Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak podłączyć obrotomierz?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ostatnio znalazłem taki obrotomierz na 12V.
http://imgur.com/a/SnkyA
http://imgur.com/a/Ke3N9
Wie ktoś od czego on mógł być?
Mógłbym go założyć do mojego Kadeta?
Po zdjęciu obudowy ukazuje się taki widok
http://imgur.com/a/icO8g
Mamy 5 kabli (niebieski i czerwony to + i - od żarówki)
Przy brązowym pisze -
Przy zielonym 1
A przy czarnym nic czyli pewnie +
Gdzie podłączyć zielony kabel?
Nie będzie działał, bo przecież Kadet ma instalację 6V a ten obrotomierz jak sam napisałeś jest na 12V.
A ma być podłączony tak:
zielony - minus
czarny - plus
Wolny kabel będzie od sygnału, czyli od cewki. A, i mogą występować zakłócenia w jego pracy gdyby takowe generowała prądnica.
Szkoda że zdjęcia takie badziewne, nie można nawet odczytać producenta. Jeśli koniecznie chcesz obrotomierz to poszukaj takiego od fiata 125, bez problemu można go założyć, są tutoriale na forum elektroda.
A czy dałoby się założyć obrotomierz z Simona do 019?

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Mechaniczny nie, w ogóle nie ma możliwości go zamontowania. Elektroniczny, ten z JM, też nie bo on na 12V jest. Musiałbyś zrobić instalację 12V w tym 019 i wtedy masz większe pole manewru.
Zawsze można gdzieś schować akumulatorek 12v, ja mam tak do pozycji led i podświetlania silnika.
Akumulatorek ładuję raz na sezon a mam go zrobionego z ogniw z baterii laptopa.
zawsze można zmierzyć ile ciągnie ten obrotomierz i pod niego zrobić zasilanie z prądnicy, ewentualnie zasilac z baterii. generalnie zawsze jest jakies wyjście. transformator, mostek, stabilizator i heja. sa jeszcze przetwornice step-up, albo wymiana zarowek w instalacji na 12V tez podwyższy napiecie.

(01-05-2017 12:44:40)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Mechaniczny nie, w ogóle nie ma możliwości go zamontowania. Elektroniczny, ten z JM, też nie bo on na 12V jest. Musiałbyś zrobić instalację 12V w tym 019 i wtedy masz większe pole manewru.
wszystko się da, zauważ ze w simsonie się udało. trzeba tylko trochę przerobić pokrywe iwa ł.
Wczoraj, zwiększyłem napięcie z 6v na 12v i chciałem ten obrotomierz podłączyć, oczywiście plus do + ,minus do -, a "1" do niebieskiego kabelka gaszenia. Po odpaleniu wskazówka szła od razu do końca, gdy odłączałem kabelek "1" to wskazówka się cofała
Spróbuj zrobić antenę na kablu zapłonowym podłącz ją pod "1" i daj znać.
Dzisiaj podłączyłem licznik tak jak poprzednio tylko na włączonych światłach i działał tylko źle pokazywał. Be świateł wskazówka idzie na maks
Jak wstawiłem do Charta obrotek z 125p, musiałem wymieniać kondensator.
Jeżeli instalacja w DF jest na 12v, to bez problemu chodził mi na 6v w Charcie
Przekierowanie