Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Różnice w karterze silnik 025 a zb4
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Chciałbym Was zapytać czy istnieje taka szansa aby z powodzeniem zamontować karter od silnika 025 w silniku zb4?. Zdaje sobie sprawe że trzeba wywiercic otowor na linke do zmiany biegów. Jednak zastanawiam sie czy poza tym szczegółem reszta bedzie pasować? Na pierwszy rzut oka wydaje mi sie że tak, jednak wole sie upewnić. Chodzi mi oczywiscie tylko o wymiane/dostosowanie tylko jednej połówki karteru.
Dodam jeszcze że chcę zrobić taki "swap" z tego powodu iź kartery, które mam do ZB4 są niestety popękane w obrębie miejsca gdzie przechodzi cięgno wodzika zmiany biegów (w jednym jest dziura, a w drugim, który z motorowerem dostałem widać już pęknięcia - czyżby ten typ tak miał?) W każdym razie nie chciałbym tego spawać, wolałbym przerobić połówkę karteru od 0,25 (wywiercenie otworu).

Dziękuje za pomoc.
Mam kartery jak chcesz napisz na priv oddam za dobra cene Ci a szkoda psuc tego do 025
Kartery wymienia się parami
chodzi o zachowanie osiowości
Mhm... faktycznie jest to poniekąd oczywiste. W takim razie będę chyba musieć oryginalny pospawać.
Mogę zamienić się karterami, mam ładne od S38 (ZB4) na te od 025 co masz. Jak nie, to mogę po prostu sprzedać.

Co do różnic to jest kilka, m.in. jest dodatkowa śruba do kapy bocznej, brak otworu na linkę zmiany biegów.
ZB4 to silnik na pedały, a 025 na kopnik
Najlepiej poszukaj (zamieniaj) kartery od silnika 003,
Nie niszcz tych 025
Karter (połówka), o który się martwię zaczyna tak jak napisałem pękać przy wyjściu otworu do pręta wodzika zmiany biegów. Będę próbować to naprawić tak aby nie powiększało się to pęknięcie. Albo tigiem albo pospawać to na zimno. W każdym razie wydaje mi się że jest to jakaś wada materiałowa tych karterów bo znalazłem w swoich zbiorach jeszcze jedną parę karterów do zb4 i tutaj jest w tym miejscu w ogóle wywalony otwór. Także ciekawa sprawa.

Nie jaka była historia tych silników, ale ja w swoim ZB4 mam wszystkie bebechy od wersji z kopnikiem. A sam silnik wygląda na nie przerabiany.
(27-09-2017 10:16:13)joozek napisał(a): [ -> ]ZB4 to silnik na pedały, a 025 na kopnik
Najlepiej poszukaj (zamieniaj) kartery od silnika 003,
Nie niszcz tych 025

Co Ty gadasz, jak ZB4 były też na kopniak. Sam mam taki silnik.
zb4 miał kopniak b4 to ten ta pedały
Przekierowanie