Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Zerwany gwint na cylindrze
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Stało się.. jakiś artysta kiedyś z niewiadomych powodów skrócił gwint od nakrętki wydechu na cylindrze i dzisiaj przy dokręcaniu ukręciłem... jest jakiś sposób? Czy cylinder do wymiany?
Nie wiem do jakiego motorku potrzebujesz ten cylinderek ale to kwestia funduszy i opłacalności naprawy tego. Ja jak robiłem naprawę gwintu do komara 231b wyszło 40zł napawanie i 30zł nagwintowanie. Robiłem go ponieważ cylinder w środku nie miał śladów zużycia, a kupić drugi z dobrym gwintem do szlifu graniczy z cudem. Pozdrawiam
do 023/017, strasznie szkoda, bo mam cylinder po szlifie i portingu 50/4, z nowym tłokiem, całość ma przejechane 150km... generalnie napawanie i przegwintowanie spoko, ale ja mam skrócony gwint - niewiem czemu. i trzeba by dospawać kawałek tulejki i nagwintować całość - niewiem czy koszt takiego czegoś mnie nie zabije.
Twoja decyzja, jak masz skrócony gwint to żadnej tulei on nie dospawa, nakłada spaw tak długo aż zaleje odpowiednio. A i jeszcze jedno, jak mocno masz skrócony ten gwint?? Może warto sam gwint odciąć z innego cylindra który nie nadaje sie do szlifu i pospawać?? Tak jak pisałem kwestia czy będzie ci sie to opłacać.
Tak że zawsze musiałem dawać dwie podkładki miedziane zamiast jednej.
Dokładnie nie wiem - nie mierzyłem, ale z ciekawości zmierzę.
Jest ktoś w stanie podać jaką długość oryginalnie ma gwint w 023?
Ucięcie ze starego cylindra i dospawanie nie brzmi głupio, będę musiał zobaczyć jak wyglądają koszty.
Albo zrobić mniejszy gwint i do tego wytoczyć nową nakrętkę.
albo wyciąć coś w stylu rąbu s aluminium przyspawać wywiercić dziurę na wydech, i 2 po bokach , do kolanka zrobić to samo i skręcić?
Jeżeli gwint w S38 był identyczny to znalazłbym coś u siebie, musiałbym tylko zobaczyć w jakim byłby stanie.
Ja bym zamontował wydech na sprężyki jak spawaki i po problemie, albo zrobił te mocowanie na 2 śrubki i 2 blaszki po obu stronach. Proste i dobre.
Zmierzy mi ktoś ile ma długości oryginalny gwint w 023?
W cylindrze z linku uważam, że gwint jest trafiony na samym środku, tam nie ma zwoju


Przespawanie gwnintu jak dla mnie wydaje się bardziej skomplikowaną opcją niż napawanie i nagwintowanie - szedłbym w taką opcje

No właśnie, czy w s38 nie ma czasem gwintu o mniejszej średnicy niż w 023? Kupiłem cylinder jajko i każda nakrętka od 023, i chińska i oryginał ma luz :/
ja przekładałem z jednego do drugiego i było ok, gwint ten sam
(08-08-2017 09:29:11)Rafku napisał(a): [ -> ]Przespawanie gwnintu jak dla mnie wydaje się bardziej skomplikowaną opcją niż napawanie i nagwintowanie - szedłbym w taką opcje

Samo napawanie i gwintowanie nie załatwi sprawy bo mam skrócony gwint i tak jest lipa...
Załatwi, spawacz Ci nadleje więcej do odległości jaka powinna być potem roztoczyć od środka wyrównać krawędź i naciąć nowy gwint. Choć może się mylę ale w stali takie rzeczy sam wielokrotnie robiłem.
Stron: 1 2
Przekierowanie