Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regulacje przed pierwszym uruchomieniem po remoncie w 023/027
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam !

Czy ktoś mogł by podzielić sie wiedzą jak wstepnie wyregulować zapłon i gaźnik dla pierwszego uruchomienia. Oczywiscie potem poprawki trzeba wprowadzić ale napewno jest jakas pozycja od ktorej najlepiej zacząć Smile
Info ogolne co trzeba zestroić:
Silnik: 023 z zapłonem elektronicznym od Charta ( iskra az oślepia Wink )
Gaźnik GM12F1 wyczyszczony, nowe dysze iglica uszczelki
Cylinder 1szy szlif ori ZMD no i tlok z pierscionkami juz nowej produkcji
Swieca Iskra F95S... pewnie nie najlepsza ?

jaki Kat zaplonu - ile mm przed gornym martwym punktem ?
gaźnik: iglica na ktorym z 4ech rowkow? Ile obrotow dawki paliwa od maksymalnie dokreconej śrubki ?

Raz juz odpalalem, na wolnych chodzil rowno jednak nie wkrecal sie na wyzsze obroty mimo prób regulacji gaźnika po przejechaniu parudziesieciu metrow stracil moc calkiem ( zlapał temperature ale nie byl prze-grzany napewno ) potem probowałem zmieniać kąt wyprzedzenia zapłonu ale juz nie odpalał ( chyba go zalewało bo swieca mokra zawsze przy kontroli ) a potem zrobilo sie ciemno i trzeba bylo skonczyć. Pomóżcie choć troche bo akurat jak do calego remontu mialem mega cierpliwość by wszystko wyszło perfect to regulacje nie sa moja mocna sprawą Wink

Aha i jeszcze jedno wazne pytanie : przy ustawianiu zapłonu w ktorym miejscu powinna byc kreska na impulsatorze - rowno pomiedzy kreskami na magnecie ? Czybjak.. ?
Dedykowana świeca do tego zapłonu to iskra f100, a do normalnego kwadraciaka f80. I tak powinno chodzić, choć nie zawsze to działa.
Czyli F80 bo silnik czy F100 bo zapłon ? Smile i jaka jest roznica miedzy nimi w pracy silnika ?
Kolejny przypadek gdzie po szlifie męczy silnik żeby wszedł na wyższe obroty,najpierw dotrzyj - później katuj Big Grin
Nie no do katowania to mi daleko chce go dotrzec jak najlepiej sie da. Tylko jak dotrzec silnik skoro nie da sie na nim jechac ? Smile jak bedzie jechal to bede go oszczedzal na dotarciu ale wpierw musi jechac a do tego potrzeba poprawnego kata wyprzedzenia zaplonu i regulacji gaźnika i tuyaj prosił bym o wskazówki Smile
Moze chociaz ktos podpowie co moze byc przyczyna ( i jak naprawic ) cieknacy gaźnik - kapie z filtra powietrza. Dzisiaj ustawilem zapłon myśle ze idealnie 2.5mm przed GMP tak ze odpalil od pol kopniecia na dotyk ale bez uzycia pompki itd. I wydaje mi sie ze moze go zalewac ? Pojechalem na pierwsza rundke dalikatnie 20-25km/h na 2ujce ale potem po ok 2km zaczoł tracic moc i mulic - na luzie pyrkal nadal ladnie. Troche zmniejszylem dawke paliwa srubka w gazniku ale pomoglo nie wiele. Chwile ostygl i doturlalem sie do domu ale juz troszke wolniej kolo 20max na godzine. Czy to regulacja jest zla czy na dotarciu poprostu odcinek 3km to za duzo ? Obchodzilem sie z nim bardzo delikatnie jak nigdy w zyciu Smile
Jak chcesz wyregulować gaźnik to wkręć śrubkę od mieszanki (ta pozioma) maksymlanie, a następnie na niezapalonym silniku odkręć gaz na maxa. Odpal wtedy silnik i równocześnie z odejmowaniem gazu odkręcaj śrubkę, aż dojdziesz do momentu w którym będziesz mógł puścić gaz, a motorek będzie dalej chodzić. Potem możesz się pobawić drobnymi regulacjami żeby uzyskać najlepszy efekt (dobre wkręcanie się na obroty itd.) a następnie śrubką od obrotów, niższe, wyższe itd.
A jak zapłon z charta to świeca f100 raczej, spróbuj na obu i porównaj.
Gaźnik chyba juz w miare ustawiony, nie wiem wydaje mi sie to dziwne bo ta srubka od mieszanki jest doslownie pol obrotu wykrecona od max wkrecenia i wtedy dziala calkiem dobrze kazde inne ustawienie muli silnik. Narazie nie przekraczalem 30km/h ale jedzie calkiem dobrze. Na niskich slabo ale to raaczej normalne przy tej pojemnosci. Iglica na dolnym wcieciu. Zastanawia mnie tylko ta sruba ze ma tak maly zakres regulacji :/
swieca F80 narazie zalozona a przerwa 0.45 i 30km juz dzisiaj objechane po okolicy. Sproboje jutro na F100 w takim razie bo tez kupilem i ustawie ja na przerwe 0.6 Smile 0.6 pownno byc 'ksoazkowo' ?
Chart książkowo ma przerwę na świecy od 0,4 do 0,7.
Sluchajcie a co moze byc przyczyna takiej sytuacji:

