Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Pytania odnośnie składania silnika DEZAMET 017
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam będę rozbierał silnik dezamet 017 w celu zmiany simeringu i uszczelek karterów ponieważ romet strasznie kopci i leje sie olej przez świece i przy łączeniu cylindra z wydechem .
1.Jakie są wymiary simeringu od strony sprzęgła ?
2.Które uszczelki wybrać do silnika najlepiej ze strony gmoto lub jackmotors
3.Jakie są najważniejsze zasady składania karterów/silnika
4.W jaki sposób wyjąć simering od strony sprzęgła ?
1. 17 x 40 x 10 (7 też można zamiast 10)
2. Bierz jakie chcesz - mogą być papierowe, kryngielitowe itp. do papierowych warto zastosować maź uszczelniającą, hermetyk lub silikon.
3. Wszystko dokładnie wymyć, posprawdzać dokładnie luzy wszystkich części i wymiary, powyciągać syfy z gwintów.. składamy ciepło-zimno czyli jak zakładasz łożyska na wał to łożyska podgrzewać (odkryte łożyska oczywiście), a wał zamrażasz. Wtedy bez oporów nakładasz łożyska na wał (pamiętaj o podkładkach bo będzie lipa!) , a żeby założyć potem wał w kartery to kartery podgrzewasz a wał z mrozisz.
4. Wydłubać po prostu, możliwie nie uszkadzając gniazd. Simeringi zawsze zakładamy nowe.
Odp 2 pyt. Bardziej chodziło mi jakie to są (jakie oznaczenia ) , bo na stronach nie pisze do jakiś silników. A do kryngielitowych silikonu nie dawać ?
Odp 3 pyt . Łożysk chyba nie będę zmieniał , a wał trzeba jakoś wyważać , czy po prostu założyć ?
Łożsyka, simery, podkładki dystansujące, uszczelki - to się wymienia zawsze, żeby dwa razy nie rozbierać silnika. Koniecznie wymień łożyska. Wał jak masz używany to się regeneruje, nowy tego nie wymaga. Co do uszczelek - ja dla pewności dałbym nawet tym kryngielitowym trochę czegoś uszczelniającego. Po tylu latach powierzchnia styku karterów różnie wygląda. Oczywiście, tą powierzchnię też warto przelecieć drobnym papierkiem.
Przekierowanie