witam będę za niedługo wymieniał cyl na 60ccm almot no i pomyślałem że może jak by do tego założył tłumik sportowy od skutera powinien lepiej kręcić,narazie mam gaznik z piły ale myślę o jakimś lepszym
Wydech się wylicza pod dany silnik/strojenie. Dobierając pierwszy lepszy możesz równie dobrze pogorszyć osiągi.
Tak po za tym powinieneś pierw poczytać na temat rasowania dwutaktów bo cylinder 60ccm nie jest najlepszym pomysłem. W rzeczywistości w jawce może 5ccm zwiększy pojemność co z koleii samo w sobie na moc zbytnio się nie przełoży, jak będziesz miał 0,1-0,2kW będzie dobrze. Jeszcze sprawa jakości. Szczerze wolałbym sam rozwiercić stary oryginalny cylinder skoro i tak idzie w odstawkę, zamiast wywalić pieniądze na zamiennik tak do końca nie wiadomo jakiej jakości.
Poszukaj w internecie, kiedyś było w Świecie motocykli jak wzmocnić ten silnik
Cylek 60 nic ci nie da.Splanuj głowicę o 1 mm na najdrobniejszym papierze ,podpiłuj delikatnie górę tłoka przy kanałach wlotowych ,aby dostawał więcej paliwa,gaźnik od sima i stożek.A jak chcesz inny wydech to od simsona.
Nie pisz głupot które nie mają potwierdzenia. Planowałeś kiedyś głowice w silniku jawy? Bo ja tak, i na papierze nie ma możliwości zrobić tego dobrze, ponieważ głowica w jawce ma podtoczenie, w które wchodzi wystająca część tulei i aluminiowa uszczelka, i to właśnie tam opiera się głowica. Splanowanie zewnętrznej części nie da ci absolutnie nic, do zrobienia tego porządnie potrzebna jest tokarka.
Szlif na 60cc, tłok barkit, stożek ale gąbkowy (na allegro 15zl, w pełni rozbieralny), CDI, spawak.
Porting i szlif ci jm zrobi.
Schemat spawaka ja mogę ogarnac.
Później regulacja i masz 5-6km i naprawdę dobre przyspieszenie. Vmax w granicach 65-75km/h