Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: [Wiki] Romet 50-T-1 (2370) - Szczegółowa historia zmian (identyfikacja rocznika)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Cześć.

Temat będzie oczywiście aktualizowany, gdy zdobędę jakieś nowe informację. Zawiera wszystko to co na tę chwilę wiem o tym modelu.

Rocznik (prawdopodobnie) 1973-ci/4-ty (wersja prototypowa, kilka sztuk):









Zmiany w tej wersji:
1. Rezygnacja z lakierowania obudów lamp przednich;
2. Stosowanie czarnych, plastikowych chlapaczy, zamiast gumowych;
3. Rezygnacja z lakierowania napisu (?) na zbiorniku paliwa i pokrywach schowka - zastosowanie naklejek;
4. Zmiana koloru linki sprzęgła, hamulca przedniego i gazu z białej na czarną.

Rocznik 1974-ty (wersja informacyjna, około 30-stu sztuk):

Tabliczki znamionowe:




Numer ramy:



Numer silnika:



Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Nabijanie numerów na główce ramy;
2. Montaż tabliczek znamionowych;
3. Lakierowanie bagażnika na czarno, zamiast chromowania.
*4. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM - ROMET” z tyłu:






*5. Zmiana typu kranika na SW-8/1 (ten jest ocynkowany):



*6. Lakierowanie osłony łańcucha także na czarno i nie lakierowanie jej pod kolor ramy;
*7. Czarno-chromowana kedra na zbiornik paliwa, zamiast szarej;
*8. Czarna koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł, zamiast białej.

Zmiany w tej wersji: brak informacji.

Rocznik 1975-ty (wersja "pierwsza" - próbna, prawdopodobnie około 300-500 sztuk):





Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Lakierowanie tylnego błotnika w kolor, zamiast chromowania;
2. Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi (białymi).

Stalowe pokrywy schowka (wypiaskowane):




Białe plastikowe pokrywy schowka:




3. Zmiana sposobu mocowania blachy siedzenia (w tym lekka modernizacja ramy i dołożenie zaczepów do przedniego mocowania blachy):

Z mocowania na cztery śruby od spodu:




Na mocowanie na dwie śruby z tyłu;

4. Zmiana koloru tłumika szmerów ssania (puszki gaźnika) z białej, na jasnoszarą.

Biała puszka gaźnika:





Zmiany w tej wersji:
**1. Zamienne stosowanie niżej pokazanych głowic silnika:



2. Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno;
3. Standardowe osie kół - wcześniej w kształcie śrub z niepełnym gwintem.

Rocznik 1975-ty (wersja „druga” – możliwe że także próbna):




Zmiany w stosunku do poprzednich wersji:
1. Przeniesienie mocowań pompki powietrza z pod siedzenia, do miejsca przy silniku, usuwając jednocześnie plastikową osłonkę na przewody instalacji elektrycznej (w tym lekka modernizacja ramy);
2. Dolny wspornik tłumika z blachy (wcześniej z rurki);
3. Nabijanie rocznika na główce ramy.

Zmiany w tej wersji:
1. Modernizacja głowicy poprzez „ścięcie” rantów jej żeberek, oraz zmniejszenie ich wysokości;
2. Lakierowanie na czarno jedynie nóżek górnych, oraz dolnej i górnej półki przedniego zawieszenia;
3. Lakierowanie podnóżek kierowcy pod kolor ramy;
**4. Korek wlewu oleju z białego plastiku (pod śrubokręt);
5. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu.

Rocznik 1976-ty:




Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Stosowanie grubszych szprych i nypli kół (w tym powiększenie otworów na szprychy w bębnach i w obręczach):



2. Rezygnacja ze sprzęgła trzytarczowego, na rzecz dwutarczowego;
3. Poszerzenie „wgłębień” pod nóżki górne, oraz otworów pod śruby dla wsporników w przednim błotniku;
*4. Korkowe tarcze sprzęgłowe zamiast bakelitowych;
5. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika starego typu.

Zmiany w tej wersji:
1. Zaprzestanie montowania tabliczek znamionowych;
*2. Korek wlewu oleju z czarnego plastiku (pod klucz);
*3. Stosowanie siedzeń bez napisu „PREDOM ROMET” z tyłu;
4. Skrócenie tylnego mocowania zbiornika.

Rocznik 1977-my:






Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Ponowne lakierowanie osłony łańcucha pod kolor ramy;
2. Lakierowanie górnej półki przedniego zawieszenia pod kolor ramy;
3. Zaprzestanie nabijania rocznika na główkę ramy;
*4. Zębatka tylna z okrągłymi otworami (przeważnie);
*5. Zastosowanie tulei metalowych ramy w miejscu wahacza;
*6. Podstawki pod mocowania kierownicy nagwintowane w środku i przyspawane do górnej półki przedniego zawieszenia, oraz lakierowane na ten sam kolor co półka.

