Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Przerzutki w piaście regulacja biegów i hamulca.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Hej!
Powolutku zbieram się do naprawy mojej przekładni 3 biegowej shimano 3S w moim Uniwersalu Wigry, ale na razie na stół trafił mój nowy nabytek - rower holenderski z demobilu za niską kwotę.

Ogólnie wszystko w nim zrobione poza przerzutkami i hamulcem.
Problemy są dwa:
1. Hamulec słabo działa i trzeba tak z 1/4 do 1/2 obrotu do tyłu jest na pusto dopiero potem zaczyna działać, ale po moim 94 kg tyłkiem, zablokować koło to praktycznie mu się nie zdarza. Czy w takich przerzutkach z hamulcem w pedałach, można go jakoś ŁATWO (podkreślam) poprawić/wyregulować/naprawić? Jeśli tak to jak?

(robiłem to w zwykłym torpedo, to był banał)

2. Muszę wyregulować biegi. Piasta 3 biegowa shimano, 1 bieg jest zawsze, drugi bieg jest w bardzo wąskim zakresie wrzucalny i manetka musi być trochę poniżej dwójki. Trójka włącza się praktycznie tuż nad pozycją manetki na 2.
Odnosząc swoje doświadczenia z Motorynki, takie zawczesne wchodzenie biegów, to kwestia chyba tylko ustawienia linki? Ale powiedzcie mi trzeba ją naprężyć czy popuścić trochę by 2 i trójka wchodziły wyżej na pozycji manetki?
[attachment=12897]
[attachment=12898]
[attachment=12899]
Mam taką piastę ale bez tego elementu jakby napinacza i popychacza.
Dziwne, że nikt wcześniej nic nie napisał. Co prawda prawie pół roku minęło, ale skoro już temat odkopany to nie zaszkodzi odpisać.

Jeśli chodzi o hamulce w piaście to ja zawsze podchodzę do tego losowo. Co będzie to będzie Big Grin
W składaku (zanim bez mojej wiedzy i zgody zmienił właściciela) miałem piastę Favorit i na początku hamulce działału 0-1. Najpierw długo nic, a później koło się blokowało. Z czasem się przyzwyczaiłem, a po paru miesiącach co trzeba się dotarło i było lepiej.

W temacie biegów jakieś doświadczenie mam, co prawda na podstawie przekładni Shimano Dreigang, ale pewnie wiele to się ona nie różni. Jeśli dobrze pamiętam (bo w wakacje rozkręciłem rower do malowania i brakło mi czasu Tongue ) to linka jest najbardziej naciągnięta na jedynce. Tak więc naciągałem linkę ile wlezie i po paru doprecyzowaniach działało. Jeśli dwójka łapie za nisko to trzeba stopniowo luzować linkę, aż zadziała, bo zwiększając bieg linka coraz bardziej się luzuje. Przy jedynce linka naciągnięta maksymalnie, przy trójce luźna. U mnie trójka włączała się z opóźnieniem, bo mechanizm w kole musiał wyciągnąć ją z pancerza, co, pomimo niewielkiej jego długości (manetka pod siodełkiem), nie szło mu zbyt dobrze. Założenie sprężyny przy kole tak, żeby odciągała linkę pomogło.
Dawdzio dzięki! Ta kwestia nie była do dzisiaj rozwiązana! Wezmę się za to na dniach!:-)
O! W takim razie jestem miło zaskoczony, bo spodziewałem się, że mój post przyda się dopiero jakiemuś poszukiwaczowi, który trafi na temat przez google Smile

Pisz jak wyjdzie, pomogę ile umiem.

PS. Moja piasta to Sachs Dreigang, nie Shimano. Pomieszało mi się.
Przekierowanie