Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jaguar czy Huragan ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Kupiłem na OLX rower jak twierdzi właściciel ZZR Jaguar ale był malowany sprejem i nic nie widać a napisów pod farbą nie znalazłem. Brakuje mu kilku części , numer nie jest na lewym haku tylko pod suportem 58800 . Ma dwie tarcze z przodu ale tylko jedną manetkę do tylnej przerzutki ,której z resztą brakuje . Nie mam pojęcia z którego jest roku a sprzedający nie ma pojęcia , nie oryginalne przednie koło . Proszę o pomoc w indentyfikacji .[attachment=15881][attachment=15882][attachment=15883][attachment=15884][attachment=15885]

(03-10-2017 13:14:25)Rafał Majer napisał(a): [ -> ]Witam,
Kupiłem na OLX rower jak twierdzi właściciel ZZR Jaguar ale był malowany sprejem i nic nie widać a napisów pod farbą nie znalazłem. Brakuje mu kilku części , numer nie jest na lewym haku tylko pod suportem 58800 . Ma dwie tarcze z przodu ale tylko jedną manetkę do tylnej przerzutki ,której z resztą brakuje . Nie mam pojęcia z którego jest roku a sprzedający nie ma pojęcia , nie oryginalne przednie koło . Proszę o pomoc w indentyfikacji .

Tutaj reszta zdjęć ...[attachment=15886][attachment=15887][attachment=15888][attachment=15889][attachment=15890]
Po ściętych i zaślepionych rurkach tylnego trójkąta przy węźle podsiodłowym wnioskuje, że to Jaguar.
Dzięki :-) mam nadzieję i tylko jak rozpoznać rok produkcji ? :-)
(03-10-2017 14:57:01)Rafał Majer napisał(a): [ -> ]Dzięki :-) mam nadzieję i tylko jak rozpoznać rok produkcji ? :-)

Numery ramy w rowerach Huragan/Jaguar nie zawierały roku produkcji, co więcej numery te nie były bite po kolei Smile Tzn. fakt, że jeden rower ma numer niższy a drugi wyższy nie musi oznaczać, że ten z niższym numerem jest starszy.

Po detalach można się co najwyżej zorientować z jakiego mniej więcej okresu produkcji jest ten rower. Czy na główce ramy są dwie dziurki, do których mógł być zamocowany emblemat ZZR ? Jeśli nie, to rower jest już z czasów Rometu, czyli z pierwszej połowy lat 70-tych albo młodszy, z pewnością nie jest z lat 60-tych.

Rok produkcji można próbować określić po osprzęcie, niestety są to elementy łatwo wymienialne więc nie wiadomo czy są oryginalne. W czasach ZZR (czyli do początku lat 70-tych) wiele części nosiło sygnaturę ZZR. U ciebie widać ją na prawej korbie. Nabijano ją też na piastach, na osi supportu, pedałach, mostku kierownicy, klamkach hamulca, nawet na dzwonku. Na jednym ze zdjęć pokazałeś oponę, jest na niej kółko z liczbą 70 (albo 76 ? a może 78 ?), która określa rok produkcji opony. Ten rok 1970 pasuje mi do tego roweru, ale jaka jest gwarancja, że ta opona jest oryginalna ? Sprawdź jeszcze drugą. Poszukaj roku na obręczach (również od strony wewnętrznej), może coś jest nabite.

Wg mnie rower może być z tego 1970 roku, dokładnym ustalaniem bym się nie przejmował - robić i jeździć. Jeżeli mamy do czynienia z Jaguarem, to zdecydowanie ciekawsze jest rozkminianie czy jest to wersja zwykła czy Specjal Smile Po szczegóły odsyłam do googli, bo to zbyt długa historia. Tak czy siak - jeżeli zamierzasz doprowadzić rower do porządku, to przy tej okazji rozbierz go i sprawdź wagę zupełnie gołej ramy (bez misek, łożysk, śrub - bez niczego) oraz osobno wagę gołego widelca. Ta wiedza przyda się na później Smile
(04-10-2017 11:00:26)f126 napisał(a): [ -> ]
(03-10-2017 14:57:01)Rafał Majer napisał(a): [ -> ]Dzięki :-) mam nadzieję i tylko jak rozpoznać rok produkcji ? :-)

Numery ramy w rowerach Huragan/Jaguar nie zawierały roku produkcji, co więcej numery te nie były bite po kolei Smile Tzn. fakt, że jeden rower ma numer niższy a drugi wyższy nie musi oznaczać, że ten z niższym numerem jest starszy.

