Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: różnice w gaźnikach
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
od jakiegoś czasu bawię się w odnowę Ogara 205...
Udało mi się skompletować 3 gaźniki z tego modelu i okazało się że każdy z nich jest inny.
Różnice jakie odkryłem to:
- inna przepustnica (kąt ścięcia)
- inna długość w iglicy pływaka
- inna długość w tulei iglicy pływaka
- inna tuleja w przepustnicy (średnia),
- inna śruba/iglica regulacji gaźnika (kształt, średnica).
- średnia króćca na wężyk paliwa.
- inne średnice śrub zamykających dysze

to odkryłem narazie...

Różnice są w długości lub rozmiarach niektórych części, niewielkie 3-2mm, albo nawet 0,5mm w przypadku śrub ale...

no właśnie ...
Na początku nie zwracałem na to żadnej uwagi i składałem jak leci,
ale okazało się że na jednym gaźniku nie pali, na innym przelewa się paliwo, na jeszcze innym nie da się wyregulować gaźnika ...

Jak zacząłem składać gaźniki tak jak były fabrycznie poskładane to dopiero wtedy każdy z nich ożył i dało się je ustawić poprawnie...
Ale zauważyłem jednocześnie że każdy z gaźników dawał trochę inną charakterystykę pracy tego samego silnika,
natomiast pomieszanie części praktycznie uniemożliwiało poprawną pracę.

O ile niektóre wymiary wydają się nieistotne (średnica króćca węża, średnica śrub), to niektóre wpływają na pracę silnika (kąt ścięcia przepustnicy, różnice w iglicy i tulei pływaka, średnica tulei przepustnicy )

Piszę o tym dlatego bo wydaję mi się że te gaźniki to jest rometowe rzemiosło,
każdy gażnika inny i jak nie masz kompletnego gaźnika to będziesz miał problemy z jego regulacją..

Czy też ktoś to zauważył?
(05-03-2017 22:16:25)Użytkownik usunięty napisał(a): [ -> ]Przecież gaźnik to część , która się zużywa. A jak pomiesza się części 3 zużytych gaźników, to są takie jaja jakie są. Jeśli chcesz mieć dobrze jeżdżącego Rometa, to kup nowy gaźnik GM-12F. No chyba że jesteś pewien pracy jakiegoś z tych 3 gaźników, to ok. A te gaźniki to jakie mają oznaczenia? Bo do Rometa to najpopularniejsze są GM-12F i GM-13F. Może masz oba rodzaje

Istnieje jeszcze taka sprawa, że w fabrykach z PRLu część pracowników podczas pracy była pijana, czego skutkiem są właśnie niewymiarowe części i inne buble.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
facepalm Trzeba zrobić na głównej okienko "bzdury miesiąca"... Dłuższa iglica pływaka, inna średnica krucca wezyka paliwa, inna budowa filtra, inaczej wyglądające mocowanie do cylindra spowodowane jest zużyciem części lub stanem wstawienia pracownika okok

Pektosol, dobrze zauważyłeś. Na przestrzeni lat gaźnik gm12f przechodził kilka zmian konstrukcyjnych, i właśnie wymieszanie tych części skutkuje różnymi objawami, z doswiadczesnia wiem ze źle dobrany plywak do pokrywki uniemozliwia wręcz jazdę, to samo dotyczy śrub regulacyjnych - jak pomieszasz, za nic gaznik nie bedzie chciał się ustawić prawidłowo. Dlatego czasem zestawy naprawcze nie chcą współgrać.
Przekierowanie