Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Cinquecento Sporting 1997
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.


Jako, że sprzedałem Poloneza, poszukiwałem jakiegoś auta na dojazdy do pracy wybór padł na coś z rodziny Fiata, szczególnie model Cinquecento Sporting. Po paru dniach poszukiwań i telefonów znalazłem Cienkiego w Sierakowie. Rok produkcji 1997, dwa lata temu zrobiona podłoga, reszta w stanie średnim - ogólnie do poprawek.
Z braków, to nie ma felg aluminiowych oraz prawej czerwonej tylnej lampy, tłumik środkowy też już opuścił ten samochód, ryk jest taki jakbym jechał jakąś Hądą. :F
Co do ceny to zapłaciłem za niego mniej niż jego pojemność silnika, jeszcze poprzedni właściciel zarżnął akumulator i w dniu, którym go zabierałem kupił nowe aku.



Pierwsze co to wywaliłem półkę bagażnika z "pięknymi" głośnikami. Jutro jadę po nowy tłumik środkowy.
Szału nie ma d*py nie urywa. Założyć alu, zrobić korektę lakieru i można jeździć. Czysta benzyna czy na podtlenku LPG? Big Grin
Czysta benzynka, pewnie odczuję, to na kieszeni. :F
Nie no silnik nie jest aż taki duży. Jeszcze w takim małym ,,szkrabie" to nie spali dużo.
Czym przejawiała się sportowosc Sortingow?
Patrzę "O! Ktoś pokazuje CC Sporting". Potem patrzę, że to Chmielu i już sobie myślę "Pewno poldka albo zastawę sprzedał", wchodzę w temat a tam:

(18-10-2017 22:49:54)Chmielu17 napisał(a): [ -> ]Jako, że sprzedałem Poloneza [...]

:F


Cienias ogólnie spoko, choć ze szprotinga to mu mało zostało krejzi Z pewnością powinien być tani w ogólnych naprawach, tylko pytanie jak koszt części typowo "sportingowych", których jak wiadomo w dobrym stanie coraz mniej Tongue

(19-10-2017 01:40:51)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Czym przejawiała się sportowosc Sortingow?

Zabójcze 1.1 pod maską i trochę wizualnych "bajerów", jak zderzaki w kolorze, alufelgi, czy bardziej "sportowy" lakier :F
No i wersja Szumacher była, ale to chyba Sejaka. Ale mnie od strony mechanicznej ciekawiło. Żadnych ekstra kucy, fajniejszych przełożeń?
Jest ekstra pojemność. Nie sportingi miały silniki góra 900, albo 700 z zabójczymi 30 kóńmi (choć wystarczającymi do jazdy).

Mam tylną półkę i parę innych rupieci, ale nie od Sportinga. Jeśli da się to jakos wysłać to mogę odsprzedać, dwie półki mi zbędne. Ale polecam najpierw spojrzeć na szroty, u mnie jest kilka, jeden nawet Soleil (szyberdach, zderzaki pod kolor).
Sporting powinien mieć ciut inne przełożenia skrzyni biegów, krótsze o 17mm sprężyny o ile dobrze pamiętam i rzecz jasna alufelgi. Były jeszcze czerwone pasy bezpieczeństwa, ale nie wiem czy wszystkie miały. Schumacher to akurat tylko SC, CC były jeszcze abarthy z całkowicie innym ospojlerowaniem ale to rzadkość. Ten to już trochę porzeźbiony, ale jak kielichy i nadkola ma zdrowe to podłatać i śmigać. Mam sc 1.1 mpi i całkiem fajnie się tym jeździ, jednak na samej benzynie o niskim spalaniu jak się dość gniecie po garach to można zapomnieć.
(18-10-2017 23:18:28)kamil97 napisał(a): [ -> ]Nie no silnik nie jest aż taki duży. Jeszcze w takim małym ,,szkrabie" to nie spali dużo.