Po detalach można się co najwyżej zorientować z jakiego mniej więcej okresu produkcji jest ten rower. Czy na główce ramy są dwie dziurki, do których mógł być zamocowany emblemat ZZR ? Jeśli nie, to rower jest już z czasów Rometu, czyli z pierwszej połowy lat 70-tych albo młodszy, z pewnością nie jest z lat 60-tych.

Rok produkcji można próbować określić po osprzęcie, niestety są to elementy łatwo wymienialne więc nie wiadomo czy są oryginalne. W czasach ZZR (czyli do początku lat 70-tych) wiele części nosiło sygnaturę ZZR. U ciebie widać ją na prawej korbie. Nabijano ją też na piastach, na osi supportu, pedałach, mostku kierownicy, klamkach hamulca, nawet na dzwonku. Na jednym ze zdjęć pokazałeś oponę, jest na niej kółko z liczbą 70 (albo 76 ? a może 78 ?), która określa rok produkcji opony. Ten rok 1970 pasuje mi do tego roweru, ale jaka jest gwarancja, że ta opona jest oryginalna ? Sprawdź jeszcze drugą. Poszukaj roku na obręczach (również od strony wewnętrznej), może coś jest nabite.

Wg mnie rower może być z tego 1970 roku, dokładnym ustalaniem bym się nie przejmował - robić i jeździć. Jeżeli mamy do czynienia z Jaguarem, to zdecydowanie ciekawsze jest rozkminianie czy jest to wersja zwykła czy Specjal Smile Po szczegóły odsyłam do googli, bo to zbyt długa historia. Tak czy siak - jeżeli zamierzasz doprowadzić rower do porządku, to przy tej okazji rozbierz go i sprawdź wagę zupełnie gołej ramy (bez misek, łożysk, śrub - bez niczego) oraz osobno wagę gołego widelca. Ta wiedza przyda się na później Smile
Dzięki na początek :-) Zacznę od tego że dziurki na główce ramy ma na emblemat ZZR i mają rozstaw ok. 54 mm , co do opony to jest tam w kółeczku 75 . Koła to zupełny kosmos i nigdzie nie znalazłem roku zresztą oby dwa inne Undecided Cały rower rozbiorę za kilka dni bo jeszcze się bawię w wykańczanie "Maratona" . Tak więc waga później . Dzięki za cenne informacje i pozdrawiam.
(05-10-2017 10:37:11)Rafał Majer napisał(a): [ -> ]dziurki na główce ramy ma na emblemat ZZR i mają rozstaw ok. 54 mm , co do opony to jest tam w kółeczku 75 . Koła to zupełny kosmos i nigdzie nie znalazłem roku zresztą oby dwa inne

O, no to ładnie - trafił ci się ZZR Smile Skoro koła są różne, to numerkiem na oponie nie ma się chyba co przejmować, zapewne nieoryginalne.

W tym momencie wytłumaczalny jest również fakt, że rower ma z przodu dwie zębatki, manetka na ramie ma dźwigienkę tylko do tylnej przerzutki a przedniej przerzutki brakuje: najpewniej rower miał przednią przerzutkę typu "wajcha", towar cenny i deficytowy. Stosowana we wczesnych modelach.
Dzwignie z wajchą być może odsprzeda mi jeden jegomość z Warszawy , tylkna przerzutka jedna z pierwszych ZZR już zamówiona , nie wiem tylko jakie koła dać może kupię gdzieś takie jak na zdjęciu (od ZZR Maraton) odświerzone
Podsumowując już z suwmiarką w ręku sztyca podsiodłowa 26,4 mm , Waga 2,148 kg sama rama , dziurki na emblemat 55 mm , dziwna przelotka na dwie linki z tyłu .
No tak, ZZR Jaguar na rurach importowanych Reynolds, czyli ta lepsza - przynajmniej nie pęknie Smile. Tak jak koledzy wspomnieli, przednia przerzutka z teczną dźwignią na przerzutce, tylna niestety dwulinkowa. Co prawda mam obie, ale chciałem kiedyś uskutecznić swojego Huragana. Tak czy inaczej świetny zakup, gratki.
Przekierowanie