Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Linka sprzęgła
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Jak rozbierałem rometa i wyciągałem silnik to chciałem zdjąć linkę sprzęgła.Swobodnie nie chciała wyjść więc uciąłem ją.Jak przyszła mi nowa linka to zrozumiałem,że tam jest tulejka nagwintowana,którą się wkręca.I tu moje pytanie:Jak wyciągnąć tą tulejkę?Myślałem,żeby w jakiś magiczny sposób przyspawać nakrętkę i wykręcić to,ale nie wiem.
Zwyczajnie wykręcasz, klucz chyba rozmiar 10, powinna być zakontrowana ta tulejka jeszcze. Chodzi oczywiście o silniki polskie (023 np.) czy 223 czeski?
Chodzi o silnik 023. Jakby była tam nakretka to bym nie pytał ale nie ma jej. A nakręcić coś na to jest niemozliwe bo to cale jest w srodku tego co tak wystaje. Oby niewyszlo że muszę karter zmieniać Sad
Wiesz najwygodniej (robisz remont kapitalny tak?) będzie zrobić tak że jak masz rozebrany cały silnik wymyty itd to przyspawać do tego jakąś nakrętkę ostrożnie i wykręcić, ale ogólnie nie powinno to mocno siedzieć, spróbuj po kawałku może śrubokrętem to ruszyć czy coś, wymiana karterów to ostateczność ostateczności. Nie powinno być to niewykonalne.
Remontu silnika nie robie bo dobry cały. Ale czy mógłbym to wybić,a później zrobić nowy gwint?
ale to w ostateczności

natnij ją diaksem (uszkodzisz trochę karteru ale trudno) i wykręć śrubokrętem
A moge to śrubokrętem przeciąć całe i spróbować to wyciągnąć?
gdzie kupiłeś ten śrubokręt
Nie w tym sensie. Chodzi mi,że trzymam śrubokręt i uderzam mlotkiemr w niego.
młotkiem puknij się w głowę Smile tam jest gwint! nacinasz tuleje i wykręcasz
No i po robocie. Naciąłem sobie troche tą tulejke śrubokrętem żeby on tam wszedł. Próbuje wykręcać a tu nic. Jest tu też bardzo dużo mojej winy bo wcześniej też parę razy pouderzałem tym młotkiem i wtedy też gwinty się poprzesuwały. Mam już się przygotować na kupowanie kartera?
Na kupno obu,nie nie wiedziałeś, że aluminium jest miękkie? Daj zdjęcie co tam popsułeś.
Jak gwint poszedł, a tulejka wyszła, a kartery jeszcze są całe to, chodziarz spróbuj nagwintować to miejsce, a jeśli nic nie wyjdzie to nie wiem.
Masz zawsze kilka możliwości
Zacznij od wyczyszczenia błota korozji itp szczotka drucianą i zastosuj WD40 pozostaw na chwile i powtórz czynność i wtedy spróbuj śrubokrętem powinna iść bo zazwyczaj te gwinty sa rozklekotane trochę
Jesli obcioles to równo z kraterem powinieneś naciąć z czoła tak aby śrubokręt płaski miał sie czego złapać

Jeśli nie da rady możesz naciąć jak pisał kolega z ryzykiem podpiłowania karteru
Kiedy pierwsza opcja nic nie wniosła można rozwiercic
Ja bym tak zrobił w związku z tym ze tulejka jest nawiercana będziesz miał piękne prowadzenie wiertła użyj początkowo dobrego wiertła 4 mm i lecisz następnie 5 mm uważaj tylko aby równo prowadzić następnie gwintownik 6 i gwintujesz
Ja tak rozwiercalem większość śrub w moim silniku wszystkie prawie poukrecalem

Nie spiesz sie tylko bo spierdzielisz sprawę
Powodzenia
Rozwierć, nagwintuj na większy rozmiar, wkręć tulejkę obustronnie gwintowaną, coś jak naprawczy zestaw gwintu, najlepiej na klej i et voila.
Stron: 1 2
Przekierowanie