Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: naprawa gwintu świecy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ten problem jest trudny do rozwiązania szczególnie kiedy mamy żadką głowice ja posłuże się przykładem głowicy junaka i motorynki

krok 1
oddajemy głowice do zaspawania ja za obie zapłaciłem 10zł
motorynka


junak


krok 2
szlifujemy i ewentualnie przylgnie (mi masa dotkneła) komorę głowicy kamieniami

motorynka


niestety w głowicy od junak miałem pory i musiałem oddać do ponownego spawania
krok 3
robimy małą dziórke i mierzymy głębokość powinno być ok. 12mm
jak będziemy mieli więcej to szlifujemy kamieniem w ten sposób




krok 4
równamy przylgnię świecy ja to zrobiłem WIERTŁEM MOTYLKOWYM 28


krok 5 rozwiercamy otwór pod średnicę gwintownika


krok 6 gwintujemy gwintownikiem M14x1,25

MUSIMY PAMOIĘTAĆ O WAŻNEJ ZASADIE POLEWAMY OTWÓR SPIRYTUSEM GWINTUJEMY AŻ ZAŁAPIE A POTEM 2 OBROTY W PRAWO 1 W LEWO I POLEWANIE I TAK DO KOŃCA



i gotowe możemy sprawdzić wkręcić świece i nalać ropy w komore
Po pierwsze, naucz się robić zdjęcia, bo te co zrobiłeś całkowicie nie nadają się do czegokolwiek, tym bardziej do poradnika, są rozmazane i źle skadrowane.
Po drugie, naucz się wrzucać zdjęcia na forum, a przynajmniej sprawdzać poprawność napisanego tematu.















OK poprawie się
Nie jest to najpewniejsze rozwiązanie. Ja zawsze oddaję głowice do tokarza i mi wkręca mosiężną tulejkę i zabezpiecza przed wykręceniem. W tym gwintu nie zerwiesz. A aluminium to aluminium. Wystarczy że ciepły silnik będzie i tak łatwo w tym gównie gwint zerwać.
tak wiem, ale bywa że wykręci się tulejka albo ktoś nie ma takiego majstra mi w junaku robił profesjonalny zakład i co wydmuchało tulejkę po tygodniu jazdy
Z głowicą trzeba uważać, ja proponuję lekko dokręcać świecę. Nic się wtedy nie stanie.
Przekierowanie