Zmiany w tej wersji:
1. Zmiana naklejek na zbiorniku paliwa;
2. Lakierowanie dolnej półki przedniego zawieszenia pod kolor ramy;
3. Bagażnik nowego typu (przeważnie).

Rocznik 1978-my:





Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Zmiana naklejki na zbiorniku paliwa;
2. Zmiana podnóżek kierowcy:



I dźwigni hamulca tylnego:



3. Zbiornik paliwa pod wciskany korek;
4. Lakierowanie m.in. na kolor: pomarańczowy, czerwony, zielony oraz żółty (inny niż poprzednio);
5. Nowy typ zmieniacza biegów:



*6. Nowy typ wałka głównego skrzyni biegów (z wcięciami na „prowadnicach”):



7. Nowy typ wodzika zmiany biegów (wraz z nakrętką regulacyjną i wprowadzeniem nakrętki kontrującej);
*8. Nowy typ prędkościomierza;
9. Dodatkowa stalowa tulejka w karterach ustalająca podstawę zmieniacza biegów (dolny otwór).

Zmiany w tej wersji:
1. Ponowna zmiana naklejki na zbiorniku paliwa;
2. Ponowne nabijanie rocznika na główce ramy.

Rocznik 1979-ty:







Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:

1. Inne uchwyty przedniego mocowania zbiornika paliwa (przeważnie);
2. Nowa dźwignia hamulca tylnego:



Zmiany w tej wersji:

Kolejno:

1. Zmiana przedniego błotnika (bez wgłębień pod nóżki dolne **i z innym rozstawem otworów pod jego wsporniki), oraz lakierowanie go pod kolor ramy;
2. Nóżki dolne nowego typu (bez plastikowych uchwytów sprężyn, dłuższe, z wygiętymi uchwytami pod wsporniki przedniego błotnika);
3. Wsporniki przedniego błotnika nowego typu (chromowane z blachy);
4. Czarne pokrywy schowka narzędziowego (nie lakierowane);
5. Skrócone po szerokości naklejki na pokrywach schowka (również na małych pokrywach);
6. Przednie zawieszenie nowego typu;
7. Klakson w schowku narzędziowym;
*8. Plastikowa osłona łańcucha;
9. Schowek narzędziowy nowego typu (mały).

Rocznik 1980-ty:




Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Lakierowanie wsporników przedniego błotnika i górnego wspornika tłumika pod kolor ramy;
2. Lakierowanie tłumika na czarno;
3. Nowa obejma kolanko-tłumik;
4. Nowy typ schowka narzędziowego (duży, przyspawany);
5. Dospawanie do ramy „blachy” w miejscu siedzenia;
6. Pokrywa sprzęgła silnika bez zaślepki (w miejscu wałka kopstartera);
**7. Czarna kedra na zbiornik paliwa.

Zmiany w tej wersji: brak informacji.

Rocznik 1981-szy:






Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Ponowne stosowanie małego schowka narzędziowego;
2. Klakson montowany pod siedzeniem;
3. Uchwyt na baterie przymocowany do ramy (pod pokrywą schowka narzędziowego).

Zmiany w tej wersji:
1. Ponowne (zamienne) stosowanie chromowanych wsporników przedniego błotnika (dwuczęściowych z blachy).
2. Amortyzatory nowego typu (jak np. w Ogarze 200/205);
*3. Zamienne (lub sporadyczne) montowanie siedzeń z brązowym pokrowcem;
*4. Poprzeczka ramy (ta pod bakiem) o kształcie profilu (z trzema ściankami);
5. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie chromowanych tłumików.

Rocznik 1982-gi:



Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji: brak informacji.

Zmiany w tej wersji:
**1. Zamiennie montowanie silnika 023.


