Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Velorex 16/350
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
[attachment=15033][attachment=15033]Mój Velorex. Co prawda nie z PRL, ale z CSRS Smile Rok prod 1967. Pamiątka po wujku, inwalidzie z kopalni. Pierwsza moja fotka w TYM Velorexie w 1968 r. Na fotkach ciągle ten sam Velorex w roku 1968, 2004 i 2013
Ładniutki jest ^^ Tylko takim na zloty jeździć.
Jeżdżę, nie tylko na zloty, od 2008 zrobiłem Velorexem 15000 km
Wow piękny sprzęt. Kocyk i do garażu, bo szkoda go ubrudzić Wink
Jest piękny, szkoda, że nie ma już oryginalnych lusterek Smile
Napisz coś więcej o nim, jaki to ma silnik, od czego zastosowano, jaka skrzynia biegów??? jakieś ciekawe, nietypowe rozwiązania Smile
Może jakieś zdjęcia wnętrza, jest jakiś bagażnik, no i w ogole duuuużo szczegółów.
Pozdrawiam
Zdjęć Velorexa mam setki,a może i tysiące Smile z róznych okresów i różnych zlotów. Velorex jest oryginalny w ponad 90 %. Nie ma żadnych przeróbek większych. Poszycie ma inny kolor, bo oryginalny był brązowy. Ja dodałem od siebie parę rzeczy, dla wygody i bezpieczeństwa: 2 lusterka na wysięgnikach, halogeny z przodu, osłony przeciwsłoneczne z malucha do opuszczania i dodatkowy „letni” dach. Tablicę rejestracyjna przeniosłem też na błotnik, jak mają Czesi, bo wersja eksportowa do Polski miała tablicę powyżej błotnka, tablice były wtedy w Polsce podłużne. Lusterka oryginalne też są 2, wewnętrzne i zewnętrzne. Ogólnie Velorexy produkowane były w CSRS od lat 40 – tych, do roku 1973. Wyprodukowano ok 15 tys, z czego ok połowa na eksport do min Polski, Węgier, Bułgarii, NRD. Początkowo w Velorexach montowane były silniki z Jawy 250, następnie przejściowo z Jawy 175, a ostatecznie z Jawy 350. Tych było najwięcej. Velorex ogólnie był pojazdem dla inwalidów. Silniki 350 wyposażone były w dodatkowy dynamorozrusznik na 12 V. Pojazd ten posiada 4 biegi do przodu i 4 do tyłu. Można przełączyć lewe obroty i silnik pali do tyłu. Większośc części z dostępnych w CSRS pojazdów: Jawa, Skoda, Zetor itp. Konstruktorami Velorexa byli bracia Frantisek i Mohjmir Stransky. To tyle na razie na szybko. Fotki można znaleźć na mojej stronie, albo na stronach o Velorexie. Nie wiem, czy tutaj mogą podawać linki?
Linki dawaj bez skrępowania, też bardzo chętnie pooglądam.
Velorex bez ubranka w roku 2007
A niech to, całkiem sporo miejsca Smile Takim to nie tylko na weekend, ale i pod namiot z panienką, nad morze, można jechać Smile
Zastanawiam się tylko, a gdzie kontrolowane strefy zgniotu Big Grin i do czego ten ogromny, zielony wentylator??? aż tak się grzeje???
Podoba mi się Big Grin
Nad morzem byłem, trzy dni jechaliśmy rekreacyjne ze Śląska, z nami 5 Velorexów z Czech. Wentylator potrzebny, silnik zabudowany, więc grzeje się.

Pobierowo 2014

https://www.youtube.com/watch?v=3t1OH3azRUc
Nooo bajka i to z wielkim serduchem Heart tylko pozazdrościć takich chwil, takiej pasji i cierpliwości.
Pozdrawiam
Po co komu 4 biegi do tyłu
Jawa posiada 4 biegi, a w Velorexie dzięki zastosowaniu przełącznika krzyżowego zmieniamy bieguny na rozruszniku i cewkach, więc silnik kręci w lewo. Chcąc jechać do tyłu trzeba wyłączyć silnik i zakręcić w lewo. Do wycofania wystarczy jedynka, ale teoretycznie są 4 biegi, tak jak do przodu. Chcąc jechać znowu do przodu trzeba wyłączyć silnik i zakręcić do przodu. Jest to dosyć uciążliwe, ale Velorex był pojazdem dla inwalidów, więc wsteczny bieg był potrzebny, ponieważ inwalida nie mógł wysiąść z pojazdu, żeby popchać go do tyłu. Mam nadzieję, że wytłumaczyłem w miarę jasno.
W Boskovicach w Czechach w ten właśnie weekend odbył się doroczny, już XX, zlot Velorexa, na który przyjeżdża zwykle ponad setka uczestników. Ja w tym roku nie pojechałem, pozostają tylko wspomnienia z lat ubiegłych..
Zazdroszczę sprzętu nie dość, że unikatowego, to z taką historią i w takim stanie... a jak awaryjność? Jawa motocykle robiła dosyć niezawodne (chociaż wielu domorosłych pseudomechaników się z taką opinią nie zgadza, dla mnie zawsze to będzie taka "socjalistyczna Honda"), daje radę ten silniczek w Velorku? Nie ma żadnego nadmiernego zużycia, trafiałeś jakieś usterki?

Tak poza tym - proszę meldować trasy przejazdów. Big Grin
Stron: 1 2
Przekierowanie