Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dezamet 019 problem z dwójką
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, w moim 50-T1 mam taki problem jak w tytule. Na początku dwójki nie było w ogóle (od razu z luzu przeskakiwało na trójkę). Trochę regulacji i wszystkie biegi wchodziły, nie wypadały. Po przejechaniu może 10km dwójki nie było znowu. Wziąłem się za regulację na wodziku i nawet się udało, wszystko działało. Niestety, po jednej przejażdżce dwójki znowu nie było. I tak jest za każdym razem - jak podreguluję, to trochę pochodzi i znowu nie ma. Inne biegi dobrze chodzą. Wałek biegów w środku (ten z trzema rzędami ząbków) był wymieniany na nowy i przejechał może 20km. Na dodatek jest też problem z wybijaniem z trójki na luz, trzeba leciutko naciskać wajchę bo przeskakuje na jedynkę.
Gdyby to było ważne, to w moim romecie biegi układają się tak: Na samym dole 1, wyżej luz, jeszcze wyżej trójka, a dwójka jak wchodziła to z 3 w dół (wiem że tak nie powinno być)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zrób po kolei to co napisałem (raczej nie wszystko będzie konieczne): Regulacja według instrukcji (oczywiście po niej należy skontrować przesuwkę) -> zniwelowanie luzów na dźwigni od przesuwki -> wymiana zużytych elementów -> zmiana wałka głównego na ten z wcięciami na prowadnicach.

W 019 musisz delikatnie i z wyczuciem operować nóżką zmiany biegów. Z trójki na luz dwa razy naciskasz nóżkę. Luzu między dwójka a trójką teoretycznie nie ma, ale praktycznie można go "złapać" jeśli wszystko będzie ok.
(29-08-2017 16:18:22)Szatek napisał(a): [ -> ]Zrób po kolei to co napisałem (raczej nie wszystko będzie konieczne): Regulacja według instrukcji (oczywiście po niej należy skontrować przesuwkę) -> zniwelowanie luzów na dźwigni od przesuwki -> wymiana zużytych elementów -> zmiana wałka głównego na ten z wcięciami na prowadnicach.

W 019 musisz delikatnie i z wyczuciem operować nóżką zmiany biegów. Z trójki na luz dwa razy naciskasz nóżkę. Luzu między dwójka a trójką teoretycznie nie ma, ale praktycznie można go "złapać" jeśli wszystko będzie ok.
A co dokładnie rozumiesz przez kontrowanie? Jak to zrobić? Trochę głupie pytanie, ale w mechanice jestem zielony.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zakontrowanie nakrętki regulacyjnej, czyli przytrzymanie jej i wykręcanie do oporu wcześniej założonej nakrętki kontrującej, bądź wkręcenie do oporu wkrętu dociskowego.
Jak na moje to po prostu odkręca ci się regulacja, daj przed nią zwykłą nakrętkę by zaś skontrować nią regulację. Po tym zabiegu powinno być ok. Może masz zużytą sprężynę od kulki i ciężko ci znaleźć poszczególne biegi?
Pewnie nie masz kontry i to jest główną przyczyną problemu oprócz wielce prawdopodobnie zużytej skrzyni biegów


Wodzik, przynajmniej u mnie ma gwint M7
Sprężyna nie ma nic do tego...
Przekierowanie