Inne zmiany (brak informacji co do rocznika):
1. Klamka sprzęgła i hamulca przedniego z nacięciem do przedkładania linki;
2. „Otwarte” ramie popychacza sprzęgła:



3. Półka górna nowego typu.
4. Nowy komplet narzędzi;
5. Nowa instrukcja obsługi:



6. Nowa instrukcja obsługi (kolejna wersja):



7. Nowy typ napędu prędkościomierza (pod nakręcaną linkę).
8. Nowy typ kranika paliwa (tej najczęściej spotykany);
9. Nowy typ dużego (dwuczęściowego) schowka narzędziowego - inny niż poprzedni.
Dodano dwa kątowniki łączące je ze sobą, oraz wykonano w nich więcej otworów;
10. Koło przekładni stałej bez otworów;
11. Tłumik z czterema nacięciami w miejscu obejmy kolanka (chromowany początkowo z dwoma nacięciami);
12. Zmiana zabezpieczeń zębatki tylnej (na tzw. „kwiatek”);
13. Kilka zmian prędkościomierzy;
14. Nowy typ linki sprzęgła, hamulca przedniego i prędkościomierza;
15. Zmiana konektorów oczkowych na męskie w uchwycie na baterie;
**16. Nowy typ uchwytu na baterie;
17. Kierownica z radełkowaniem w miejscu jej uchwytów, a same uchwyty ze znaczkiem Pegaza (wybitym na ich górnej części) w poziomie (wcześniej w pionie);
**18. W początkowym okresie, stosowanie błotników tylnych z Komara 2351 (wyższych);
19. Nóżki dolne nowego typu w zawieszeniu starego typu (bez plastikowych uchwytów sprężyn i dłuższe);
20. Dodatkowe nadlewy na zewnątrz karterów (ostatnie roczniki);
21. Pokrywa zapłonu bez stalowej tulejki pod wałek zmieniacza biegów;
**22. Cynkowana dźwignia zmiany biegów oraz kopstarter, zamiast chromowanej;
23. Nóżki dolne przedniego zawieszenia (pierwszego typu), wygięte na zewnątrz w miejscu osi przedniego koła;
24. Dźwignia zmiany biegów nowego typu (pod płaską gumę);
25. Podnóżki pasażera nowego typu (z zagiętej blachy - wcześniej z pełnego pręta).

* - Przypuszczenie co do rocznika.
** - Przypuszczenie.


Zmiany „w stosunku do poprzedniej wersji” mogły zajść także „w tej wersji" (mogę się mylić).

Istnieje też możliwość, że dany element nie pasuje rocznikowo. W fabryce mogli nie mieć odpowiedniego, więc założyli ten który mieli.


Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

Źródła zdjęć:
- internet;
- http://www.jacomoto.pl;
- własne materiały.

Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia 50-T-1 (lub ich części) i chciałby żebym je tu umieścił, piszcie.

Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam.
Piwko leci za rozległą wiedzę, do jednego mogę się przyczepić. W 79 roku u mnie tak jest, że jest nabity numer i rocznik na główce ramy ( sam widziałeś zdjęcia ), więc nie wiem czy ja coś źle zrozumiałem czytając post czy mój to jakiś wyjątek. Jeszcze raz wielkie dzięki za te informacje. Pozdrawiam
Brawo.
O, dowiedziałem się, że mój T-1 miał klakson pod kanapą. Masz jakieś zdjęcie? Prześlij na PW Wink
Ten z rocznika 82-go ma widoczny klakson Smile
Dzięki świetna robota.
Dodano:

"Dolny wspornik tłumika z blachy (wcześniej z rurki)."

Do zmian w stosunku do poprzednich wersji, rocznika 1975-tego z wersji "drugiej".
jestem pod wrażeniem, ogrom wiedzy, kawał dobrej roboty !
Dodam tez od siebie, rocznik 1975 miał tuleje w ramie, tylnego wahacza, takie jak w Komarach 2350, czyli pcv + metal. Potem zastosowano tuleje metalowe, takie jak w Ogarach.
No tak, zapomniałem o tym. Ale rocznik 76-ty też jeszcze nie miał tuleji metalowych ramy Smile

Dodano.
Dodano:

"Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu."

Do zmian w tej wersji, rocznika 1975-go w wersji drugiej;

oraz:

"Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika starego typu."

Do zmian w stosunku do poprzedniej wersji, rocznika 1976-go.
Zmieniono:

"Stosowanie siedzeń bez napisu z tyłu;"

na:

"Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM ROMET” z tyłu;"

Do zmian w stosunku do poprzedniej wersji, rocznika 1975-go w wersji pierwszej.

oraz dodano:

"*Stosowanie siedzeń bez napisu „PREDOM ROMET” z tyłu."

Do zmian w tej wersji, rocznika 1976-go.
Dodano:

"Kierownica bez „karbowania” w miejscu jej uchwytów (w pierwszych rocznikach)."

Do innych zmian.
Dodano:

"Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno."

Do zmian w tej wersji rocznika, 1975-go w wersji pierwszej.
Zmieniono:

"*Biała koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł."

na:

"*Czarna koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł, zamiast białej."

Do zmian w stosunku do poprzedniej wersji, rocznika 1975-go w wersji pierwszej.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Przekierowanie