Przeglądałem już forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale albo jej nie ma albo słaby ze mnie poszukiwacz
Więc jeżeli temat już był poruszany to proszę o inf.
Motorynka M1 - pierwsza seria (stalowy tylny błotnik i bagażnik) - jak była mocowana kierownica? na sztycy czy bezpośrednio na górnej półce w dwóch obejmach?
Teoretycznie w katalogach części pokazują, że na półce ale po szybkim przeglądzie google i allegro nie jest to tak jednoznaczne:
https://sprzedajemy.pl/motorynka-m1-z-19...nr41569112
https://imged.pl/motorynka-romet-pony-m1...32634.html
Z góry dziękuję za pomoc.
Witaj Tomaszu
Przepraszam, nie zrozum mnie źle, ale powiedz mi, dlaczego swój projekt opierasz na zdjęciach współczesnych i to z ogłoszeń.
Ta M1 z 2 zdjęcia to ulep, z całym przodem od M2 i to późniejsza - lagi 25 mm.
Powinieneś mieć sztycę pojedynczą i właściwą do niej kierownicą - radełkowanie pojedyncze, po środku.
Zdjęcia dałem tylko jako przykład. Zdaję sobie sprawę, że często są to jakieś zlepki różnych części.
Generalnie w instrukcjach czy katalogach części, do których dotarłem opisane były wersje przejściowe (z błotnikiem i bagażnikiem z tworzywa). I właśnie w nich kierownica mocowana jest bezpośrednio do półki.
Znajomy ma jedną przejściówkę (podobno nie grzebaną) i tam znowu jest na sztycy.
Poza tym np to zdjęcie (chyba z epoki?)
http://www.praktyka.rubikon.pl/galerie/g...1/50m1.jpg
Twoja odpowiedź rodzi kolejne pytanie:
Jak powinny wyglądać lagi do tego modelu? (poza tym, że powinny być osobne 2 uchwyty lampy)? I jak je rozpoznać?
(01-05-2017 15:51:58)joozek napisał(a): [ -> ]Witaj Tomaszu
Przepraszam, nie zrozum mnie źle, ale powiedz mi, dlaczego swój projekt opierasz na zdjęciach współczesnych i to z ogłoszeń.
Ta M1 z 2 zdjęcia to ulep, z całym przodem od M2 i to późniejsza - lagi 25 mm.
Powinieneś mieć sztycę pojedynczą i właściwą do niej kierownicą - radełkowanie pojedyncze, po środku.
Cześć,
Byłbym wdzięczny za odpowiedź
Dziękuję.
Lagi kształtem praktycznie nie różnią się niczym, po za .... ich średnica i górnym mocowaniem.
Twoja Pony powinna mieć średnice lag fi 23 mm, a sprężyny powinny być mocowane do górnej półki od wewnątrz, za pomocą specjalnych szpilek/prowadnic/ślimaków, wkręcanych w sprężyny. Do półki przykręcane są, pełnymi nakrętkami kołpak-owymi M8 pod klucz 14.