Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Montaż widełek przednie kolo
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam.

Potrzebuje pomocy i podpowiedzi jak prawidłowo zamontować widełki w motoroweru Ogar 200. Brakuje mi części i nie wiem co muszę dokupic by złożyć to w sesowna całość. Romera mam od wczoraj Smile Kupilam takiego częściowo złożonego i juz zaczynają się schody bo nie ładnie mi sprzedano (brak więcej czesci niż było w umowie) Smile Wiem ze w moim jednosladzie trzeba sprzęgło wyregulowac,wlać nowy olej i benzynę( wiem jaka) no i złożyć te widełki .

Szukalam w google ale chyba niezbyt mi wyszło bo ja to wolalabym tak ze zdjęciami albo schemat jak krok po kroku to wykonać Smile
https://gmoto.pl/wianki-lozyska-sztycy-g...76963.html

Tych części nie widzę...złożone mają tak żeby się ładnie zawieszenie kręciło...chyba nie da się tego źle złożyć.
Temat odwieczny na forum, wystarczy poczytać. No ale cóż
Schemat - niestety bez tulei widełek; 2 wewnętrzne bez kołnierza i 2 końcowe z kołnierzem.



Tuleje poliamidowe lub teflonowe - fi wewnętrzne 25 mm, fi zewnętrzne 32,1 mm, długość 35 mm.
Tak wyglądają przed montażem i po




Po ich wciśnięciu - wprasowaniu



Należy rozwiercić na właściwy rozmiar lagi, z uwzględnieniem jej stopnia zużycia

Hej Smile

Pierwszy schemat juz mam Smile Bardzo wam dziękuje za wskazówki Wink

Mam jeszcze takie pytanie : Ile km jednorazowo taki motorower da rade przejechać?

Ps. Nie chciałam nikogo denerwowac pytaniami na które można znaleźć odpowiedz w sieci. Temat motoroweru jest mi obcy.. Oswajam się narazie z pojeciami stad błąd w szukaniu. Legarki, tuleje, łożyska _ dopiero się ucze Wink
Jeśli chodzi Ci o przednie zawieszenie, to za pewne drugie tyle ile ma teraz na liczniku Smile
Coś ok 5kkm do 10kkm

Tak sobie teraz patrzę na Twojego Ogara, albo zdjęcie przekłamuje, albo źle stoi. Wydaje mi się, że sprężyny masz pęknięte lub urwane w górnym mocowaniu. Ewidentnie za mocno wychodzą z widełek i całe zawieszenie jest krzywe.

Mało tego, chromowane lagi są na odwrót założone P=L, a L=P. Przez to przedni błotnik jest odwrotnie założony, przód idzie w stronę ramy.
Licznik muszę kupić bo nie mam.Nie mam tez wielu innych części i drobiazgow o ktorych nawet nie wiedzialam, ze nie mam a powinny byc Wink
Wiem do ilu max mogę się rozpędzić . Chodzi mi o to ile przejade nadnorazowym odpaleniu np. 10 km i będzie trzeba się zatrzymać Wink
Smile
Silniki w Ogarach 200 pochodzą od Jawy i należą do chyba najtrwalszych w Romet-ach Smile Tu pewnie narażę się wielu Smile ale do rzeczy.
Sprawne, zadbane po dotarciu, potrafią przejechać setki km dziennie, więc te 10 km, to tylko małe piwo przed śniadaniem Smile
Co do zawieszenia, sugeruję to w pierwszej kolejności rozebrać i zrobić porządnie, nie żebym coś "krakał" Smile
Tak, mam wszystko rozebrane Smile widełki wymagają malowania ponieważ są na nich trzy kolory ( ble) Poza tym, te sprężyny są zużyte .Brak nakładek Smile Słowem , pracy a pracy Wink
Brak licznika,lampy,filtra linek...rura wydechOwa pomalowana olejna, wiec też raczej do wymiany. Elektryka brak kierunkowskazów itp. Smile Dla tego co się zna dzień roboty Wink Ja jestem na etapie poznawania co i jak się nazywa i jak dopasować do siebie elementy ,by tworzyły całość Smile
Ogary 200 nigdy nie miały kierunkowskazów.
(03-08-2016 15:58:10)ananas napisał(a): [ -> ]Ogary 200 nigdy nie miały kierunkowskazów.

Dzięki. W swoim założe co by mnie jakiś jeleń nie potrącił Wink
Nie żebym podpuszczał, ale poduszek powietrznych i grzanych manetek też nie masz Big Grin
Brakuje mi takiej części . Nie wiem jak się ona nazywa . Chodzi mi o te dziwne śruby .

(03-08-2016 14:20:09)joozek napisał(a): [ -> ]Jeśli chodzi Ci o przednie zawieszenie, to za pewne drugie tyle ile ma teraz na liczniku Smile
Coś ok 5kkm do 10kkm

Tak sobie teraz patrzę na Twojego Ogara, albo zdjęcie przekłamuje, albo źle stoi. Wydaje mi się, że sprężyny masz pęknięte lub urwane w górnym mocowaniu. Ewidentnie za mocno wychodzą z widełek i całe zawieszenie jest krzywe.

Mało tego, chromowane lagi są na odwrót założone P=L, a L=P. Przez to przedni błotnik jest odwrotnie założony, przód idzie w stronę ramy.

Tak,masz racje lagi są odwrotnie założone.
Droga Kamilo Smile Szkoda, że nie przywitałaś się najpierw w "Powitalni" Naszego forum, dostałabyś statut "LADY" Smile ale mniejsza o to.
W końcu widzę, że zaczęłaś szukać informacji na naszym forum - Brawo
Jednak te śrubo-szpilki nie będą Ci potrzebne w Twoim Ogarze.
Przez ok 20 lat produkcji Romet niewiele zmienił na lepsze w swoim przednim zawieszeniu. Jedynie te właśnie szpilki w Twoim modelu wspawał od razu do górnej półki. Tak ich nie widać, sprężyny wkręcasz najpierw w lagi, a potem kręcąc lagą i sprężyną, drugi koniec sprężyny wkręca się w te śrubo-szpilki na końcu widełek.
Niestety nie jest to wg mnie poprawa na lepsze w tym modelu. Często się zdarza, że sprężyna potrafi się wykręcić z lagi, a z widełek już nie Confused Często też potrafi pęknąć 3, 4 cm na jej końcu, właśnie w tym miejscu - brak smarowania.
Jeśli rozebrałaś wszystko, to sprawdź czy masz całe sprężyny, dł ok 22, 23 cm. Nie kupuj nowych, zwłaszcza chińskich, no chyba, że gdzieś trafisz polskie - o te jednak dziś już trudno - mowa o nowych.
Co do tulei, jeśli planujesz malować widełki, to wypal je na gorąco - mały palnik i propan-butan.
O samych tulejach już pisałem.
Chyba, że zainteresuje Ci moja oferta - Usługi
Smile
Dziękuje Panie Józefie za odpowiedź Wink

Informacji szukam w wolnych chwilach Smile Staram się ogarniac temat i przyswajać informacje Smile

Pozdrawiam i licze na dalsze wskazówki w razie potrzeby Wink
Wyczyszczone - Masakra Smile
Stron: 1 2 3
Przekierowanie