Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: OGAR 200 Zablokowana Skrzynia
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam Wszystkich !
Mam problem w silniku Jawki 50, mianowicie po złożeniu trybów od biegów,automatu, startera, wału.....w jedną połówkę karteru, wszystkie tryby ładnie się kręcą, po złożeniu drugiej połówki kartera nie ściskając maksymalnie do siebie, szczelina około 2mm wszystko ładnie się kręci, po dopchaniu równo do siebie, wałki są zablokowane, nawet nie można starterem zakręcić, nic nie blokuje wszystko ładnie się do siebie schodzi. W czym może być wina ? dobre 15 razy rozkładałem składałem i dalej tak samo, tulejka mosiężna nie blokuje.... Huh
Krzywe kartery. Oj ile ja na to czasu straciłem...

Prawdopodobnie za wiele z tym nie zdziałasz, jeśli nie zmienisz karterów.
Opłaca się używane kartery kupić ?
Opłaca. Tylko muszą być faktycznie w dobrym stanie. Podstawa to nie wyszczerbione powierzchnie styku, nie wyłamane ścianki i mocne gniazda łożysk.

Tak jeszcze słowem tych wyszczerbionych powierzchni. Między karterami powinno być jak najgładziej, bo jeśli są tam większe zadziory, to znaczy, że ktoś nieumiejętnie rozbierał silnik. W miarę opuszczalne są uszczerbienia w okolicy zębatki wału/sprzęgła. Tam powinno używać się ściągacza, ale niejeden "mechanik" używał do tego śrubokrętów czy tym podobnych narzędzi, stąd możliwe wyszczerbienia. Sam posiadam takie kartery, gdzie wszędzie są eleganckie, tylko przy zębatce mają dwa głębsze uszczerbki. W tym miejscu wyjątkowo dałem troszkę silikonu dla pewności i nic nie cieknie już od lat Smile
Trochę dziwne, bo wcześniej ładnie chodził, w skrzyni 2 nie było, a później coś skrzynie zablokowało myślałem że to tryb się wysypał ale tylko zębatka główna się skrzywiła, rozebrałem i tak leżał rok, bo nie mogłem go złożyć w całość, aż do teraz. Nowe części i dalej klapa... ale w sumie już odpowiedziałem sobie na moje pytanie bo wałek obsadzony na łożysku, to rzadkość żeby się skrzywił....
No u mnie też na przykład silnik składał taki magik, że przed rozbiórką wał miał zatarte łożysko korbowodu, a po "remoncie" wał był dobry, a nagle skrzynia się zablokowała. Rozbierałem ten silnik potem niezliczoną ilość razy i za każdym było to samo. Wymieniałem wałki, tryby i tak dalej, ale wciąż nic nie dawało skutku, dopóki nie wymieniłem karterów.
No nic szukam karterów... Bo szkoda maszyny jeszcze w oryginale Smile
A możliwe jest to że może być krzywy wałek startera ?
Skręć kartery, wbij luz i zobacz czy możesz luźno kręcić zębatką zdawczą. Jeśli nie to kartery, jeśli tak to może i wałek krzywy, ale raczej wątpię.
Jednak kartery ?, dzięki na pomoc ! ?
Przekierowanie