Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Prawidłowy montaż gaźnika BING 1/14/206 z Charta.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć,
Wczoraj rozebrałem gaźnik, więc postanowiłem udokumentować jak się go składa Smile Zapraszam Smile


CZĘŚĆ PIERWSZA
1. Pusty korpus gaźnika, od spodu i góry.


2. Elementy, które będziemy montować od spodu; dysza, pływak, zaworek, pręcik pływaka, śruba z sitkiem oraz "ustnik" na wężyk.

3. W takiej kolejności powinny być założone podkładki i "ustnik".

4. Teraz należy śrubę wkręcić w korpus, a "ustnik" ustawić tak, by wężyk nie dotykał cylindra lub głowicy (najlepiej w stronę schowka). Na zdjęciu nie jest ustawiony!

5. Zaworek należy umieścić w wycięciu w blaszce pływaka.

6. Teraz należy z WYCZUCIEM wkręcić dyszę, oczywiście odpowiednim śrubokrętem, by nie zniszczyć jej lub nawet rozkalibrować!

7. Miseczkę pływaka najlepiej dokręcić ręką, dość mocno, by w razie potrzeby bez użycia klucza szło to łatwo odkręcić.


CZĘŚĆ DRUGA
1. Elementy, które będziemy montować od góry.

2. Tak powinny być one prawidłowo złożone.


3. Polecam sobie jedną ręką, jak na zdjęciu, przytrzymać kopułkę a drugą dokręcić śruby.

4. Ssanie włączone.

5. Ssanie wyłączone - po dodaniu gazu odskoczy o tyle, o ile ruszymy manetką.

6. Tutaj powinien być oring!

7. Złożony gaźnik od góry.

Od boku



Jeśli ktoś zna prawidłową nazwę tego "ustnika" to poproszę napisać tutaj lub na PW Smile
Ustnik jako tako swojej nazwy nie ma, najczęściej jest to "końcówka dopływu paliwa" lub "końcówką wężyka", myślę że ustnik to dobra nazwa.
no fajnie, ale komu to potrzebne? tego się inaczej poskładać nie da.
oo mój gaźnik który za bezcen dałem Barto, a potem wylądował u Ciebie. Do dziś żałuje Tongue
(16-01-2017 19:45:46)charper napisał(a): [ -> ]no fajnie, ale komu to potrzebne? tego się inaczej poskładać nie da.

Nic nie stoi na przeszkodzie byś uwiecznił inne, bardziej skomplikowane i "potrzebne" instrukcje napraw.
(16-01-2017 20:38:07)komarinho napisał(a): [ -> ]oo mój gaźnik który za bezcen dałem Barto, a potem wylądował u Ciebie. Do dziś żałuje Tongue

A no to w końcu wiem kogo on był Big Grin Sprawuje się świetnie. Cóż, w końcu jest jak nowy.
Cytat:no fajnie, ale komu to potrzebne? tego się inaczej poskładać nie da.

Nikt nie napisał poradnika nt. tego gaźnika więc raczej przyda się osobie, która nie ma o tym pojęcia Smile
(17-12-2016 18:10:04)JGNZM napisał(a): [ -> ]6. Tutaj powinien być oring!

Po pierwsze, na schemacie go nie ma, po drugie, jak nasuniesz gaźnik na króciec, to króciec zasłoni nacięcie, które osłania oring.
Po pierwsze, jeśli czegoś nie ma na schemacie to nie znaczy, że nie może tam wystąpić oring. Po drugie przez te nacięcie czasem łapie lewe powietrze, a to akurat wiem z własnego doświadczenia. Główinie cel oringu jest taki, żeby uszczelnić płaską krawędź krócca z gaźnikiem.
Nie widzę uszczelki między górą a korpusem. A powinna być.
https://www.ebay.pl/itm/Vergaser-Uberhol...SwdAxZbMfn Kompletny zestaw do binga, niestety ta uszczelka też tu nie występuje.

Mowa o tej o której pisał damian94

Niech ktoś to scali i Poprawi "Nowa" na "Mowa" Smile
20 euro za taki zestaw to tak srednio hah
wiem ze odkop- jaki rozmiam oringu?
Wyszło na to że oring w tamtym miejscu jest zbędny a właściwie nie wskazany. Nie mam takiego gaźnika by to potwierdzić, ani nie widać tego na zdjęciach czy nie zasłania jakichś kanałów.
Przekierowanie