Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
(07-09-2018 00:34:02)stqc napisał(a): [ -> ]Zacisk dwutłoczkowy z brembo robi robote polecam, kasa nie duża ja swój praktycznie nowy z nowymi klockami wyrwałem za 50zł z wysyłką:F

Do mototynki? best
Jak na tym zacisku będzie źle,na pewno zainwestuję, ale dam mu szansę, jak w chinolu całkiem nieźle daje radę, to tu też powinien się sprawdzić.
Jak myślicie, lagi chinola w półkach Charta wypalą? Lagi chartolota mają 32 mm, więc w sumie znaleźć pasowne lagi o podobnej średnicy (od razu z mocowaniem zacisku) i git. Myślałem nad lagami z crossów 110/125 Loncin i podobnych, powinny podejść. Wiem, że można wpakować całe lagi Loncina, ale mój znajomy tokarz ma czas dopiero za miesiąc, a do tego trzeba toczyć nowe miski łożysk.




Silnik 110 się składa, na razie rama stoi, mocowania w trakcie spawania. Najłatwiej mi kombinować z mocowaniami na pustych karterach i tak właśnie robię. Mocowania wykorzystam wszystkie możliwe - górne, tylne, dwa dolne. Na razie bez dodatkowej dolnej kołyski ramy, jak uznam to za konieczne to się dospawa. Silniczek na podstawowej konfiguracji 110, cylinder alu, głowica z niby sportowym wałkiem rozrządu, gaźnik PZ22. Na razie ogarniam skrzynię, jak tylko przyjdzie paczuszka z resztą potrzebnych części powinno jakoś już iść. Tłumik z ATV 110:

