Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Potrzeba pomocy przy WSK
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jako że mój Romecik Pony śmiga aż miło wziąłem się za swoją WSK-e . Po remoncie silnika , dluugiej zabawie z iskrownikiem i gaźnikiem udało się ją odpalić ( wszystko ładnie chodziło tylko ścięło klin.. ) ale stwierdziłem że zmniejsze delikatnie przerwę na platynkach. po zmniejszeniu faktycznie odpalała lepiej i ... znów klin się scial po czym ..:

podczas sciecia drugiego , nagle jakby coś też zablokowało się na wale, tzn nie dało się już obrócić magneta ręką - jakby coś blokowało wał, jak mocno kopnąć w kopke to się obraca, tyle że trzeba naprawdę dużo siły użyć... Zdjalem pokrywę sprzęgła i głowice (sprawdzić czy nie puchnie tłok) ale tłok chodzi gładko - tylko przy momencie jak tłok jest w DMP (dolnym) to jest problem żeby obrócic wał trzeba mocno kluczem nakrętkę przekręcić, i jak już przeskoczy DMP to chodzi gladziutko znów,

Rozłożyłem silnik na pół i nawet "na sucho" tłok ma problem z pokonaniem DMP .. co tam się mogło posypać między wałem a korbowodem..
Obróciło wał czy jak .. ?

Film na YT :
https://youtu.be/TqpBIknSrvw
ja bym szukał przyczyny w łożyskach bądź na łożysku korbowodu
(26-06-2017 18:51:12)bubel500 napisał(a): [ -> ]ja bym szukał przyczyny w łożyskach bądź na łożysku korbowodu

No właśnie nad łożyskiem korbowodu myślałem , bo łożyska wału są okej - nówki

Tylko jak zdjąć to łożysko korbowodu ? Jak rozpolowic wał ?
Trzeba udać się/wysłać do firm zajmujących się regeneracją wału, bo zmiana łożyska to nie wszystko, należałoby jeszcze go wyważyć
Kartery mają zgodne numery?Może są dwa inne i wał nie pasuje.Masz blachy na wale?mMogła się odczepić,zgiąć i blokuje,albo jakiegoś syfa masz.Najgorsze co cię czeka to rozbieranie i centrowanie wału jak jest krzywy.
Kartery zgodne , i ten wał lekko chodził , luźno się obracał ładnie -momentu odpalenia i nagłego strzału, blachy też okej, wydaje mi się że stało się coś z tym łożyskiem igiełkowym na kornowodzie wydaje mi się że mógłbyc luz na magnecie, i przy obrotach jakieś wibracje były
Możliwe to ?
Myślę że wymiana wału pomoże.Tak wogóle to jaki ty miałeś wał nowy ,stary,po regeneracji?Ja miałem w mojej poprzedniej WSK 125 nowy wał duells i tuleją na korbowodzie i był nie do zajechania.Podobno jeszcze chodzi na nim silnik,także mogę polecić.
(27-06-2017 00:33:26)ARES napisał(a): [ -> ]Myślę że wymiana wału pomoże.Tak wogóle to jaki ty miałeś wał nowy ,stary,po regeneracji?Ja miałem w mojej poprzedniej WSK 125 nowy wał duells i tuleją na korbowodzie i był nie do zajechania.Podobno jeszcze chodzi na nim silnik,także mogę polecić.


Miałem zwykły stary wał ZMD Smile poprzedni właściciel go ponoć kiedyś regenerował, ale nie wiem kiedy
A może kawałek tłoka ci się uszczerbił i blokuje.Jak tłok cały to zdejmij sprzęgło i magneto,i jak wdety wał będzie stawiał opór to wał do regeneracji.Ja bym nie ufał poprzedniemu właścielowi ,bo ja jak miałem drynkę i też mówił że nowiutki wał zmd ,a po rozpołowieniu okazało się że to najgorsza chińszczyzna z napisem WM motor.
Przekierowanie