Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem-Romet ogar 205
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
jestem nowym użytkownikiem i mam mały problem z ogarem 205, otóż:
Silnik jest po remoncie:
-wymienione łożyska, zrobiony szlif, nowy tłok z pierścionkami, itp.
Problem polega na tym, iż na luzie po odpaleniu silnik pracuje jak nowy, wkręca się na obroty bardzo dobrze, pracuje na wolnych i na wysokich obrotach (odpala z pierwszego),natomiast gdy wsiądę na niego to jakby nie miał siły mnie uciągnąć. (brak mocy).
Zaznaczam że kompresja jest bardzo dobra, był jest regulowany zapłon i gaźnik,- brak poprawy. Co może być przyczyną, proszę o porady. Z góry dziękuję.
Silnik przeszedł prawilną procedurę dotarcia?
pracował z 2 godz, na wolnych obrotach oraz jeździłem nim delikatnie-bez szaleństwa, a jakie jest prawidłowe dotarcie??(tak z ciekawości, może ja coś źle robiłem.)
Kartery sa złozone równo?
(15-11-2016 13:40:46)zakrzes napisał(a): [ -> ]Kartery sa złozone równo?

tak, równo.
(15-11-2016 13:10:04)dzarab napisał(a): [ -> ]pracował z 2 godz, na wolnych obrotach oraz jeździłem nim delikatnie-bez szaleństwa, a jakie jest prawidłowe dotarcie??(tak z ciekawości, może ja coś źle robiłem.)

Czyli nie docierałeś go. Błąd. Nie mówię że to sedno sprawy, ale poważne zaniedbanie.
Miałem podobny przypadek w innym moto, a powodem były zbyt mocno naciągnięte linki hamulcowe. Sprawdź zatem hamulce, a może masz jakąś za grubą oponę i o coś obciera?
Moze lozyska kola padly
spróbuj przejechać się kawałeczek bez filtra powietrza, jak będzie poprawa to filtr do czyszczenia, lub wyczyść/wymień dyszę główną paliwa w gaźniku a najlepiej wymyj porządnie cały gaźnik... do sprawdzenia jest również drożność kranika z paliwem ( może silnik dostaje go zbyt mało?) Jezeli regulacje są ok powinno pomóc lub przynamniej pokazać w którym miejsu jest problem. Ale zacznij jak napisał ktoś wyżej od sprawdzenia regulacji hamulców :-) też się tak czasem zdarza...
Witam
Sprawdziłem tłumik- jest ok. sprawdzałem jeszcze raz zapłon- jest ok.kompresja-jest ok. jeszcze wymienię gaźnik na nowy, bo już siły nie mam siły, martwi mnie to że świeca jest bardzo czarna, ale to bardzo czarna, może za bogatą mieszankę dostaję.
Czym sprawdzałeś kompresję? "Palcem" może być błędne wskazanie Smile Chociaż czarna świeca, świadczy o złym spalaniu. Po prostu ten przedmuchaj kompresorem, i spróbuj wyregulować. Ustaw na iglicy najuboższą mieszankę i reguluj gaźnik. Nowego szkoda, bo nie każdy nowy działa poprawnie (chinol).
Kupiłem oryginalny Polski gaźnik, wyregulowałem go na wolnych i na wysokich obrotach, -bez zmian, Może jeszcze muszę czekać na dotarcie, ale ile mam czekać? i jak prawidło docierać?? Wypaliłem 4l paliwa, już nie chodzi o koszty, tylko tyle by maszyna chodziła jak się należy.
Sprawdz czy jak siedzisz na nim i probujesz jechac to czy lancuch nie jest za scislo i sprawdz jeszcze walek zebatki zdawczej czy lekko chodzi.
Witam
Gdzieś widziałem post, którego nie mogę odnaleźć o takiej treści: Postaw rometa na stopkach uruchom silnik i włącz bieg, po naciśnięciu sprzęgła, koło tylne powinno się zatrzymać(nie kręcić) a u mnie się kręci, czego to może być wina?? I czy to ma wpływ na brak mocy przy włączeniu drugiego biegu?? Jak go rozpędzę to maszyna jedzie jak się należy, najgorszy jest moment zebrania się na drugim biegu.W tym silniku tylko wały nie wymieniałem, reszta nowa.
Przekierowanie