Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Seryjny gaźnik do 60ccm - jakie dysze? Jak regulować?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć,
jak dobrze wyregulować gaźnik seryjny pod 60ccm (chińskie jak mniemam)?
Jakie mają być dysze?
Jak z iglicą?
Teraz iglicę mam opuszczoną na sam dół, a silnik najlepiej się wkręca, gdy, uwaga, śruba mieszanki wkręcona jest w opór. Natomiast gdy wkręcona jest w opór problem jest z utrzymywaniem wolnych, więc wykręcam pół obrotu, wtedy jest nieco lepiej z wolnymi (łatwiej je wyregulować), ale za to ciut gorzej się wkręca (choć vmax bez zmian, około 45 przy mojej wadze 90kg).

Dodatkowo wydaje mi się, że mieszanka jest dużo za bogata, bo świeca jest czarna i to w oleju, olej silnikowy wykluczam, bo simeringi są nowe. Dodatkowo dość dużo pali paliwa - mam filtr przeźroczysty, to na wolnych obrotach paliwo niemalże leci ciurkiem, a na pewno dość intensywnie kapie. Przy wyższych obrotach paliwo leci ciurkiem. Nie mam pojęcia co zrobić, by było dobrze - macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję za pomoc Smile
Nieszczelnosc komory korbowej nie wynika tylko ze zniszczonych simeringow.
(08-08-2017 14:14:34)charper napisał(a): [ -> ]Nieszczelnosc komory korbowej nie wynika tylko ze zniszczonych simeringow.


Nie widziałem żadnych mechanicznych uszkodzeń kartera, silnik uszczelniony na uszczelce papierowej i silikonie, nie wiem jak można byt to lepiej zrobić.
Witam,

gaźnik dla cylindra 60cm3 czy 50cm3 reguluje się na tych samych zasadach.
Dysze o standardowym przepływie wystarczą do poprawnej pracy.

Jeśli chodzi o zalewaną świecę można sprawdzić w gaźniku:

- czy pływak zamyka dopływ paliwa, czy nie jest dziurawy,

- czy paliwo nie ucieka z gaźnika od strony filtra powietrza,

- czy iglica, rozpylacz nie są zużyte,

- czy obie dysze nie są rozkalibrowane/rozwiercone itp..

- czy przepustnica nie jest zużyta.

Warto gaźnik rozebrać, umyć w benzynie przedmuchać i sprawdzić stan części.
(08-08-2017 14:29:19)sampras napisał(a): [ -> ]Witam,

gaźnik dla cylindra 60cm3 czy 50cm3 reguluje się na tych samych zasadach.
Dysze o standardowym przepływie wystarczą do poprawnej pracy.

Jeśli chodzi o zalewaną świecę można sprawdzić w gaźniku:

- czy pływak zamyka dopływ paliwa, czy nie jest dziurawy,

- czy paliwo nie ucieka z gaźnika od strony filtra powietrza,

- czy iglica, rozpylacz nie są zużyte,

- czy obie dysze nie są rozkalibrowane/rozwiercone itp..

- czy przepustnica nie jest zużyta.

Warto gaźnik rozebrać, umyć w benzynie przedmuchać i sprawdzić stan części.

Gaźnik został oczywiście wyczyszczony i tak do zestawu z cylindrem otrzymałem nowy gaźnik, więc wziąłem z niego dysze, iglicę i przepustnicę. Zaworek iglicowy działa szczelnie, nawet nie muszę zakręcać kranika, nie ma upływności. Od strony filtra powietrza sucho (w miarę, ale się nie sączy nic).
Nie jestem niestety w stanie stwierdzić jakie mam dysze, bo nie są opisane. Ale na seryjnych-starych sytuacja jest podobna. Spróbuje jeszcze złożyć na tym całkowicie nowym gaźniku, być może jakaś prowadnica jest zużyta.
Gaźnik został oczywiście wyczyszczony i tak do zestawu z cylindrem otrzymałem nowy gaźnik, więc wziąłem z niego dysze, iglicę i przepustnicę. Zaworek iglicowy działa szczelnie, nawet nie muszę zakręcać kranika, nie ma upływności. Od strony filtra powietrza sucho (w miarę, ale się nie sączy nic).
Nie jestem niestety w stanie stwierdzić jakie mam dysze, bo nie są opisane. Ale na seryjnych-starych sytuacja jest podobna. Spróbuje jeszcze złożyć na tym całkowicie nowym gaźniku, być może jakaś prowadnica jest zużyta.
----------------------

Jak pracował silnik na kompletnym starym a jak na kompletnym nowym gaźniku?

Czy iglica wzięta z nowego gaźnika nie jest węższa od starej oryginalnej?
(08-08-2017 14:45:15)sampras napisał(a): [ -> ]Gaźnik został oczywiście wyczyszczony i tak do zestawu z cylindrem otrzymałem nowy gaźnik, więc wziąłem z niego dysze, iglicę i przepustnicę. Zaworek iglicowy działa szczelnie, nawet nie muszę zakręcać kranika, nie ma upływności. Od strony filtra powietrza sucho (w miarę, ale się nie sączy nic).
Nie jestem niestety w stanie stwierdzić jakie mam dysze, bo nie są opisane. Ale na seryjnych-starych sytuacja jest podobna. Spróbuje jeszcze złożyć na tym całkowicie nowym gaźniku, być może jakaś prowadnica jest zużyta.
----------------------

Jak pracował silnik na kompletnym starym a jak na kompletnym nowym gaźniku?

Czy iglica wzięta z nowego gaźnika nie jest węższa od starej oryginalnej?


Cześć, w weekend miałem czas się tym pobawić i.. na samym początku (w sensie miesiąc temu po kapitalce motora) poskładałem na kompletnym nowym gaźniku, ale nie odpalał - okazało się później, że to wina zapłonu, ale nieistotne, bo wróciłem do starego, a potem zrobiłem hybrydę.
W weekend zamontowałem nowy kompletny gaźnik i było lepiej, tzn nadal nie trzymał wolnych obrotów, ale okazało się, że znów winny jest zapłon, po prostu od pewnego zakresu obrotów (w dół) iskra się nagle urywała i nie było. To samo było z kopaniem - jak się mocno kopnęło, to iskra była, jak słabiej to nie. W nocy odpaliłem i patrzyłem na iskrownik - oczywiście ładnie się "świeci", ale zauważyłem też, że pojawia się iskra bezpośrednio nad nim, gruba i żółta. Okazało się, że był problem przy cewce - rozwarła się blaszka, coś tam, nie wiem do końca, bo zaleczyłem to na szybko dociskając śrubokrętem - jak będę miał znowu chwilkę, to ściągnę magneto i stator i to polutuję. Póki co moto pali od kopa. Na nowym gaźniku zauważalnie płynie mniej paliwa niż na starym. Wkręca się średnio, ale vmax jest zadowalający - przy mojej wadze (90kg) jadę 45kmh, więc mogę to uznać za wynik zadowalający Big Grin Trzeba kupić 17" felgi to będzie jeszcze lepiej Tongue
Przekierowanie