Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Universal LUX - odnowa i przeróbka zieleńca na złoto
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Założenie: Odbudowa Wigry w wersji UNIVERSAL LUX.

Najpierw poszukiwania dawcy ale w jak najlepszym stanie. Padło na:


następnie szybka rozbiórka i rama do piaskowania i malowania. w miedzy czasie zakup części: łożyska i inne oświetlenie, naklejki etc.

rama po malowaniu:



czasu brak ale sukcesywnie codziennie po jednej śrubce dokręcam:

nowa wysoka kiera jest zakrzywiona do wewnątrz i po jeździe testowej stwierdziłem, że jest niewygodna i wracam do starej płaskiej. Krótki rzut oka i biała kolorystyka detali (osłony,oświetlenie) nie pasuje. Szybka podmianka na czarne:
Niby wszystko ładnie i na miejscu, tylko po co było egzemplarz w tak dobrym stanie malować? Chyba najlepiej brać te z obdartym lakierem albo rdzą a ten ze zdjęcia wyglądał bardzo dobrze Big Grin
Np ten sokół co masz do malowania może być.
(24-08-2017 16:53:02)Czajka napisał(a): [ -> ]Niby wszystko ładnie i na miejscu, tylko po co było egzemplarz w tak dobrym stanie malować? Chyba najlepiej brać te z obdartym lakierem albo rdzą a ten ze zdjęcia wyglądał bardzo dobrze Big Grin
Np ten sokół co masz do malowania może być.

doskonale rozumiem pytanie - wymarzyłem sobie złote wigry LUX więc kolor nie grał roli tylko stan (tzn niezardzewiały i z kpl osprzętem też w dobrym stanie). Na zdjęciu zielony wydaje się ok, ale wierz mi był poobijany bardzo.

Sukcesywnie składam do kupy wszystko, (np. wczoraj wymieniona nakładka widelca z białej na srebrną) jeszcze nowe linki, czarne odblaski na szprychach, czarna pchełka itp.


Fajnie bo ten złoty wygląda dobrze, nawet byłbym skłonny uwierzyć że to oryginalny kolor Big Grin
(25-08-2017 10:01:12)nie_mientki napisał(a): [ -> ]Fajnie bo ten złoty wygląda dobrze, nawet byłbym skłonny uwierzyć że to oryginalny kolor Big Grin

starałem się dobrać ten złoty metalic taki jak były malowane kiedyś oryginalnie (niestety tylko na foto widziałem) ale efekt mnie zadowala
Jestem za, ale praktyczniej tylny hamulec powinien być od strony bagażnika - będzie lepiej można poprowadzić linkę i trochę pedały biją po oczach - sry za czepianie, ale musi być jak było, bo szkoda roboty. Który to rocznik, bo pchełka to chyba nie dla tego roweru. Pozdrawiam
(25-08-2017 12:42:32)marwaski napisał(a): [ -> ]Jestem za, ale praktyczniej tylny hamulec powinien być od strony bagażnika - będzie lepiej można poprowadzić linkę i trochę pedały biją po oczach - sry za czepianie, ale musi być jak było, bo szkoda roboty. Który to rocznik, bo pchełka to chyba nie dla tego roweru. Pozdrawiam

1982r. - wiem, że pchełka to nie ten rocznik ale bardziej mi się podoba takie rozwiązanie niż nowsze modele czarnej lampki. Rolleyes - w sumie jak składali wigry to też składali z tego co mieli na półce w magazynie Tongue

zobaczę jak z hamulcem jak będę miał linki, ale pierwotnie i w innych tak właśnie montowane były... z pedałami mam też dylemat, oryginalne trochę ściachane więc dałem inne nowe - dobrze, że się czepiasz (przemyślę Blush)
Jeszcze się będę czepiał, ale detali - bo szkoda skundlić taki rower detalami - obserwuję.
(25-08-2017 19:57:48)marwaski napisał(a): [ -> ]Jeszcze się będę czepiał, ale detali - bo szkoda skundlić taki rower detalami - obserwuję.

Rolleyes Z nieoryginalnych części jest tylko pompka i pedały, przednia lampka (poluje na oryginalną chromowaną) i sztyca kierownicy.

dorwałem czarne dynamo - w wolnej chwili przymierze które lepsze czy srebrne czy takie:

sory za łyzkę szlamu ale ..... ten złoty źle dobrany, za jasny i bez połysku, w latach kiedy były złote wigry to dynama mocowane były na widelec a nie do uchwytu na dynamo, lepiej bedzie tez wygladała osłona "pistolet" w chromie niz ten czarny badziew, dynamo tez daj alu tylko glanc wypoleruj lub ewentualnie jak moj znajomy daj obudowe do chromu.
(28-08-2017 20:52:21)FuzzFace napisał(a): [ -> ]sory za łyzkę szlamu ale ..... ten złoty źle dobrany, za jasny i bez połysku, w latach kiedy były złote wigry to dynama mocowane były na widelec a nie do uchwytu na dynamo, lepiej bedzie tez wygladała osłona "pistolet" w chromie niz ten czarny badziew, dynamo tez daj alu tylko glanc wypoleruj lub ewentualnie jak moj znajomy daj obudowe do chromu.

nie znasz sie ty .... ja p.... nie komentuj....Exclamation Tongue Cool
Co do koloru to na żywo wygląda lepiej... w wigry 1 z 76r będę montował dynamo na widelec, tutaj musiałbym ciąć diaxem więc zostawiłem jak jest - w końcu to 80lata już ... gdyby części w wigrach nie były pomieszane rocznikowo to na pewno bym się trzymał sztywno i szukał "rewolweru" ale tutaj ta osłona mi odpowiada Wink . Przymierze jeszcz oba dynama i się zobaczy ale dzięki za podpowiedź. pozdrawiam serdecznie!

wczoraj nabyłem skarbnicę części i chyba wykorzystam pedały - jak myślicie?

A nie lepiej go zostawić w całości, to też wyrób rometowski.
(29-08-2017 09:17:21)Texas Ranger napisał(a): [ -> ]A nie lepiej go zostawić w całości, to też wyrób rometowski.

myślałem nad tym, ale brakuje gałki (pokrętła) od "timera" - ciężko dostać Sad ...póki co stoi i czeka albo na lepsze czasy albo na części
No moim zdaniem to złote Wigry wygląda O S Z A Ł A M I A J Ą C O. Jak tak patrzę na te zdjęcia to ten zielony nie wyglądał tak źle. A może by tak zostawić ten rower stacjonarny z ostatniego zdjęcia w całości.
(29-08-2017 11:48:13)epwaspotter napisał(a): [ -> ]
(29-08-2017 09:17:21)Texas Ranger napisał(a): [ -> ]A nie lepiej go zostawić w całości, to też wyrób rometowski.

myślałem nad tym, ale brakuje gałki (pokrętła) od "timera" - ciężko dostać Sad ...póki co stoi i czeka albo na lepsze czasy albo na części


Ja do swojego kupiłem na Mototargu w W-wie, więc można to upolować.
Stron: 1 2
Przekierowanie