Witajcie
Chciałbym wykorzystać simsonowska elbe 6v w charcie.
Nie tylko elektroniczny przerywacz ale również mostek prostowniczy.
Elba posiada jeden pin na cewkę bo simon ma jedna cewkę ładowania, jakiś pomysl jak to dobrze podłączyć?
cewki ladowania w charcie sa zdaje się podłączone do prostownika jedynie z pośrednictwem stacyjki, wiec laczysz dwa zolte i uznajesz je za +, brązowy to tak jakby -. można sprawdzić żarówką czy cewki wtedy działają zgodnie z oczekiwaniami.
Cewki są połączone równolegle gdy obie ładują, położeni stacyjki 1 i 3 ładuje jedna w 2 dwie. Też się zastanawiałem nad tym rozwiązaniem, ale wydaje mi się że bez wywalenia impulsatora oryginalnego i założenia dodatkowej cewki ładowania w taki sposób aby w położeniu 1 oraz 3 ładowały dwie a w położeniu 2 trzy nie ma sensu.
Bo to masz schemat simka z wersją z cewką która ma masę. Jeśli masz bezmasową robisz tak(zaczerpnięte z forum o simkach
)
i już masz uziemione.
Z tego też powodu nie widzę sensu takiego rozwiązania bez trzeciej cewki
Mialem nadzieje ze obedzie sie bez mostka, ale elbe kupie i tak dla przerywacza
mostek to jakieś grosze. kup na 6 amper i powinien wystarczyć. uważaj na SEGU, jest zrobione w technologii SMD co utrudnia ewentualna naprawę.
To lepiej przerywacz samemu zrobić według schematu
Wyjdzie dużo taniej.
Same części to jakieś maksymalnie 10zł już dużo ceny zawyżając.
Na selenowych diodach więcej mocy stracisz(posiadają większy spadek napięcia), dlatego też wszyscy stosują zwykłe mostki tak jak wyżej było powiedziane na 6A i git. Co do smd to ja wręcz uwielbiam, co prawda pracuję jako montażysta SMD z tego też powodu mam dostęp do większości części na miejscu i też posiadam odpowiedni sprzęt do lutowania.
jak wyżej, nie kupuj selenowych bo to jest przeżytek mający kilka wad. do takiego dzisiejszego mostka to chyba nawet nie trzeba radiatora jeśli przykrecisz go do ramy.