając do tematu - jak już masz kupić opony to dopasuj indeks prędkości i nośności dla własnego bezpieczeństwa.
Wiem, dlatego chcę przerobić całość pod koła MRF 10".
Łącznie z tylnym hamulcem tarczowym.
(02-12-2018 18:11:36)seler1500 napisał(a): [ -> ]Wahacz inny przód inny :F
Zobaczymy, co uda się upchnąć do lag crossa 125, poszukam wymiarów felg skuterowych.

Hmmm, felga Aeroxa ma 13 cali, z przodu nie wejdzie. Najskuteczniej chyba będzie felgi od MRF i upchnąć z przodu coś koło 2.75 a z tyłu 3.00 i jakoś się będzie jechać. I podnóżki wyżej albo zagnę lekko.

Tak, rox 13x3.5". Mam u siebie trochę tych skuterowych felg. Z tego co kojarzę większość 50cc przy 13" ma 3.5 szerokości. Przy 12" są popularne dwie szerokości. 10" też występują w dwóch, te klasyczne z małą oponką są wąskie, więc na pewno się zmieszczą. Są jeszcze felgi pod balonowe opony i tam chyba też 3.5 jest.

Przód nie wejdzie ze względu na cylinder? Czy coś innego przeszkadza? Na tył upchnął byś 13"?
Tak, z przodu zawadza cylinder, na początku nie przewidywałem zmiany felg na większe, dlatego nie ma tam zbyt wiele miejsca, ale dzięki temu nie musiałem wydłużać ramy. Z tyłu nie wiem, czy 3.5 by weszło, wahacz ma szerokość 130 mm, ale nie wiem jak z szerokością założonej opony. W razie czego jest opcja innego wahacza, z giętymi profilami zamkniętymi (teraz są proste).

No i nie wiadomo, co z mocowaniem zębatki w przypadku felgi Aeroxa, pewnie trzeba nadlać, stoczyć, ponawiercać.

Z tego co widziałem, to koło Aeroxa jest dość duże jak na motorynkę, nie wiem, czy dobrze będzie to wyglądać.
(02-12-2018 23:10:15)seler1500 napisał(a): [ -> ]No i nie wiadomo, co z mocowaniem zębatki w przypadku felgi Aeroxa, pewnie trzeba nadlać, stoczyć, ponawiercać.

Z tego co widziałem, to koło Aeroxa jest dość duże jak na motorynkę, nie wiem, czy dobrze będzie to wyglądać.

Zębatka na piastę jak w Ducati, trochę wiercenia i toczenia. Można by zostawić ori mocowanie na 3 śruby. No i oczywiście wtedy tarcza na tył.
Na małej Hondzie nie wygląda to źle, a gabaryty podobne.
Fajna sprawa xD nie chce mi się czytać 22 stron, ale pewnie coś przeglądnę, czekam na efekt końcowy best
Uuuu to trochę poczekasz, aktualnie rama stoi w moim pokoju :F
Zrobiłem krótkie rozeznanie w cenach, i do ukończenia projektu na oryginalnych felgach brakuje około 1200 pln. Ta, wiem że za cały ten projekt spokojnie kupiłbym coś większego.






Co nie znaczy, że zostawię drynę ot tak, bez serducha, zawieszenia i czego tam jeszcze brakuje.


:F


Znaczy to mniej więcej tyle, że jak do wakacji skończę to będzie dobrze best
Poza tymi wszystkimi duperelami, o których paplałem przez ostatnie kilka stron, do zrobienia jest bak - przysmarkany elektrodą gwint kranika utnę i przylutuję na twardo nowy. Cały zbiornik muszę cynować, żeby pozbyć się wszystkich wgniotek i głębszych rys. Coś jeszcze trzeba pokombinować ze stopką centralną, dół zaczyna się łamać. Pewnie oddam spawaczowi do nadlania. Do naprawy kwalifikuje się też siedzenie, do wymiany pokrowiec (zniszczony przez moją głupotę :F) i gąbka. Blachę udało mi się nadlać i wyprostować. Ostatnio uciąłem drugie mocowanie amortyzatora i zrobiłem gwint wewnętrzny M8.

Aha, projekt zerodwajściaczy idzie w kierunku membrany. Jak pokończę wszystkie inne projekty, do których jest potrzebny, rozpołowię dziada i będziem rzeźbić. Membranka tak, jak kilka wieków temu planowałem - od AM6. Już zamówiona, tak samo luty twarde do amelinium i stali oraz kawał cyny do wygładzenia zbiornika.
To chyba tyle, jak coś większego się zadzieje albo spadnie na mnie deszcz pinionszkuf, dam znać.
Przypomnij mi, jaki tam silnik ma być?
Jakby co mam taką membrane
Membranę już mam, równolegle robię projekt 023, ale nie będę tworzyć tematu o samym silniku.
W tej motorynie będzie siedział 139FMB 110 cm3.
023 będzie siedział w ramie Ogara 205 lub 50-T-1, znajomy ma mi coś odłożyć z kompletną dokumentacją. Ale dopóki ramy ni ma, to wszystko o 023 wrzucam tutaj.


Zasada działania banalnie prosta, płyn hamulcowy :F wypycha tłoczek, ciągnąc jednocześnie cięgnem. Gwint cięgna M2.5, mocowanie M8. Tłoczek posiada dwie gumki uszczelniające. Cięgno posiada gumkę o długości 15 mm, co jest wystarczającym uszczelnieniem. Śruba przewodu standardowo M10x1.25. Całość wykonana dobrze jak na swoją cenę (25.50 pln), brak zadziorów w korpusie, powierzchnia pracy tłoczka idealnie gładka, całość anodowana na wybrany kolor. Dodatkowo dołączony jest "adapter" cięgna:
Tak po prawdzie , już w sprzedaży Romet Mini Pony 125, sam taką kupiłem. (kopia Hondy Monkey). Wiem ,ze to coś innego niż polski projekt, ale dobrze wygląda i jest naprawdę przyzwoicie wykonana. Tak więc jak ktoś chce gotowca... mozna tez podpatrzec niektóre rozwiązania.
Gotowca to każdy umie Wink
Podpatruję co się da z każdego motocykla, pewnie nigdy nie skończę tego projektu ale przynajmniej jest przy czym dłubać.
Za konieczność widzę zakładać na te cięgna jakieś osłonki gumowe jak w rowerach na linkach między zaciskami hamulcowymi. Tzn takie jak na lagi tylko odpowiedniego rozmiaru. W 019 po zamontowaniu pod spodem strasznie się paskudzi. No i odpowietrzenie w dekielku też trzeba czymś okryć by też nie dostawał się syf. Ja zakleiłem parcianą taśmą.
Ja nie mam tego problemu, dźwignia jest z przodu silnika. Ale dobry pomysł, taka harmonijka. Poszukam. A odpowietrznik hmmm taśma parciana od biedy może być, coś tam powietrza przepuszcza.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie