Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zapłon cdi do silnika romet 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
chciałbym podzielić się z Wami usprawnieniem zapłonu , które przetestowałem w swojej motorynce.
polecam gorąco wszystkim, ponieważ nie wymaga ono ingerencji mechanicznej w silnik, a oparte jest częściowo o elementy z Charta,
potrzebne są:

1. stojan zapłonu ( cewki ) od Charta,
2. koło magnesowe od Charta,
3. cewkomoduł od skutera 2T - ja mam z 3 pinami

wszystko pasuje bez żadnych modyfikacji, zakładamy podłączamy cewkę ładowania CDI i impulsatora z cewkomodułem, regulujemy kąt zapłonu i w drogę.

wszystko pracuje superrr !!! :-) sprawdzone i przetestowane.
Wiadomo nie od dziś. Tematów na ten temat jest co najmniej kilka Smile
Od Stelli też pasuje Tongue Czemu cewko-moduł od Skutera? Oryginalna cewka(Albo z Simsona Electronic) i moduł Unitry świetnie dają rady.
chiński cewkomoduł jest tani , dobry i upraszcza sprawę, podłączamy 3 przewody i w drogę
https://www.youtube.com/watch?v=VX7PxhmrXnU albo jak już robić CDI to od skutera wszystko Wink
Jak ktoś nie ma tokarki albo do niej dostępu to lepiej nie od skutera wszystko Wink
Cześć , a co z impulsatorem może zostać z charta
?
(04-08-2017 11:47:12)grek132 napisał(a): [ -> ]Cześć , a co z impulsatorem może zostać z charta
?

może, nie wiem czemu autor nie podaje tego do informacji.
a czy taki zapłon od charta pasowałby też do simsona?
Gustawo - po co taka przeróbka? Przecież Simson miał oryginalny zapłon na platynki i elektroniczny do wyboru.
Po co więc zakładać zapłon Rometa do Simsona??
Pewnie dlatego, że zapłon Charta jest lepszy, pozwala na osiąganie wyższych obrotów bez "odcinki".
w zapłonie chartowym jest lepiej rozwiązane ładowanie - możnaby zastosować do aku żelowego..

poza tym chartowski jest tańszy Wink

seler1500 - tez prawda Big Grin

to jak pasuje do simka? bo myślę że głównie o magneto by chodziło - czop wału i czy się mieści pod deklem..
Przekierowanie