Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jawa 90
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Poszukuję wszelkich informacji na temat Jawa 90 Roadster jak również osób posiadających taką jawę lub części do niejbanan
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=34082

Tutaj kiedyś coś się działo ale przestało
Napisz do kaniloxa on się tym niegdyś interesował

Wysłane z mojego SM-G7105 przy użyciu Tapatalka
(25-07-2016 21:41:21)Spinacz napisał(a): [ -> ]Poszukuję wszelkich informacji na temat Jawa 90 Roadster jak również osób posiadających taką jawę lub części do niejbanan

Pierwsze zdjęcia, wkrótce będzie ich więcej:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c1569cb1e320e9ae
http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba90c7c03550ad4c
Karnoł bym się tym. Tak z ciekawości. Fajnie się się tym jeździ??
(05-08-2016 19:11:33)Spinacz napisał(a): [ -> ]Kolejne zdjęcia silnika teraz już w całości ale jeszcze bez cylindra, głowicy, wnętrzności:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/4f3e58650ca1bd85
http://www.fotosik.pl/zdjecie/93f8479746758ef1
http://www.fotosik.pl/zdjecie/5741112759962363
http://www.fotosik.pl/zdjecie/3172e974bf90669dsrc69d

Z tego co widzę, łądniej wyglądałby wyszkiełkowany. Wink Chętnie Ci go wyszkiełkuję. Wink
Powiem tak, jeździłem na mim jakieś 12 lat temu i nie narzekałem, teraz czekam jak cylinder przyjdzie z honowania, dostanie nówkę tłok i pierścienie. Wał też poszedł do remontu i czekam jak mi go przyślą.
Najbardziej na chwilę obecną potrzebuję płytkę drukowaną do instalacji elektrycznej wraz ze stacyjką.
Co do szkiełkowania to silnik był już szkiełkowany, może nie widać tego na zdjęciach. Rozważę propozycję szkiełkowania bo mam parę rzeczy do szkiełkowania.
Przyszedł czas aby zaprezentować wam zdjęcia skrzyni biegów z mojej jawy, jak również zdjęcie po złożeniu już głównych połówek w całość. Z instrukcją warsztatową jak składać silnik, połówki połączyły się zesobą pod własnym ciężarem.Big GrinBig Grin Dla ciekawości dodam że w skrzyni znajduje się 11 kół zębatych, 3 wodziki, 2 pręty prowadzące wodziki i okrągły bęben sterujący wodzikami.

http://www.fotosik.pl/zdjecie/79379b9097713b59
http://www.fotosik.pl/zdjecie/aa6730c0529be2dd
http://www.fotosik.pl/zdjecie/46e065636b15f924
Pięknie to wszystko wygląda.

Tylko te 90ccm to nie do końca ogarniam. Ani 50(motorower u nas), ani 80(jak w niektórych krajach), ani 125...
Dla wyjaśnienia z kąd się w Jawie wziął silnik 90ccm przytoczę tekst z pewnej strony, tłumaczenie przez przeglądarkę ale można się domyslić o co chodzi, dodam jedynie że pierwowzorem dla silnika Jawy 90 był silnik Tatran 90:

Tatrzańskie rowery wyścigowe zostały zbudowane przez fabrykę Povaszke STROJARNE w Povaszke Bystrzycy, obecnie na Słowacji. Są one produkowane lekkie motocykle pod Maneta i Tatran marką. Również większość motorowery Jawa zostały wyprodukowane przez PS. A z Jawa 90, sportowym obrotowego modelu zaworem dla osób rynki eksportowe. to Jawa 90 jest uproszczoną wersją fabrykach specjalnego silnika Motorsport. z silnikiem sportowym Tatran, wprowadzony w 1964 roku , partia zawodników produkcji został zbudowany w 1965 roku podwozie tego roweru również produkowanej jako Sportmotorcycle offroad, z tym samym silnikiem.
Mając 6 prędkości, wlot obrotowej i suche sprzęgło, silnik był bardzo nowoczesny jak na swoje czasy. Ale podwozie nie był bardzo jasny budowlanych. Tak dużo racedrivers zaczęli budować swoje własne podwozie wokół silnika Tatran. W 1969 Tatran starał się nadrobić błąd z bardziej nowoczesnej konstrukcji ramki dla drugiego typu Tatran produkcji biegacza. kilka lat później Tatran odwrócił swoje wysiłki sportów motorowych bardziej ku motocykli offroad do udanych czechosłowackich 6-dni zespołów. tatrzańskich lub Jawa? jest wiele zamieszania w internecie o tym, co jest czym, silnik Jawa 90 był dość popularny na budowę racebikes 50 cm z. tych zawodników są często błędnie zadeklarowana jako Tatran. silnik Jawa 90 jest bardziej kompaktowy w porównaniu doTatran silnika. To prowadzi do innego układu gearaxle wewnątrz i dlatego Jawa 90 ma zakrzywiony garb na jego powrót.

Jawa nigdy nie dokonał 50 cm zawodników fabrycznych, małe klasy były terytorium Tatran.

Dodam że rama była malowana proszkowo pod koniec lat 90, i nosi już pewne ślady otarć ale tylko w miejscach gdzie stykają się elementy metalowe poruszające się wzgledem siebie.
Przekierowanie