05-05-2016, 17:53:14
W związku z zapytaniami do mnie, a także pojawiającymi się ciągle wątkami na temat przeróbki łożysk wiankowych, na kulkowe w piastach kół, postanowiłem założyć ten wątek.
Przeróbka ta dotyczy Komarów i Romet-ów, gdzie oryginalnie były montowane łożyska wiankowe lub same kulki. Dodam też, że po przeróbce zachowana zostanie średnica osi przedniej fi 10 mm i tylnej fi 12 mm.
Z części potrzebnych do wykonania tej operacji potrzebujemy;
- nowa oś koła tylnego pod łożyska, fi 12 mm - szt 2
- nowe łożyska 6201 najlepiej ZZ, lub RR - 12 x 32 x 10 mm
- wytoczone tuleje dystansowe wg zamieszczonych niżej wymiarów
- smar do łożysk
Czynności przygotowawcze;
- zdemontować i usunąć istniejące osie
- usunąć stare wianki, kulki
- wycisnąć miski łożysk wiankowych z piast
- czyszczenie, mycie benzyną ekstrakcyjną
Prace tokarskie;
- wytoczenie osi dystansowych wg załączonych wymiarów
- przetoczenie osi przedniej i tylnej wg załączonych wymiarów
- uzupełnienie gwintów osi wg podanych rozmiarów i wymiarów,
- dobrze by było, po tym zabiegu, osie i tuleje ocynkować - antykorozja
Montaż nowych łożysk i osi.
- wciśnięcie obu łożysk z tuleją dystansową - pomiędzy łozyska,
- osadzenie osi, dokręcenie nakrętkami niskimi,
- dystansowanie podkładkami fi 10 i fi 12 pod dekle, pokrywy hamulcowe,
- dystansowanie podkładkami fi 10 pod ślimak prędkościomierza
- skręcenie piast obu kół.
Koszty, na chwilę obecną
- osie kół tylnych + nakrętki + łożyska = 50 zł (cena z przesyłką),
- tuleje dystansowe - materiał St3 SX + toczenie, wg mnie ok 30 zł
- robocizna, własna lub zlecona
Odręczne rysunki techniczne ale konkretne
KONIEC, życzę owocnej pracy
Jeśli jesteś zainteresowany powierzeniem wyżej opisanej przeróbki, pisz do mnie PW - POLECAM SIĘ
Przeróbka ta dotyczy Komarów i Romet-ów, gdzie oryginalnie były montowane łożyska wiankowe lub same kulki. Dodam też, że po przeróbce zachowana zostanie średnica osi przedniej fi 10 mm i tylnej fi 12 mm.
Z części potrzebnych do wykonania tej operacji potrzebujemy;
- nowa oś koła tylnego pod łożyska, fi 12 mm - szt 2
- nowe łożyska 6201 najlepiej ZZ, lub RR - 12 x 32 x 10 mm
- wytoczone tuleje dystansowe wg zamieszczonych niżej wymiarów
- smar do łożysk
Czynności przygotowawcze;
- zdemontować i usunąć istniejące osie
- usunąć stare wianki, kulki
- wycisnąć miski łożysk wiankowych z piast
- czyszczenie, mycie benzyną ekstrakcyjną
Prace tokarskie;
- wytoczenie osi dystansowych wg załączonych wymiarów
- przetoczenie osi przedniej i tylnej wg załączonych wymiarów
- uzupełnienie gwintów osi wg podanych rozmiarów i wymiarów,
- dobrze by było, po tym zabiegu, osie i tuleje ocynkować - antykorozja
Montaż nowych łożysk i osi.
- wciśnięcie obu łożysk z tuleją dystansową - pomiędzy łozyska,
- osadzenie osi, dokręcenie nakrętkami niskimi,
- dystansowanie podkładkami fi 10 i fi 12 pod dekle, pokrywy hamulcowe,
- dystansowanie podkładkami fi 10 pod ślimak prędkościomierza
- skręcenie piast obu kół.
Koszty, na chwilę obecną
- osie kół tylnych + nakrętki + łożyska = 50 zł (cena z przesyłką),
- tuleje dystansowe - materiał St3 SX + toczenie, wg mnie ok 30 zł
- robocizna, własna lub zlecona
Odręczne rysunki techniczne ale konkretne
KONIEC, życzę owocnej pracy
Jeśli jesteś zainteresowany powierzeniem wyżej opisanej przeróbki, pisz do mnie PW - POLECAM SIĘ