Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Prototypowy silnik Charta "310"
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
lol nie wierzyłem że do ciebie dotrze! teraz zwymiaruj wszystkie części jak by byłą jakaś awaria
Ja myślałem ze ten silnik istnieje na prawdę, a to tylko legenda:-o
Ile to ma biegów? Big Grin
Brak jednej z cewek świetlnych. Czyli planowali pewnie zwykłą żarówkę 15W. Kółko wybieraka jakby na 4 biegi. Komora spalania raczej taka sama jak w normalnym 027, kanały wydają się być ciut większe (wydechowy). I bardzo dziwny wycisk sprzęgła :/
(19-12-2016 21:44:13)krystian276 napisał(a): [ -> ]Ile to ma biegów? Big Grin
3
Zazdroszczę Smile Ciekawe co na to zazikupl (jeśli wie, że kupiłeś ten silnik) :F

Ale dziwne że ma tylko 3 biegi. Wychodzi na to, że nie wszystkie prototypowe silniki miały 4 Undecided

Jakie masz plany co do tego silnika? Będziesz go dalej rozbierał? Zamierzasz go uruchomić?
Może jakieś muzeum motoryzacji by odkupiło Wink
Wybierak biegów w silnikach od motorydwanów wygląda (chyba) tak samo, jutro poszukam i dam foto, więc pewnie wodzik jest do kompletu i biegi są w schemacie 0123.
Jakie braki? Brak koła zębatego o którym byla mowa?
Jakie spostrzeżenia?
Gratulacje
Te sprzęgło w ogóle jest kompletne i działa? W deklu widać jakiś mechanizm ale nie wystaje żadna dźwignia? Jest kosz? Czy może kombinowali z jakimś półautomatem.
Słyszałem, że ten silnik trafił do serwisu i być może sprzęgło padło i przez to go nie ma a mechanizm jest niekompletny. Widać, że jedyną opcją jest wkręcenie linki bądź jakiejś dźwigni od góry karteru.
(19-12-2016 21:56:54)Szatek napisał(a): [ -> ]Ale dziwne że ma tylko 3 biegi. Wychodzi na to, że nie wszystkie prototypowe silniki miały 4 Undecided

Jakie masz plany co do tego silnika? Będziesz go dalej rozbierał? Zamierzasz go uruchomić?
Szczerze to nie jestem na 100% pewny czy 3 czy 4 biegi, niby jak się przełącza to jest 1, luz, 2, luz, 3 i jak jeszcze raz do góry to jakby się wbijało coś ale kręci się, na oko nie rozpoznam czy zmieniła się prędkość i po samym tym powiedział bym na 80% że to 4b, ale jest otwór w karterze w którym widać skrzynie i z tego co tam widzę to tą tylko 3 pary zębatek.

Plany to jeszcze nie wiem, fajnie było by odtworzyć motorower ale nie wiem.
Uruchomić może być ciężko bo nie ma sprzęgła.


(19-12-2016 22:40:27)Supryk napisał(a): [ -> ]Wybierak biegów w silnikach od motorydwanów wygląda (chyba) tak samo, jutro poszukam i dam foto, więc pewnie wodzik jest do kompletu i biegi są w schemacie 0123.
Jakie braki? Brak koła zębatego o którym byla mowa?
Jakie spostrzeżenia?
Gratulacje
Biegi jak już to 10203-
Nie ma sprzęgła, całego kosza a ta zębatka jest.

(19-12-2016 23:00:51)Stachu.G napisał(a): [ -> ]Te sprzęgło w ogóle jest kompletne i działa? W deklu widać jakiś mechanizm ale nie wystaje żadna dźwignia? Jest kosz? Czy może kombinowali z jakimś półautomatem.
Nie ma całego kosza sprzęgłowego.
Dźwignia jest wewnątrz dekla ale jak ten mechanizm działa to nie wiem.
Półautomat to to nie był na pewno.

A i z tego co wynika z numerów silnika to jest to silnik 027, wyprodukowany w 1984r i jest to 2 prototyp, te projekty które wcześniej wrzuciłem dotyczyły prototypu 4, ciekawe czym się różniły.
Tamten na pewno miał inną komorę spalania, czyli większy stopień sprężania. Przynajmniej tak widzę. I na pewno miał 3 biegi. Reszta raczej ta sama.
Dość ciekawe jest to, że instalacja elektryczna która jest na internecie i chyba w każdej książce pochodzi właśnie z prototypu, bo to jednak nie jest błąd, że tam zaznaczono tylko jedną cewkę świetlną. Widocznie uznali że nie ma to większego znaczenia więc do druku dali wersję jednocewkową
Tak sobie myślę że można by może napisać co nie co na facebookowym profilu chłopcyrometowcy.pl, tak mało się tam ostatnio dzieje.
Mechanizm wycisku sprzęgła wygląda jak zmieniona wersja ślimaka sprzęgła z wski 125 Tongue Ciągniesz linką, a ślimak sie wypycha i naciska na docisk sprzęgła :F Ten silnik jest tak ciekawy Big Grin
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Przekierowanie