Czy tłok zmd może puchnąć?
Tłok mi puchnął,myślałem ,że jest chiński, wiec zdjąłem cylinder a tam był tłok ZMD.
Proszę o odpowiedź. Z góry dzięki
Tłoko jest nowy? Był robiony szlif, jakie pasowanie?
Nie było szlifu. Oryginalny tłok ZMD 38.00 mm
Wszystko może puchnąć, nie wierz w te bajki że tylko Almot puchnie, bo za ciasne pasowanie i będzie wszystko puchło
Zaczynając od tego, że w zasadzie każdy tłok "puchnie" jeśli wziąć pod uwagę zasadę rozszerzalności cieplnej. I tak jak wyżej pisano, za ciasne pasowanie i po rozgrzaniu będzie problem.
(13-05-2017 01:09:30)JGNZM napisał(a): [ -> ]Wszystko może puchnąć, nie wierz w te bajki że tylko Almot puchnie, bo za ciasne pasowanie i będzie wszystko puchło
A ja słyszałem ,że Almot właśnie nie puchnie
A czy tłok mógł puchnąć przez zatkane kolanko?
Było tam z 4-5mm nagaru
(13-05-2017 01:15:44)Quake96 napisał(a): [ -> ]Zaczynając od tego, że w zasadzie każdy tłok "puchnie" jeśli wziąć pod uwagę zasadę rozszerzalności cieplnej. I tak jak wyżej pisano, za ciasne pasowanie i po rozgrzaniu będzie problem.
A co mam zrobić jak mam za "ciasne pasowanie"
Od nagaru by nie spuchnął, raczej by nie miał siły żeby jechać. Jak masz za ciasne pasowanie to teoretycznie już nic nie zrobisz, jedyną opcją byłoby zrobienie szlifu pod nowy tłok. I wtedy już nadwymiar trzeba robić
Wiem że piszę za późno mam nadzieję że moderator mnie nie ukara ale z własnych doświadczeń to powiem tak taki oryginalny tłok zmd jak będzie miał dobre pasowanie wydech będzie drożny to przy normalnej jeździe nie zpuchnie a jak jest na dotarciu to trzeba robić przerwy bo lubi puchnąć