Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z wałem 023.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.Mam taki problem.W wale w wycieciu na klin jest taki luz że każdy klin sie rusza.Przez to raz iskra jest raz jej niema.Czy zostaje mi tylko wymienic wał? Prosze o szybkie odp. Z gory dziekuje.
ps.klawiatura wysiadla.Pisane na klawiaturze ekranowej dlatego tyle bledow.
Za to przepraszam


Silnik 2b 023 biegi nozne.
Miejsce na klin nie jest Twoim największym problemem, bo najprawdopodobniej masz albo krzywy wał, magneto lub wysłużone łożyska na wale. Sam klin tylko ustala magneto w odpowiedniej pozycji. Nie zauważasz, ze magneto chodzi na boki podczas kręcenia silnikiem?
(28-01-2017 15:12:27)plusminus napisał(a): [ -> ]Miejsce na klin nie jest Twoim największym problemem, bo najprawdopodobniej masz albo krzywy wał, magneto lub wysłużone łożyska na wale. Sam klin tylko ustala magneto w odpowiedniej pozycji. Nie zauważasz, ze magneto chodzi na boki podczas kręcenia silnikiem?

Wal najprawdopodobniej jest krzywy ale jak gadalem z znawca to to niema nic do rzeczy.To jest mój 2 silnik w tamtym tez byl krzywy wal i normalnie jeździlo.
A gdyby nie klin to magneto by sie slizgalo nie krecilo.
No to niezły ten znawca Facepalm2

Przecież to łatwo jest sobie wyobrazić, jak przy krzywym wale wyrabia się rowek na klin. W dodatku jak chcesz jeździć na krzywym wale to zaraz siądą łożyska, zapłon się zacznie przestawiać i gniazda łożysk się rozlecą. O ile już nie jest za późno.
(28-01-2017 15:48:57)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]No to niezły ten znawca Facepalm2

Przecież to łatwo jest sobie wyobrazić, jak przy krzywym wale wyrabia się rowek na klin. W dodatku jak chcesz jeździć na krzywym wale to zaraz siądą łożyska, zapłon się zacznie przestawiać i gniazda łożysk się rozlecą. O ile już nie jest za późno.

No nwm on siedzial w motorowerach od dziecka mial kazdy motorower a wal kazdy z czasem sie nawet troche wykrzywi.To co teraz doradzacie zrobic?
Remont generalny silnika.
Bartus nie jojcz bo z jojczenia nic nie ma, a jak chcesz jezdzic na krzywym wale to POWODZENIA i bez komentarza!.
Kupuj nowy wal albo oryginal ZMD albo inny ( ja moge polecic duells b dobra jakosc ) nowe lozyska, sprawdz magneto czy sie nie pokrzywilo od walu, przy okazji mozesz sb zrobic remont silnika zeby nie rozkrecoac go dziesiec razy. Skladasz wszystko i ustawiasz idealnie albo daj jaiemus mecjhanikowi do robienia i bedizesz smigal , a tak to no coz...chcesz jezdzic na krzywym to jezdzij nikt ci nie broni...
(28-01-2017 15:35:49)bartek.komar napisał(a): [ -> ][...] A gdyby nie klin to magneto by sie slizgalo nie krecilo.

Załóż magneto bez klina, poprawnie dokręć i sprawdź czy się będzie ślizgało zanim zaczniesz pisać bzdury. Kolejna osoba która nie ma pojęcia na temat zasady działania klina.

Po raz kolejny powtarzam że klin podczas pracy silnika nie przenosi żadnych sił. Klin służy tylko ustaleniu pozycji przy montażu, a wszystkie siły przenosi stożek na który nabijane jest magneto poprzez dokręcanie jego nakrętki. Jako prosty przykład podam zębatkę wału w silniku 223 albo sprzęgło w silnikach pocket bike. W obu przypadkach klin nie jest stosowany bo nie ma potrzeby ustalania konkretnych pozycji elementów współpracujących z wałem, całość sił przenosi wyżej wspomniany stożek.

Pozwolę sobie pominąć komentowanie nazywania krzywego wału dobrym. To że ktoś ma pewien autorytet bo zajmował się czymś całe życie nie znaczy że robił to dobrze przez całe życie...
Wał nie jest krzywy sprawdzilem to na patent z markerem.
A z klinem mialem taką sytuację że silnik normalnie działał a przestał działać po scieciu się klina.Myślałem że to tak działa mój błąd.A z krzywym wałem to racji nie przyznam bo komara mam po tacie a tata mial go po jego tacie(po moim dziadku).Wal byl krzywy obaj jeździli na nim przez 8lat.Do tej pory działał by tamten silnik gdyby gwint od strony sprzegla sie nie ucioł.A z tym silikiem jest tak że iskra raz jest raz jej nie ma.I jeszcze przy kopaniu strzela w gaźnik (nwm czy tak to sie muwi).Czego to moze byc wina?
Wymien kondensator i ustaw IDEALNIE zaplon a takze przerwne na platynach i na swiecy.
(28-01-2017 19:53:48)nofack napisał(a): [ -> ]Wymien kondensator i ustaw IDEALNIE zaplon a takze przerwne na platynach i na swiecy.

To musze czekać, jedyny sklep w pobliżu dopiero w marcu otwarty.Dzięki wszystkim za odp
przez neta kupisz albo na gmoto ale kup sobie z kilka sztuk bo lubia byc wadliwe niektore, a zaplon mozesz sobie ustawic od razu bez tego ani rusz a ustawiony musi byc idealnie bez tego silnik bedzie przerywal grzal sie strzelal w gaznik itd...
(28-01-2017 18:50:37)bartek.komar napisał(a): [ -> ][...] A z klinem mialem taką sytuację że silnik normalnie działał a przestał działać po scieciu się klina.[...]

To jest wina niepoprawnie dopasowanego klina, magneto siedziało na klinie. Przed montażem nowego klina trzeba założyć magneto bez niego, zmierzyć jak głęboko wchodzi ono na stożek, a następnie piłować klin od góry, tak aby po założeniu magneta z klinem siedziało tak samo głęboko jak bez niego. Wtedy wiemy że magneto nie opiera się na klinie, a wszystkie siły przenosi stożek.
(28-01-2017 20:32:46)nofack napisał(a): [ -> ]przez neta kupisz albo na gmoto ale kup sobie z kilka sztuk bo lubia byc wadliwe niektore, a zaplon mozesz sobie ustawic od razu bez tego ani rusz a ustawiony musi byc idealnie bez tego silnik bedzie przerywal grzal sie strzelal w gaznik itd...

Do zapłonu musze kogoś zawolac.Probowalem nie raz z instrukcjami ale mi to tak....

(28-01-2017 21:03:47)AliveC4T napisał(a): [ -> ]
(28-01-2017 18:50:37)bartek.komar napisał(a): [ -> ][...] A z klinem mialem taką sytuację że silnik normalnie działał a przestał działać po scieciu się klina.[...]

To jest wina niepoprawnie dopasowanego klina, magneto siedziało na klinie. Przed montażem nowego klina trzeba założyć magneto bez niego, zmierzyć jak głęboko wchodzi ono na stożek, a następnie piłować klin od góry, tak aby po założeniu magneta z klinem siedziało tak samo głęboko jak bez niego. Wtedy wiemy że magneto nie opiera się na klinie, a wszystkie siły przenosi stożek.
Robiłem wlasnie tak jak muwisz pilowalem od góry i boki bo byly za grube.

A możne za ktos umial by wytlumaczyc z tym zapłonem? Ustawić,ustawie ale na oko.
Przekierowanie