Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Gaznik k60b
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,

mam pytanie o gazniku k60b.

Kupilem sobie tego zeby zamontowac to motorynki.
Niestety nigdzie w internecie nie moge znalesc instrukcje.
Moze mi ktos powiedzic ktora sruba jest do czego?
I poco ta klapa jest i kiedy sie ja urzywa?

Dzieki
Ten gaźnik to najgorsze co może być, raz że nie do ustawienia, a dwa że ma swoje humory.
Radziłbym Ci przejść się na złom i wymontować gaźnik z jakiejś kosiarki/piły łańcuchowej, są o wiele lepsze, to i za grosze je kupisz. Tylko sprawdź rozstaw otworów od szpilek, bo na tym się można "przejechać".
ja uwarzylem ze iglicy wcale nie ma. to normalne?

oh...a ja myslalem ze ten gaznik wlasnie ma byc lepszy niz ten standardowy.... :/
Dlatego se wlasnie kupilem...
Ta śruba niżej, bliżej komory pływaka to regulacja mieszanki, ta wyżej to regulacja wolnych obrotów. Ja też nie miałem instrukcji, ale wystarczyło pomyśleć i popatrzeć. Gdy kręcimy tą wyżej to zmienia nam się szczelina pod przepustnicą więc musi to być regulacja wolnych obrotów, a skoro już wiemy do czego służy jedna to przy drugiej nie mamy za dużo do wyboru, więc musi to być regulacja mieszanki. Ta klapa to ssanie, chyba nie trzeba tłumaczyć do czego służy ssanie. Działa w taki sposób, że zamyka główny przelot i zmusza powietrze do przelotu przez kanał zasilający studnię w większej ilości, powodując zasysanie większej ilości paliwa i tworzenie bogatszej mieszanki. Ssanie w K60b jest półautomatyczne, to znaczy wyłącza się samo, po odkręceniu manetki do końca.

(08-06-2016 16:30:41)woodyguitary napisał(a): [ -> ]ja uwarzylem ze iglicy wcale nie ma. to normalne?[...]

Nie ma i nie może mieć, bo paliwo jest wydmuchiwane ze studni powietrzem dostarczanym przez kanał zasilania studni, widać go na dole króćca, od strony filtra powietrza. Jest to teoretycznie lepsze rozwiązanie niż rozpylanie za pomocą iglicy, ponieważ tworzy się mniej kropel, przez co mieszanka ma lepszą jakość i lepiej się spala. Ale teoria to połowa sukcesu, drugą połową jest jakość wykonania gaźnika czyli, a K60b z tego nie słynie.
Dzieki za odpowiedz!
To mowicie ze gaznik GM 12F jest lepszy niz k60b?
bo tak jak ja czytalem to ten k60b wlasnie sie bierze bo ma byc lepszy....
Jechalem teraz....no naprawde ma swoje humory.....nie dalo mi sie go regulowac....
I cieszko go rospalac... -.-
Może nie lepszy, ale inny. GM12F ma typowo motocyklową konstrukcję, tworzy mieszankę o składzie dobranym do obrotów, ale teoretycznie gorszej jakości, dużo kropel, za to K60b ma konstrukcje typowo samochodową, tworzy teoretycznie lepszą mieszankę z mniejszą ilością kropel lub wcale, ale nie do końca dopasowaną do obrotów, brakuje mu pompki wysokich obrotów, nie wspominając o jakości wykonania.
K60b są dobrze wykonane.

Ich chińskie kopie nie.
Przekierowanie