Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet silnik 023-uszkodzony wal po regeneracji-
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!

Podczas remontu kapitalnego silnika regenerowal mi mechanik wal korbowy w silniku Predom Dezamet 023 w specjalnym warsztacie "Auto Szlif" gdzie reneneruja duzo innych rzeczy. M.in . szlifuja cylindry itd. Jak sie okazuje po przejazdzce nie wiem moze z 1km , przestawil sie zaplon i od tego sie zaczylo rozbieranie silnika itd, wymiana uszczelniaczy az w koncu okazuje sie ( przez 2 mechanika) ze wal jest krzywy. Jak myslicie od czego on mogl sie skrzywic po regeneracji?
(Oczywiscie jesli zrobili to dobrze i bylo wszystko ok jak odebral go mechanik).
A także powiedzcie mi co teraz mam dawag go do regeneracji jescze raz jesli by uzbnali gwarancje czy lepiej nie pier.... sie z tym gdyz ta usluga kosztowala mnie 120zl a nowy wal kolo 95zl kosztuje, czy kupic nowy ?(z nowymi nie ma klopotow?)

Prosze o info. pilne i wazne.
Obstawiam, że jeżeli zakład 'Auto Szlif' nie spieprzył akcji, to zrobił to 'mechanik', który składał, a szczególniej społawiał silnik za pomocą młotka, albo bardzo umiejętnie założył łożyska na czopy wału.

Nowe wały nie są takie złe, jednak musisz zwrócić uwagę na czop od strony sprzęgła, bo zdarza się, że przez niedoróbki sprzęgło nie działa.

Jeżeli oddasz silnik dla 'mechanika', żeby wymienił wał, to spodziewaj się, że znów będzie krzywy.
W jaki sposób go montowałeś? Możliwe, że skrzywił się w trakcie montażu.
Robil mi to mechanik, elcz jak sie okazuje sporo rzeczy on u mnie spier... oprocz tego walu wlasnie:/
Iteraz nie wiem kto mi za to kase odda, zaloze sie ze zaklad powie ze oni zrobili wszystko ok tylko ze on go uszkodzil dlatego pojade z nim. Moglo byc tak ze on go rpzy zakladaniu uszkodzil i tyle. A pytanie mam co do magneta bo ono jak sie okazuje tez idealne nie bylo troche po podklepaniu przy nastawianiu zaplonu sie polepszylo ale wtedy nie bylo takie jakk trzeba . A mianowicie na tej tulejce w srodku popuscilo na spawie jak go ktos zdejmowal prawdopodobnie i podkrzywil. Czy ono moglo skrzywic wal ?
Generalnie rozchodzi się o to, że wału się nie krzywi, tylko centruje. Raczej nie ma opcji, że skrzywisz wał, który siedzi w społowionym silniku, musiałbyś pierdyknąć młotkiem w czop, i to od góry z siłą - no może wtedy ci się skrzywi...

Wał się centruje najczęściej podczas składania silnika, kiedy uderzasz w czop wału, dokładniej w gwint, wtedy przeciwwagi się do siebie schodzą i wał jest 'krzywy'

Nie do końca wiem, co robią w zakładzie Auto Szlif, ale obstawiam, że to mechanik skrzywił wał poprzez nieumiejętne składanie silnika.

Ja bym z nim nigdzie nie jeździł, tylko pokazał mu faka, zamówił nowy wał, złożył silnik, a jego dziełem - czyli skrzywionym wałem przyozdobił wrota profesjonalnego warsztatu.
Z tym skrzywionym walem , chce jechac do auto szlifu jutro bo mam paragon no i co albo kto jest winowajca, bo chce kase odebrac za niego albo od zakladu albo od tego mechanika bo za sama regeneracje dalem 120zl wiec troche kasy jest i za te pieniadze nowy bym spokojnie kupil. Jest taka opcja ze mechanik podczas zakladania go skrzywil, magneto magnetem tez nie wydaje mi sie zeby wal skrzywiolo mimo ze nie jest do konca proste. A powiedzcie mi skad i jaki wal kupic nowy zeby byc pewnym ze bedzie dobry. Polecicie mi jakis konkretny sklep czy link bezposredni do walu ? Bo bede chcial kupic nowy i zeby by l ok
Gdzie znajduje sie ten zakład "auto szlif'? W Janowicach?
Nie, Auto Szlif Antolka koło ksiaza wielkiego woj malop.

Polecicie mi jakiś link do zakupu wału nowego? Bo ceny są od 75-95-155 zł ale ten za 155 odpada z góry mówię. Z gmoto te ich części też mi średnio pasuja nie są idealne a taki wal musi być perfekt.
No ja wiem są po 150 160 zł te wały a taki za ok 100 zł będzie zły?
Zależy ile km chcesz na nim zrobić
Hm narazie po kaputalnym remoncie silnika za 500 zł zrobiłem 1 km więc chciał bym więcej... Ja jakiejś różnicy nie widzę oprocz ceny na foto wifac jedno i to samo czy wal za 70 zł czy 150 z gmoto kupowałem produkty najwyżej jakości a nawet nie pasowały w ogóle a takie myśmy być idealne. Teraz szukam czegoś sensownego za 150 zł kupię zaplombowany silnik q całości
Tyle zachodu żeby sobie pojeździć 40 km/h Big Grin

Z tymi nowymi częściami to jest tak że wszystko trzeba przerabiać bo inaczej nie pasuje

Z tą regeneracją wału to ja bym pojechał i niech jeszcze raz wyważy na swój koszt
Nie lepiej kupić nowy tylko sprawdzony?
To jeszcze zależy ile ci krzyknie za wycentrowanie wału, bo jeżeli mniejszą cenę niż np. najtańszy wał z allegro (który lata u mnie już ponad 300km - zero problemów) to wiadomo, że lepiej oddać do wycentrowania.
Stron: 1 2
Przekierowanie