W cyklu mieszanym spalił mi około 6,5 litra benzyny na 100km.

(19-10-2017 01:43:10)Quake96 napisał(a): [ -> ]Cienias ogólnie spoko, choć ze szprotinga to mu mało zostało krejzi Z pewnością powinien być tani w ogólnych naprawach, tylko pytanie jak koszt części typowo "sportingowych", których jak wiadomo w dobrym stanie coraz mniej Tongue

Tylne lampy Sportinga/SX-a można dostać do 100zł za komplet w dobrym stanie. Nie wiem jak z resztą pewnie przekonam się. Co do Zastavy nie sprzedam, będę robił. :F

(19-10-2017 20:04:50)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Jest ekstra pojemność. Nie sportingi miały silniki góra 900, albo 700 z zabójczymi 30 kóńmi (choć wystarczającymi do jazdy).

Mam tylną półkę i parę innych rupieci, ale nie od Sportinga. Jeśli da się to jakos wysłać to mogę odsprzedać, dwie półki mi zbędne. Ale polecam najpierw spojrzeć na szroty, u mnie jest kilka, jeden nawet Soleil (szyberdach, zderzaki pod kolor).

W sumie u mnie dużo tych paści CC ląduje na szrocie, więc blacharkę i inne graty nie Sportingowe znajdę bez problemu, ale dach z Soleil-a bym chętnie bym przytulił, ale nie do niego tylko do 1100p. Big Grin

(19-10-2017 20:44:52)skinder napisał(a): [ -> ]Sporting powinien mieć ciut inne przełożenia skrzyni...

Jeszcze ma stabilizator poprzeczny na przedniej osi, reszta co wypisałeś się zgadza. W moim egzemplarzu mam czerwone pasy. Skrzynia biegów jest dosyć krótka i się świetnie sprawdza w mieście, na trasie nie wykorzystałem jej całego potencjału - nie było zbytnio gdzie.

No i mój pierwszy zakup, nowy tłumik środkowy.
Stabilizator to chyba akurat tylko w cc 700 nie występował, ale nie dam ręki uciąć. Ten wydech to łączony z tyłem czy do wspawania? Sam środkowy tłumik niewiele ma do powiedzenia, jeżeli chodzi o hałas.
Niestety sam szyberdach jakiś inteligent rozbił, została się tylko blacha. Reflektujesz? :F

Choć bym chciał to te u mnie są nie do ruszenia, stoją w depozycie. A szkoda, bo sporo ciekawych fantów byłoby do wyjęcia.
(19-10-2017 21:37:03)skinder napisał(a): [ -> ]Stabilizator to chyba akurat tylko w cc 700 nie występował, ale nie dam ręki uciąć. Ten wydech to łączony z tyłem czy do wspawania? Sam środkowy tłumik niewiele ma do powiedzenia, jeżeli chodzi o hałas.

Tłumik jest łączony - Z wydechem to zobaczę go jutro od kolektora do końca, ale tłumik środkowy na pewno jest do wymiany.

(19-10-2017 21:48:49)Dawdzio napisał(a): [ -> ]Niestety sam szyberdach jakiś inteligent rozbił, została się tylko blacha. Reflektujesz? :F

Jednak spasuję i nie wezmę. :F
Z moich własnych doświadczeń polecam bardziej zaopatrywać się na złomie w części do takiego cc. Dostaniesz wszystko w ułamku ceny nowych części. Przy ewentualnej sprzedaży później dużo lepiej na tym wyjdziesz :]
Sporting, miał zderzaki w kolorze z cieniutkimi listewkami, fotele ala kubełkowe, lampy tylne czerwone, lampy przód z czarnym wnętrzem, białe kierunki przód, silnik tylko 1100, kierownica obszyta skórą, mieszek zmiany biegów obszyty skórą, stabilizator przód, obniżenie -20, licznik z obrotomierzem, pasy czerwone
Stron: 1 2
Przekierowanie