Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka Pony problem z jazdą.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam. Mam otóż taki problem że podczas jazdy moją dryną silnik nie chodzi tak jak powinien, mianowicie maksymalna prędkość wynosi 30km/h, podczas rozpędzania z 1 gdy dojdę do max obrotów to silnik "pyrka" a nie piłuje jak powinien(mogę się mylić), otóż gdy zmienię bieg na 2 pomimo tego że jadę z górki to silnik ledwo chodzi, jak uda mi się trochę rozpędzić lekko przerywa i "pyrka". Czasami jak najadę
na jakiś falisty odcinek drogi, gdzie są mocne drgania to silnik, to tak jakby coś się odtyka i silnik pracuje lepiej mniej więcej tak jak powinien, ale to rzadkość. Przeważnie jazda to męczarnia niż przyjemność.
Rzeczy które były robione:
- idealnie ustawiony zapłon
- wymieniony kranik
- nowa cewka zapłonowa
- przerywacz
- kondensator
Tłok i pierścienie w dobrym stanie. Niedawno wymieniane(po wymianie motor chodził tak jak należy).
Nie wykluczam że może być winny zapłon, proszę o wypowiedzenie się kogoś kto się zna na tym bardziej ode mnie.
Sprawdzałeś na innej świecy?
(01-08-2016 21:38:53)Rafinex napisał(a): [ -> ]Sprawdzałeś na innej świecy?

Na innej świecy tak samo.
Przeczyść gaźnik jeszcze
(01-08-2016 21:53:54)Rafinex napisał(a): [ -> ]Przeczyść gaźnik jeszcze

W sprawie gaźnika to ostatnio czyściłem i zgubiłem 1 dysze, miałem w zapasie taki sam gaźnik więc wykręciłem i wkręciłem do tego co mam, nie wiem czy ma to jakiś związek, ale ciężko jest wyregulować ten gaźnik co mam(nie znam modelu ale raczej oryginał) kręcąc śrubką poziomą do środka zmniejszają się obroty i czas reakcji gazu. Myślałem nad zakupem ruskiego gaźnika k60b.
* Znaczy gaźnik wyregulowałem mniej więcej tak żeby te obroty nie były za wysokie ale żeby reakcja gazu nie była długa.
Czy mógłby ktoś mi powiedzieć co oznacza ten dźwięk?
http://www109.zippyshare.com/v/xfn1Jt8N/file.html (można odtworzyc bez pobierania)
Przed występowaniem takiego dźwięku motorynka spokojnie osiągała prędkość 45km/h, a teraz motorynka ledwo 30km/h ciągnie.
Łożyska/pierścienie, ewentualnie coś w skrzyni, ale skrzynia by raczej spadku v-maxu nie spowodowała.

Jak k60b to tylko ruskie, broń Boże chińskie.
Jeżeli poszarpanie za magneto nie wykaże żadnych luzów, sprawdziłbym jeszcze raz zapłon oraz przerywacz.
(02-08-2016 01:02:12)Odrestaurator napisał(a): [ -> ]Łożyska/pierścienie, ewentualnie coś w skrzyni, ale skrzynia by raczej spadku v-maxu nie spowodowała.

Jak k60b to tylko ruskie, broń Boże chińskie.

Pierścionki wymieniłem dzisiaj, ale jedzie tak samo jak przed wymianą. Wymieniłem przy okazji uszczelke cylindra, głowicy, gaźnika.

(02-08-2016 01:08:59)plusminus napisał(a): [ -> ]Jeżeli poszarpanie za magneto nie wykaże żadnych luzów, sprawdziłbym jeszcze raz zapłon oraz przerywacz.

W sensie luzy? Jak je dokładnie sprawdzić? Jak będą te luzy to co to oznacza? Mi się wydaję że to może być gaźnik przyczyną, a gdzie mogę kupić ruski oryginał K60B?
wymień może uszczelniacze wału
(02-08-2016 01:20:35)szejmerki napisał(a): [ -> ]a gdzie mogę kupić ruski oryginał K60B?

Nowych już chyba nie robią, olx/sprzedajemy/allegro i na używanych szukać. Trzeba patrzeć po oznaczeniach.
Tak, luzy. Łapiesz za magneto i sprawdzasz, czy możesz nim poruszać promieniowo lub osiowo. Wtedt może to oznaczać ze masz zużyte łożyska na wale.
(03-08-2016 00:02:51)plusminus napisał(a): [ -> ]Tak, luzy. Łapiesz za magneto i sprawdzasz, czy możesz nim poruszać promieniowo lub osiowo. Wtedt może to oznaczać ze masz zużyte łożyska na wale.

Luzów nie ma, łożyska w dalszej przeszłości były wymieniane wraz z simerami. Niepokoi mnie to że jakby przednia zębatka blokuje, po odkręceniu dekla zobaczyłem takie coś jak na zdjęciu.
Jest to link do dysku OneDrive.
https://1drv.ms/i/s!Av-cmwa3BqZWgUnWDFIsd4JOBPwB

(Gdy próbuje podjechać kawałek do przodu nie ma siły i gaśnie. Zapłon jest idealnie ustawiony, 4mm przed GMP.
Powie ktoś czy to coś z zębatką czy z czym?
No to jest automat od biegów, co ty od niego chcesz? trzeba odkręcić zapłon i automat żeby zajrzeć do zębatki, albo jakimś dłuższym śrubokrętem sprawdzić.
A zapłon ma być 3mm przed GMP.
Stron: 1 2
Przekierowanie