08-07-2016, 13:12:26
Witam!
Temat dość kuriozalny i banalny, ale jednak jest problem:
Jak założyć sprężynę od startera na zalecane 2 obroty na wałek? Próbowałem już metodą kombinerki-śrubokręt-siła-gwałt i jedyne czym to się skończyło to dwoma zniszczonymi sprężynami, pociętymi palcami i 2 zmarnowanymi dniami. Czy jest jakiś prostszy sposób/narzędzie/patent, żeby sobie z tym poradzić? Proszę wytłumaczyć w sposób łopatologiczny, tak alby rozwiać wszelkie wątpliwości. Mile widziane zdjęcia i strzałeczki z painta
Drugą sprawą jest ustawienie wałka startera- ma ono znaczenie przy zakładaniu sprężyny? Pytam, ponieważ silnik jest po remoncie, ale przed regulacją czegokolwiek- w trakcie rozruchu czasem starter się w ogóle blokuje, jednak kilkakrotne przełączenie biegów w automacie go odblokowuje (kwestia niewyregulowanych biegów?)
W książce "jeżdżę motorowerem" jest tylko opis działania i budowa startera.
Dobierałem się od strony lewej, czyli bez rozczłonkowywania silnika na części pierwsze.
Temat dość kuriozalny i banalny, ale jednak jest problem:
Jak założyć sprężynę od startera na zalecane 2 obroty na wałek? Próbowałem już metodą kombinerki-śrubokręt-siła-gwałt i jedyne czym to się skończyło to dwoma zniszczonymi sprężynami, pociętymi palcami i 2 zmarnowanymi dniami. Czy jest jakiś prostszy sposób/narzędzie/patent, żeby sobie z tym poradzić? Proszę wytłumaczyć w sposób łopatologiczny, tak alby rozwiać wszelkie wątpliwości. Mile widziane zdjęcia i strzałeczki z painta
Drugą sprawą jest ustawienie wałka startera- ma ono znaczenie przy zakładaniu sprężyny? Pytam, ponieważ silnik jest po remoncie, ale przed regulacją czegokolwiek- w trakcie rozruchu czasem starter się w ogóle blokuje, jednak kilkakrotne przełączenie biegów w automacie go odblokowuje (kwestia niewyregulowanych biegów?)
W książce "jeżdżę motorowerem" jest tylko opis działania i budowa startera.
Dobierałem się od strony lewej, czyli bez rozczłonkowywania silnika na części pierwsze.