Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pomiar ilości paliwa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam, dziewczyna zażyczyła sobie, żebym zamontował jej w charcie czujnik poziomu paliwa. Z tego co już czytałem to w skuterach takie coś jest oparte na potencjometrze i pływaku. Jak tam jest to rozwiązane? sam potencjometr jest umieszczony na dnie baku czy od góry? druga sprawa, czy wskaźniki od chińskich skuterów są w miarę zgodne ze sobą, czy trzeba szukac części od tego samego modelu?
Ale te dziewuchy mają życzenia.

Niech patyk ze sobą wozi.

https://gmoto.pl/produkty/56780/czujnik-...baku_2.jpg

Skoro tak to wygląda to pewnie jest przykręcone u góry. Trochę dużo rzeźby rzeźby w oryginalny zbiornik Charta wpasować.
A jednak od dołu, w dodatku sterowany minusem. Orientujecie się czy liczniki np. od zetki 125 będą dobrze wskazywały także i prędkość?
To już prościej chyba jakiś zbiornik podpasować...albo patyk ze sobą wozić...albo do korka przyczepić coś rodzaju miarki.
(24-08-2017 12:00:23)nie_mientki napisał(a): [ -> ]To już prościej chyba jakiś zbiornik podpasować...albo patyk ze sobą wozić...albo do korka przyczepić coś rodzaju miarki.

mam narzędzia, chęci, ale nie mam wyżej wymienionej wiedzy. skoro wytne otwor w baku, uszczelnie i zamaluje jak fabrycznie, to czemu mam się nie pobawić w pro. czekam na rzeczową odpowiedź.

Znając jeszcze zycie to zaraz komus będzie przykro tego oryginalnego zbiornika od charta. Tak się fajnie składa że mogę jeden odsprzedać. nie zwlekaj, uchon przed modyfikacjamiSmile
Co do liczników z zk to z tego co wiem zk ma napęd przy kole a Chart przy silniku, samą linkę podepniesz ale raczej będzie przekłamywać. Poponowałbym zamontowane jakiegoś uniwersalnego obrotomierza i oryginalnego licznika, a sam czujnik paliwa jakoś wstawić, może własną półkę zegarów zrobić? na jackmotors jest duży wybór dość tych półek. A czujnik paliwa wiadomo będzie działać dobrze tylko jak motor będzie stać równo.
(24-08-2017 13:20:14)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Co do liczników z zk to z tego co wiem zk ma napęd przy kole a Chart przy silniku, samą linkę podepniesz ale raczej będzie przekłamywać. Poponowałbym zamontowane jakiegoś uniwersalnego obrotomierza i oryginalnego licznika, a sam czujnik paliwa jakoś wstawić, może własną półkę zegarów zrobić? na jackmotors jest duży wybór dość tych półek. A czujnik paliwa wiadomo będzie działać dobrze tylko jak motor będzie stać równo.

Ale przeklamania nie beda duze. Dobra, cos wymysle. Mam spore pole do popisu. Moze byc wskaznik a moze byc kontrolka.
Prościej, jakiś trójnik przed kranikiem i wężyk przeźroczysty albo rurka gdzieś przy baku i wszystko widać.

https://lh6.googleusercontent.com/-4Ojrp...NY0530.JPG
(25-08-2017 00:54:58)Kanilox napisał(a): [ -> ]Prościej, jakiś trójnik przed kranikiem i wężyk przeźroczysty albo rurka gdzieś przy baku i wszystko widać.

https://lh6.googleusercontent.com/-4Ojrp...NY0530.JPG

tandetę też.
Ma ktoś może zdjęcia tego czujnika osadzonego w baku? czy w każdym pojeździe ten rezystor nastawny jest zanurzony w paliwie?


Czujnik jak widać w ZK jest po środku zbiornika, nie wiem czy w Charcie on będzie poprawnie działać bo chart ma zbiornik dzielony przez połowę. Do środka baku wchodzi ta taka sonda, reszta jest przymocowana do baku i z tego tylko już kabelki do stacyjki i tyle.
Przy takim umiejscowieniu czujnika wystarczy "dostosować" pręt pływaka i bedzie git. Tylko chart ma chyba okrągły bak z dołu.
Hehe, swojego czasu projektowałem taki czujnik oparty na ultradźwiękach z osobnym wyświetlaczem. Wszystko sterowane poprzez mikrokontroler. Dużo roboty, ale pewne wskazania. A w Charcie nie ma kranika z rezerwą? Przecież jak braknie paliwa, przekręcasz i jedziesz dalej -> prosto do stacji Big Grin
Kanc1erz napisał(a):A w Charcie nie ma kranika z rezerwą? Przecież jak braknie paliwa, przekręcasz i jedziesz dalej -> prosto do stacji Big Grin
Jest, ale wiesz... Kontrolka albo jeszcze lepiej wskaźnik - bajer tak bardzo :F
(25-08-2017 12:23:34)charper napisał(a): [ -> ]Ma ktoś może zdjęcia tego czujnika osadzonego w baku? czy w każdym pojeździe ten rezystor nastawny jest zanurzony w paliwie?

W znacznej części pojazdów jest taki pływak, pręt i rezystor. Widocznie w moto jest od dołu z racji chęci zachowania estetycznego wyglądu zewnętrznego, w samochodach to jest zazwyczaj od góry. Do ursusa są zestawy montowane montowane od boku.

W każdym razie jak wynalazłeś taki fajny czujnik poziomu paliwa, to można się nim pobawić, ot 'tylko' kwestia porządnego uszczelnienia, a potem dobrze wyskalować - poprzez długość i dogięcie pręta pływaka, o czym wspomniał kol. kdudka.

Do jawki miałem dawno temu inny pomysł - korek taki jak od zbiornika płynu hamulcowego w polonezie. Tylko ja wszystko mogłem ukryć pod siedzeniem... Smile No i to była tylko kontrolka ewentualnej rezerwy.
Stron: 1 2
Przekierowanie