Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gwint na wale
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam pewien problem.

Otóż zakupiłem używany wał i gwinty po obu stronach, czyli od koszyka sprzęgłowego jak i od magneta, wyglądają nie za ciekawie, mianowicie, gwinty są lekko puknięte i nakrętki wchodzą z ogromnym oporem a nie chciałbym uszkodzić niczego.

Mam zamiar kupić dwie narzynki i te gwinty poprawić, ale ni cholery nie mam pojęcia, jakie to są gwinty, bo wiem, że drobne, ale potrzeba mi dokładnych oznaczeń, żeby nie kupić narzynki z gwintem z np. innym skokiem.

Wszelkie odpowiedzi, pod tytułem "poszukaj se w internecie, a nie forum zaśmiecasz" nie są mile widziane, ponieważ przeszukałem wcześniej internet, dlatego tu piszę.
Jesli masz pukniety gwint tylko to nakredka pujdzie ciezko dopoki nie przejdzie cala. Wal jest twardszy niz nakredka wiec wytrzyma.tez tak mialem.ale to musi byc pukniety a nie zepsuty ten gwint
A wał jest prosty ?? bo jak masz stuknięty gwint to może wcześniejszy właściciel młotkiem wybijał ten wał z karterów ?
(20-07-2017 21:03:31)Romecik1234 napisał(a): [ -> ]A wał jest prosty ?? bo jak masz stuknięty gwint to może wcześniejszy właściciel młotkiem wybijał ten wał z karterów ?

Wał jest prosty, tylko gwinty lekko puknięte. możliwe, że przez nieumiejętne składowanie na strychu w stosie innych wałów, karterów i głowic

(20-07-2017 20:58:53)toldi_raf napisał(a): [ -> ]Jesli masz pukniety gwint tylko to nakredka pujdzie ciezko dopoki nie przejdzie cala. Wal jest twardszy niz nakredka wiec wytrzyma.tez tak mialem.ale to musi byc pukniety a nie zepsuty ten gwint

Słuchaj, to, że jest puknięty to ja wiem, ale chcę przerobić gwint narzynką, żeby zminimalizować ryzyko tego, że przez to, że nakrętka jest miększa od wału po dwóch-trzech zakręceniach będzie do wywalenia.
Skok gwintu jest na 90% 1. Ja jak miałem "spłaszczony" gwint na końcu, to po prostu wziąłem pilnik i zdjąłem pierwsze dwa zwoje.
(21-07-2017 12:54:39)Kanc1erz napisał(a): [ -> ]Skok gwintu jest na 90% 1. Ja jak miałem "spłaszczony" gwint na końcu, to po prostu wziąłem pilnik i zdjąłem pierwsze dwa zwoje.

Ja mam spłaszczone zwoje gdzieś mniej więcej w połowie i na końcu, a gdzieniegdzie nawet lekko wgięty.

Ok, tyle mi było potrzeba, dzięki za pomoc.
(21-07-2017 12:58:04)XStuntManiac napisał(a): [ -> ]
(21-07-2017 12:54:39)Kanc1erz napisał(a): [ -> ]Skok gwintu jest na 90% 1. Ja jak miałem "spłaszczony" gwint na końcu, to po prostu wziąłem pilnik i zdjąłem pierwsze dwa zwoje.

Ja mam spłaszczone zwoje gdzieś mniej więcej w połowie i na końcu, a gdzieniegdzie nawet lekko wgięty.

Ok, tyle mi było potrzeba, dzięki za pomoc.

BTW Big Grin Zawsze możesz policzyć skok - suwmiarka, mierzysz długość gwintu, liczysz zwoje, dzielisz EDIT: l/n i masz skok Smile
Od strony magneta jest m10x1, od strony sprzęgła to już było różnie- albo też m10x1, albo m8x1.
(21-07-2017 13:25:03)Michał napisał(a): [ -> ]Od strony magneta jest m10x1, od strony sprzęgła to już było różnie- albo też m10x1, albo m8x1.

Od magneta jest 10mm, a od sprzęgła jest troszkę węższe, bo 8mm

(21-07-2017 13:01:39)Kanc1erz napisał(a): [ -> ]
(21-07-2017 12:58:04)XStuntManiac napisał(a): [ -> ]
(21-07-2017 12:54:39)Kanc1erz napisał(a): [ -> ]Skok gwintu jest na 90% 1. Ja jak miałem "spłaszczony" gwint na końcu, to po prostu wziąłem pilnik i zdjąłem pierwsze dwa zwoje.

Ja mam spłaszczone zwoje gdzieś mniej więcej w połowie i na końcu, a gdzieniegdzie nawet lekko wgięty.

Ok, tyle mi było potrzeba, dzięki za pomoc.

BTW Big Grin Zawsze możesz policzyć skok - suwmiarka, mierzysz długość gwintu, liczysz zwoje, dzielisz EDIT: l/n i masz skok Smile

O widzisz, nie pomyślałem o tym, żeby policzyć skok gwintu.
Będę na przyszłość wiedział.

Jeszcze raz dzięki za pomoc.
PS. Jest tez coś takiego jak "sprawdzian do gwintów" Big Grin
Przekierowanie