Srubka od mieszanki wkrecona maksymalnie. Tylko wtedy wkreca sie na obroty. Podczas jazdy jak dodaje gazu delikatnie do polowy to sie rozpedza natomiast pozniej chyba dostaje za duzo powietrza i go dusi 'buuuuuuu'... dysze nowe ( caly zestaw naprawczy), gaznik byl czyszczony... iglica ogolnie bez wiekszej roznicy na ktorym ząbku. jak odkrece lekko srube w gazniku to obroty rosna ale zaraz potem pol obrotu juz go dusi i gasnie no i dodanie gazu tak samo wtedy go dlawi. Co sprawdzic / wyregulowac ?
Wywal te chinskie dysze, wkrec swoje orginalne przedmuchaj gaznik sprezarka i bedzie malina
Nie wiem czy poprzednie byly oryginalne :/ i byly dosc roz-orane i ledwo je wykrecilem :/ wykrece gaznik i wyczyszcze raz jeszcze ale sprezarki niestety nie mam. A te chinske dysze to az taki shit ? Niby prosta sprawa ciezko chyba to zrobic zle, aczkolwiek wszystko jest mozliwe... a to dosc 'popularny' problem na tych dyszach ? Czy moj nie fart
Dobra jest lepiej zamienilem dysze i iglice bo ta nowa zwezala sie i na koncu byla ostrzejsza a stara jest bardziej walcowata prosta i plaska na koncu.. w sumie to pewnie dysze pomogly mimo ze srubka tez dosc mocno wkrecona w gaznik.. zastabawiam sie nad ta iglica ktora lepsza ?

Po ilu km sprawdzic kolor swiecy ? Teraz leje 1:25 bo na dotarciu no i swieca czarna tlok rez sie osmolil jak zagladam przez otwor w glowicy... a takiej dobrej regulacji chyba ciezko dokonac teraz bo tez nie bardzo chce go cisnac zeby zobaczyc roznice jak lepiej a jak gorzej... po ilu km mozna juz go troszke mocniej przycisnac ? Bo zanim naklepie 500 to zima chyba mnie zastanie Tongue
(04-08-2016 13:28:04)Maciek_Krk napisał(a): [ -> ]po ilu km mozna juz go troszke mocniej przycisnac ?

Można nawet teraz, ale jednorazowo.

Big Grin

Nie ma opcji, musisz dotrzeć i tyle... jak teraz jedzie dobrze to po dotarciu sobie dociśniesz i podregulujesz ewentualnie.
No to jeszcze tylko 450km Big Grin damy rade wazny jest efekt na dluzej bo ma byc tip top.

Co do regulacji nadal jednak jest problem.. jak sie rozgrzeje juz i dam pelny gaz to automatycznie go muli i szarpie, musze wtedy puscic gaz i powolutku odkrecic do 1/3 moze 1/2 i wtedy plynnie przyspiesza. Mogl bym tego nie zauwazyc bo jezdzac delikatnie dalej manetki nie odkrecam jednak jesli juz to zrobie to jest tragedia.. i tez dziwne jest ze po takim przydlawieniu musze chwile poczekac az znowu zacznie dobrze jecha na tej 1/3 gazu - tak jak by musial wrecz wypalic nadmiar benzyny ? I jak sie oczysci to na tej polowie gazu przyspiesza plynnie i bez wypadajacych zaplonow wiec napewno zaplon jest ok. Co jeszcze w gazniku zmienic skoro tak sie dzieje ?
Przekierowanie