Jest dławiony, ale aż takich mocy nie chcę rozwijać, żeby interesować się przelotem.
Rozrusznik elektryczny i wszystkie jego części wymontowałem, ale i tak pokrywka zostanie z mocowaniem, chyba żeby to zaspawać, ale nie widzę sensu, może kiedyś silnik przyda się do czegoś innego. Skrzynia typowa 1-N-2-3-4.
Stator 6 cewek, niestety gdzieś będę musiał wpakować regulator. Z przodu H4 55/60, tył 5/21W (stop przód/tył ze względów bezpieczeństwa).
Rama zostanie w kilku miejscach wzmocniona (główka ramy, rura podsiodłowa, mocowanie wahacza).
Zamówiłem już 4 litry :F oleju - Mannol 7812 10w40 - zobaczymy, jak się sprawdzi, wymiany po 300, 700, 1000km a później myślę, żeby co 1500 zmieniać.
Licznik rowerowy speedmaster 5000.
Po zakończeniu wszystkich kombinacji z ramą i po jakichś 1000 km (jak upewnię się, że nic nie sknociłem) pomaluję całość na RAL5015.
Ze względu na niską masę całego zestawu tylny hamulec zostaje bębnowy, wrzucę tylko nowe szczęki. Przedni tarcza 160 mm, ze względu na kombinacje z lagami wstrzymuję się z pracami nad hamulcem tarczowym.
eee tam 10tys miałem przypadek ciągłej eksploatacji bez zmiany oleju :F tłumik radze odblkować w kolanku
Mi się wydaje że przy zwyczajnej jeździe nie ma co tak często wymieniać oleju w silniku. W chińskich 4t pisze żeby wymieniać co 2tyś kilometrach.
No tak, ale jednak pakuję silnik po kapitalce i trochę szkoda go zarzynać zbyt rzadką zmianą, zwłaszcza, że oleju wchodzi niecały litr Big Grin Pamiętajmy, że tam nie ma jako takiego filtra oleju - tylko pseudofiltr w formie drobnej siateczki. 1500 - 2000 chyba będzie ok, przy cenie mojego oleju 13/litr.
Nie zapomnij o filtrze odsrodkowym na sprzęgle Wink
Tam jest coś takiego? wtf
W sumie dostałem silnik bez sprzęgła, więc jeszcze nie znam tego silnika całkiem :F
Za tą klapka w której znajduje sie łożysko jest filtr odsrodkowy który zbiera cały syf tak naprawdę a wiele osób o nim zapomina i później smok zapchany :F
Bardzo dobrze wiedzieć, będę o tym pamiętać Big Grin
Apdejt: Skrzynia zostaje bo jest w stanie bdb. W środę wpadnie reszta części i będzie składanko, do wtorku silnik już powinien być na chodzie. Kartery dzisiaj wymyłem myjką ciśnieniową, jutro oddaję je do spawania, rama zostanie dokończona w środę. Całość powinna jeździć w okolicach piątku, ale za tydzień. Może nawet wcześniej. Zobaczymy kiedy kartery wrócą i czy spawacz wyrobi się w terminie. Silnik postaram się tak umiejscowić, żeby nie pozbywać się przedniego błotnika.
Łokej, poprzednie mocowanie silnika wyciąłem całkowicie, blacha 3 mm to ciut za mało. Były wstawki z blachy 5, ale tylko wstawki Big Grin
Dzisiaj uformowałem górne mocowania całe z blachy 5 mm (a właściwie 2.5 mm złożonej na pół :F), jutro postaram się je lekko przyłapać spawem i popracować nad tylnym mocowaniem, akurat z nim jest najmniej kłopotu bo wykorzystuję po części oryginalne mocowania (albo ich resztki, wyciąłem wszystko). Górne mocowanie leci pod bak, a dolne - między dolnymi mocowaniami wpakuję podnóżki, a całość będzie wykonana z litej blachy 5 mm - może na wyrost, ale chcę zrobić raz a porządnie. Myślę jeszcze nad wzmocnieniem główki ramy i poprawieniem (MIG-iem) reszty spawów, gdyby postanowiły pęknąć ze starości.
Silnik oczywiście ustawiam tak, by łańcuch nie tarł o wahacz oraz obie zębatki były w jednej linii. Opieram się na dwóch innych motorynkach - fotki są na sprzedajemy, w jednym z ogłoszeń są bardzo wartościowe zdjęcia ukazujące, jak ktoś rozwiązał mocowania silnika - i na nich będę się wzorować Wink
Ogłoszenie 1
Ogłoszenie 2
A zębatkę tylną zostawiasz oryginalną czy zmieniasz na większą?
Nie ma potrzeby zmiany na większą, zostaje 25z. Dla 50/70 musiałbym dać 33z, inaczej straszny muł by był, ale 110 ma spory zapas mocy, 13/25 lub 14/25 będzie ok. Porównywałem z przełożeniami Routera WS50, brałem pod uwagę obwód koła itp. 13/25 powinno ładnie jeździć. Łańcuch raczej 428, mam już zresztą kupiony więc raczej ten. Pasuje ładnie do tylnej zębatki, oczywiście wrzucam nową.

Zastanawiam się jeszcze nad przewodem hamulcowym w stalowym oplocie, ale na gumowym hamulec jest wystarczająco ostry, aż nadto (sprawdzałem w chińskim squterze 2T). Myślę, że jednotłoczkowy chiński zacisk da radę, ten sam zestaw jest w tym chinolu i można go postawić na przednie koło (cały komplet nowy).

Dołóżmy do tego jeszcze śmiesznie tanie klocki hamulcowe - komplet kosztuje 4,50 Big Grin Nawet jeśli miałbym je zmieniać co 1000 km, to i tak tanio.

Z drugiej strony klocki EBC kosztują kilkadziesiąt złotych, chyba zainwestuję i spokój na długo.
Chce my zd ję cia
po glą do we
z
prac

Mówisz i masz :F
Błotnik nie będzie tłukł w cylinder na dziurach?
No i te wiadro trochę niepraktyczne Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45
Przekierowanie