Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Potrzebuje proste wyjasnienie ustawienia zapłonu.023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.Umie ktoś prosto wytlumaczyc jak ustawić zapłon? SILNIK 2B 023
Z góry dzieki za odp Smile
Pisane na klawiaturze ekranowej prosze o wyrozumiałość Smile
ps;patrzylem inne posty ale nie kumam.
ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały
(29-01-2017 17:42:09)rafi555 napisał(a): [ -> ]ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały

Wlaśnie o to mi chodziło.Wielkie dzięki Smile
No nie do końca. Ustawiasz tłok w GMP, następnie sprawdzasz w którym miejscu krzywka na magnecie ma najwyższy wznios, w tym punkcie (nie zawsze będzie to GMP, ale zawsze blisko tego położenia) ustawiasz rozwarcie przerywacza na 0,4mm. Kiedy ustawisz przerywacz, przystepujesz do regulacji zapłonu. Zapłon będzie następował wtedy, gdy przerywacz będzie się otwierał. Czyli otwarcie przerywacza w silniku 023 ma następować na 3mm wysunięcia tłoka od GMP. Musisz tak ustawić iskrownik, aby właśnie w tym miejscu następowało rozwarcie przerywacza.
(29-01-2017 19:33:54)plusminus napisał(a): [ -> ]No nie do końca. Ustawiasz tłok w GMP, następnie sprawdzasz w którym miejscu krzywka na magnecie ma najwyższy wznios, w tym punkcie (nie zawsze będzie to GMP, ale zawsze blisko tego położenia) ustawiasz rozwarcie przerywacza na 0,4mm. Kiedy ustawisz przerywacz, przystepujesz do regulacji zapłonu. Zapłon będzie następował wtedy, gdy przerywacz będzie się otwierał. Czyli otwarcie przerywacza w silniku 023 ma następować na 3mm wysunięcia tłoka od GMP. Musisz tak ustawić iskrownik, aby właśnie w tym miejscu następowało rozwarcie przerywacza.

Co to krzywka?
plusminus, ale namąciłeś ja nie rozumiem jak ty zapłon ustawiasz
(29-01-2017 21:25:46)rafi555 napisał(a): [ -> ]plusminus, ale namąciłeś ja nie rozumiem jak ty zapłon ustawiasz

KTO ,JA?
a ty jak ustawiasz tak jak piszesz to masz dobrze? Ciebie zakumałem a kolege nie za bardzo.
nie ty kolega wyżej (zresztą napisałem plusminus) nie wiem w czym problem ja ustawiam jak pisałem przerwa na platynkach 0,3 0,4 i MI to chodzi, odpala, jeździ
Ale gdzie ustawiasz 0,4mm? To ma być odpowiedni punkt, czyli najwyższy wznios krzywki. Krzywka jest częścią magneta po którym chodzi przerywacz.
Na podstawie lat i blisko 70 motorowerów stwierdzam że 3./ 4 z nich jeździło lepiej na ustawieniu zapłonu na oko i tylko ustawiając przerwę na 0.35 właśnie tak jak plusminus napisał. W miejscu gdzie ona najbardziej rozwierala przerywacz. Podstawą w romecie jest mieć kilka zaplonow w szafie. Psuje się to zakładasz drugi i juz z niedomagajacego rometa masz sprawną maszyne

Ja wiem. W internecie można opisywać elokwentnie niemal jak w literaturze jak ma być. Prawda jest inna. Daleko rometom używanym przez kilka rąk przez kilkadziesiąt lat, gdzie często ludzie tym jeździli każdego dnia. Do dobrego stanu technicznego aby trzymać się norm i danych.
Wiem zostane zaraz przez jakiegoś pajaca zjechany, ale przerobiłem tego ogrom, gdzie nawet wyglądało to tak. Szkoła i po szkole do 20 w garażu przy pierdziawkach
(29-01-2017 17:42:09)rafi555 napisał(a): [ -> ]ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały

Po przeczytaniu instrukcji z tej książki co napisał kolega niżej wynika że magnatem kręci sie w prawo nie w lewo.

(30-01-2017 21:10:38)bartek.komar napisał(a): [ -> ]
(29-01-2017 17:42:09)rafi555 napisał(a): [ -> ]ustawiasz tłok w gmp, kręcisz magnetem w lewo tak aby tłok opuścił się o 3mm i ustawiasz tak patynki żeby w właśnie tym momencie się rozwierały

Po przeczytaniu instrukcji z tej książki co napisał kolega niżej wynika że magnatem kręci sie w prawo nie w lewo.

Chociarz nwm bo sie polubilem Smile
Przekierowanie