Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Składanie cylindra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
W ostatnich dniach zakładałem do mojego komarka nowy cylinder z czasów PRL taki udało sie zdobyć
Tłok kupiłem firmy almot wraz z pierścieniami 38 mm nominał
Wszystko udało sie założyć bez większego problemu posmarowałem tylko olejem dobrze scisnolem palcami w wlazło
Z tego co wiem to podobno nie jest to łatwe zadanie może złe pierścienie mam
Widziałem w sklepie internetowym pierścienie 38 mm ale z jakimś oznaczeniem typu R1 lub R2 R3
Doradzi ktoś jak sprawdzić ze wszystko jest ok
W sensie o co dokładnie ci chodzi bo nie rozumiem. Że pierscienie latwo się ugięły i wcisnoles je do cylindra? Czy dobrze zlozyles to możesz sprawdzić od kanału wydechowego i dolotowego czy zamki się dobrze zgraly. Aczkolwiek z tego co wiem to, źle chyba nie da się tego złożyć chyba że zalozyles drugą stroną tłok.

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
Zastanawiam sie czy kompresja będzie odpowiednia bo po założeniu świecy kręciłem wałem poprzez klucz i jakoś to lekko idzie może przez to ze zimne wszystko może mi sie tylko wydaje
Po prostu chce mieć pewność ze jest ok
Zmierzyłeś średnicę tego cylindra? Być może nie jest on tak do końca nowy i jest po szlifie. Piszesz, że kręciłeś - ale rozumiem, że z założonym tłumikiem i gaźnikiem, bo czasem te rzeczy mają wpływ na kompresję.
(02-01-2017 02:04:10)JGNZM napisał(a): [ -> ]Zmierzyłeś średnicę tego cylindra? Być może nie jest on tak do końca nowy i jest po szlifie. Piszesz, że kręciłeś - ale rozumiem, że z założonym tłumikiem i gaźnikiem, bo czasem te rzeczy mają wpływ na kompresję.

Wiesz co mierzyłem 38 mm jest to nowy cylinder nigdy nie urzywany oryginalny od komara
Tłumika i gaźnika nie mam jeszcze założonego skręcone kartery cylinder i głowica
Nakręciłem nakrętkę na wał i kręciłem
Bulgocze zasysa powietrze od strony gaźnika ale jakoś to lekko sie kręci
A w cylindrze przecierz jakieś ciśnienie sie robi wiec gdy tłok podchodzi do góry to chyba nie powinno być lekko a świeca jest odkręcona
No jest jakiś opór ale czy właściwy
To juz sie mierzy chyba manometrem. W tych starych rometach jest okolo 6bar wiec nie za ciezko to bedzie chodzic.
(02-01-2017 02:35:35)M.c napisał(a): [ -> ]a świeca jest odkręcona


No skoro świeca odkręcona to chodzi bardzo lekko. Z zakręconą już palcem będzie ciężko.
jak by co "R1 R2 R3" to są oznaczenia szlifu cylindra, jeśli masz R1 to do nominału czyli 32mm średnicy dodajesz 0,25mm czyli R1=38,25mm R2=38,50mm i tak dalej...
Tylko tutaj mowa o silniku s38, jeżeli sa to oryginalne tłoki, to w tym silniku każdy nadwymiar, to było 0.5mm, a nie 0.25.
Eh przed kazdym zamontowaniem cylindra i tłoka najpierw sprawdza się pasowanie wszytkich części. Można to zrobić w bardzo łatwy sposób otóż wkładasz pierścień od tłoka który zamierzasz zamontować w cylinder który zamierzasz zamnotować. Włóż go tak aby byl równo osadzony i sprawdź jaką masz szczelinę na zamku. Masz tutaj odpowiedz czy Twoje wątpliwości są zasadne czy tez nie Smile
Najlepiej zdjąć go metodą na 3 miękkie blaszki, które wkładasz pod pierścień i po nich ciągniesz do góry pierścionek Smile
Przekierowanie