Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z Mińskiem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam wszystkich , mam problem z uruchomieniem mojego Mińska 125 , jeszcze w zeszłym miesiącu jeździł , na początku palił z pierwszego , potem za drugim ... za trzecim razem , następnie już tylko na zapych a obecnie ma opcji , żeby go odpalić , wstrzymałem się z zapytaniem na forum , gdyż mój tata grzebał w nim dobre 10 lat i mówił że mi pomoże , niestety nie zdążyliśmy zrobić nic poza zmianą pierścieni , bo były podejrzenia , że się zużyły (musiał wracać do pracy za granicą ) i zostałem z tym sam , a okazało się że to nie w tym był problem (choć naprawdę były zużyte ale nie aż tak) wiem , co jest sprawne :
-moduł
-zapłon
-cewka zapłonowa
-wszystkie przewody
Proszę o pomoc , najlepiej kogoś obeznanego , choć pewnie wiele wymagam , bo o takiego znawcę Mińsków ciężko w Polsce :/[attachment=15937]

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Objaw taki jakby świeca już umierała Tongue
Była wymieniana na nową? Ogólnie to powinno się wymieniać świecę po przejechaniu 2000 km Big Grin
(10-10-2017 17:40:33)Bresio95 napisał(a): [ -> ]Objaw taki jakby świeca już umierała
Była wymieniana na nową? Ogólnie to powinno się wymieniać świecę po przejechaniu 2000 km Big Grin
Świeca w sumie jakaś super stara nie jest było może z 200 km , bo to motocykl na niedzielne przejażdżki po lesie (niestety za młody jestem żeby sobie normalnie wyjechać :/ )

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka

I tak przy okazji jaką świece polecasz ? bo obecnie mam Iskrę 75S bodajże

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
O jeny Iskra loo I to jeszcze taka ciepłota :/
W sumie mogę polecić oryginalne świece Isolator. Oryginalne w lokalnych sklepach kosztują około 22 zł.
Do Mińska jest bodajże ciepłota F100 (według Iskry), czyli M260 (według Isolatora), ale warto zajrzeć do instrukcji obsługi Wink
(10-10-2017 19:07:23)Bresio95 napisał(a): [ -> ]O jeny Iskra loo I to jeszcze taka ciepłota :/
W sumie mogę polecić oryginalne świece Isolator. Oryginalne w lokalnych sklepach kosztują około 22 zł.
Do Mińska jest bodajże ciepłota F100 (według Iskry), czyli M260 (według Isolatora), ale warto zajrzeć do instrukcji obsługi Wink
Taaa ... instrukcja obsługi jak ja jej na oczy nie widziałem XD a tą świece sprawdzę i dam znać niedługo

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Instrukcja jest dostępna w Internecie Wink
Dzięki za pomoc Bresio95 , jak coś się zmieni to się jeszcze na pewno odezwę Wink

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Też miałem kiedyś problem z odpaleniem mojego Mińska okazało się że kabel który wchodzi w cewkę pod zbiornikiem był luźny
(11-10-2017 18:35:46)kedzik28 napisał(a): [ -> ]Też miałem kiedyś problem z odpaleniem mojego Mińska okazało się że kabel który wchodzi w cewkę pod zbiornikiem był luźny
Wezmę to pod uwagę jak będę go badał Wink

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Cześć znowu Smile mam nowe fakty i nowe pytania do was , fakty :
-tak tylko dla pewności - mój Mińsk to wersja Białoruska (dawne ZSRR) , czyli bez akumulatora
- wymieniłem przewód na nowy tak jak radził kedzik28
-ustaliłem że świeca jest w porządku (pomimo że nie jest to ta , która byłaby najbardziej optymalna dla Mińska)
-zapłon też jest ok , daje niezłe natężenie bo podczas kopania starterem bez problemu działa klason , kontrolki i kierunkowskazy (kiedy je włączę)
A teraz kilka pytań :
-czy to cewka może być winowajcą ?
- czy kiedy wsadzę palec do fajki , przyłożę do przewodu lub bezpośrednio do cewki to powinno mnie mocno kopnąć , że aż ręka sama odskakuje ? (przy każdym sposobie kopie mnie tak leciutko że mogę machać starterem i coś tam czuje ale ledwo co)

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Cześć,
W tym wypadku cewka może być winowajcą, bo skoro możesz sobie machać starterem i ledwo co czujesz, znaczy, że jest za małe napięcie na wyjściu na świecę.

Najłatwiejszym sposobem diagnozy jest od kogoś pożyczyć sprawną cewkę, żeby zobaczyć, czy jest dobrze na drugiej cewce.
Najprawdopodobniej jest po prostu do wymiany. Sprawdź także kable idące od zapłonu do cewki, czy nie są przetarte i nie mają bicia nigdzie.

Jakby coś, to proszę nie bić, staram się pomóc, ale nigdy jeszcze nie miałem doczynienia z tym sprzętem.
(13-10-2017 16:55:05)XStuntManiac napisał(a): [ -> ]Cześć,
W tym wypadku cewka może być winowajcą, bo skoro możesz sobie machać starterem i ledwo co czujesz, znaczy, że jest za małe napięcie na wyjściu na świecę.

Najłatwiejszym sposobem diagnozy jest od kogoś pożyczyć sprawną cewkę, żeby zobaczyć, czy jest dobrze na drugiej cewce.
Najprawdopodobniej jest po prostu do wymiany. Sprawdź także kable idące od zapłonu do cewki, czy nie są przetarte i nie mają bicia nigdzie.

Jakby coś, to proszę nie bić, staram się pomóc, ale nigdy jeszcze nie miałem doczynienia z tym sprzętem.

Za dobre intencje nie biję Wink a czy się to sprawdzi to się dowiem , jak kupie nową cewkę ze strony minsk125.pl bo tylu letnich używanych wg. mnie się nie opłaca (Tak - to ciągle aktualne wystarczy zadzwonić ; kasy na mojego Ruska małego dzika wariata nie żałuję )
A jak nie miałeś do czynienia , to polecam ci z całego serca jakbyś kiedyś miał więcej grosza to 15 minut na Allegro/OLX/czymkolwiek innym i masz Wink

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Znowu mam pytanie , kupiłem nową cewkę i iskrę ma ładną , widać ją z daleka . Problem w tym , że kiedy zaleje gaźnik do pełna , i niby wszystko jest w porządku to zaczynam go kopać (w sensie , że starterem ) , niestety nie odpala , potem odkręcam świecę , a ona sucha jak wiór jakby nie dostawał paliwa . O co może chodzić ???

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
A masz pewność że gaźnik jest czysty, jaki stan silnika, kompresja jest odpowiednia ?
(20-10-2017 17:19:54)Mixol napisał(a): [ -> ]A masz pewność że gaźnik jest czysty, jaki stan silnika, kompresja jest odpowiednia ?
Kompresja raczej jest dobra , a na pewno lepsza niż za czasów , kiedy jeszcze jeździł (wymieniłem pierścienie , na starych po włożeniu do cylindra aż światło przenikało , a o przerwie nawet nie wspominam bo ponad 2 mm) , jeśli o gaźnik chodzi to go czyściłem ale chyba jeszcze raz to zrobię , silnik sam w sobie jest raczej w dobrej kondycji

Wysłane z mojego SM-J320FN przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2 3
Przekierowanie