Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: pojazd SAM
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam pytanie odnośnie SAM'ów które ludzie za czasów PRL-u budowali dla siebie i nim jeździli, czy da sie teraz jakoś zarejestrować taki pojazd? O co mi chodzi? O to że na przykład zbuduje własny motorek i czy jest możliwość jego rejestracji(oczywiście jak spełnia wszystkie wymogi typu lampy hamulce itd.) czy jest to całkowicie niemożliwe?
z tego co wiem to jest to juz nie mozliwe tak jak zarejestrowanie przyczepki sam.Kilka latt temu jeszcze mozna bylo ale obecnie juz nie
Raczej nie warto o tym myśleć.
Mówiąc w uproszczeniu, SAMów od jakiegoś czasu nie rejestruje się z uwagi na poważne utrudnienia proceduralne. Na taki pojazd musiałbyś uzyskać dopuszczenie jednostkowe np. w ITS, co wygenerować może spore koszty.
Przerejestrujesz za to pojazd, który został zarejestrowany jako SAM przed zmianą przepisów.
Słyszałam jeszcze o rejestrowaniu samów, ale traktorków jako pojazdy wolnobieżne (max. prędkość 25 km/h). Oc to 60 zł na rok. Wymagana tabliczka z imieniem i nazwiskiem oraz adresem właściciela zamocowana po prawej stronie, trójkąt, instalacja elektryczna, kierunkowskazy, hamulce, no wszystko i nabity numer na ramie - jaki sobie kto chce. I oczywiście blokada prędkości do 25 km/h... Wolnobieżny motor? :F

Cytat:Według Kodeksu Drogowego, pojazd "wolnobieżny" nie ma określonych gabarytów, pojemności silnika, ani ciężaru oraz nie podlega badaniu technicznemu i rejestracji w Urzędzie Komunikacji.

Albo gdyby Twój motorek miał oddzielny napęd na pedały, coś jak babetta to zaliczałby się do roweru z silnikiem pomocniczym Big Grin
Jest to możliwe do zarejestrowania, ale bardzo cięzko spełnić warunki techniczne by otrzymać dopuszczenie jednostkowe i nieopłacalne bo opłata w ministerstwie transportu to 800zł + koszty rejestracji. Przez mój 2letni staż w wydziale komunikacji nie spotkałem się z pojazdem SAM
Możliwość rejestracji jest, tylko trzeba spełnić wszelkie wymagania homologacyjne stawiane przed nowymi pojazdami (np. spełnianie norm EURO 6, w samochodach dochodzą jeszcze tematy typu ESP, ABS, Air Bag etc.), jeśli chodzi o samo dopuszczenie jednostkowe to koszty takiego dopuszczenia dla samochodu osobowego to ok. 60-120 tys. polskich złotych + dostarczenie im dwóch identycznych pojazdów aby mogli je przepadać i jeden rozwalić w teście zderzeniowym... Także koszta takiej imprezy rosną do ponad 200 tys. złotych.
Jeśli byłbyś zainteresowany to jestem w posiadaniu pojazdu marki SAM i mogę go odsprzedać bo myślałem, że będę miał czas się nim bawić, jednak czas (a dokładnie jego brak) brutalnie sprowadził mnie na ziemię, po więcej szczegółów zapraszam na PW.
(10-01-2017 21:34:53)Motorowerzystka napisał(a): [ -> ]Słyszałam jeszcze o rejestrowaniu samów, ale traktorków jako pojazdy wolnobieżne (max. prędkość 25 km/h). Oc to 60 zł na rok. Wymagana tabliczka z imieniem i nazwiskiem oraz adresem właściciela zamocowana po prawej stronie, trójkąt, instalacja elektryczna, kierunkowskazy, hamulce, no wszystko i nabity numer na ramie - jaki sobie kto chce. I oczywiście blokada prędkości do 25 km/h... Wolnobieżny motor? :F

To nie jest jako sam a jako "składak" Smile
Czyli ogólnie mam pecha i musze szukać papierów do SAM'a motorka. . . ehh... :/
Nie sprecyzowałem a możliwość edycji posta już wygasła, mój SAM jest ZAREJESTROWANY, kwity idealnie nadają się pod motocykl/trójkołowca/quada, także jak pisałem wyżej Smile
Opłaty ważne jeszcze kilka ładnych miesięcy.
Kup ramę z papierami i rób motorek po swojemu,raczej nie powinieneś mieć problemów przy przeglądzie jeżeli będzie przystosowany do ruchu.
Przekierowanie