Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Sprzęgło Ogar 200 nie działa
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć Tongue

Mam mały problem, otóż robię swojego ogarka i dzisiaj chciałem zamontować linkę sprzęgła i popychacz sprzęgła. Najpierw włożyłem długi pręt do silnika ale dużo wystawał więc go wyciągnąłem i przechyliłem motor i okazało się że był tam stary pręt popychacza który z jednej strony był trochę jak by przyklepany młotkiem Big Grin ale od nowa włożyłem krótki pręt-kulkę-długi pręt, pręt wystawał około 1 centymetra i przyłożyłem dekiel ale pręt za bardzo wystawał i nie można było przykręcić tego dekielka więc to wszystko wyjąłem poprzez przechylenia motoroweru. Stary popychacz który był przyklepany i trochę krótszy więc przyciąłem przyklepany koniec i do silnika włożyłem krótki pręt 3 kulki 5mm z łożyska i ten stary popychacz i ten pręt wystawał teraz trochę mniej, więc przykręciłem dekiel od strony iskrownika potem założyłem linkę. Odpaliłem motor co prawda bez wydechu Big Grin wsiadłem wcisnąłem klamkę sprzęgła, wrzuciłem bieg i od razu ogar zgasł, nawet nie zdążyłem lekko puścić klamki. Co nie tak jest z tym sprzęgłem?
Boże ale żeś namieszał...

Wypierdziel wszystkie te pręciki, kulki i tak dalej. Wsadź NOWY krótki popychacz, potem NOWĄ kulkę i NOWY długi popychacz. Długi popychacz musi dość wystawać z wałka sprzęgłowego. Potem z kapy zapłonu (tej którą chcesz założyć) odkręć śrubkę regulacyjną sprzęgła (gdzieś tak na środku kapy, taka z zakrętką), załóż kapę i powoli wkręcaj śrubę regulacyjną do momentu aż poczujesz opór jakby śruba oparła się o popychacz. Wtedy musisz dokręcić nakrętkę kontrującą która jest na tej śrubce w stronę kapy tak aby uniemożliwiła ona odkręcanie/dokręcanie się śruby regulacyjnej.

Dodam tylko, że często jest tak, że wcale nie wypadają wszystkie popychacze po przechyleniu. Krótki popychacz i kulka lubią się zaklinować a wtedy najlepiej zdjąć docisk sprzęgła i wypchnąć popychacze.
Ok zobaczę jutro, coś może zdziałam Big Grin
Ale coś nie widzi mi się zdejmowanie tego dociska sprzęgła, ale jak trzeba będzie to to rozbiorę Big Grin
Najlepiej tak zrobić. Rozebrać, przy okazji sprawdzić jak tarcze, łańcuszek, przekładka, kosz i docisk. Ale podstawa to dobre popychacze, bo z g... bata nie ukręcisz. Jak będziesz sztukować non stop to non stop będziesz tam grzebał, a jak raz rozbierzesz, powymieniasz co trzeba i dobrze złożysz to zapominasz co to problemy.
Jeszcze dopytam bo nie umiem dobrze czytać ze zrozumieniem Big Grin
Mówisz żeby odkręcić tę śrubę: http://www.fotosik.pl/zdjecie/d0380f12e623632e a później po przykręceniu dekla ją trzeba przykręcić tak?
Tak dokładnie. Odkręcasz, składasz wszystko i na koniec wkręcasz tą śrubkę (oczywiście z zakrętką na niej) do momentu aż poczujesz opór. Potem dokręcasz zakrętkę do kapy i powinno działać. W razie jakby dalej gasnął, czyli sprzęgło ciągnęło to możesz próbować tą śrubkę jeszcze dokręcić, ale sprawdzaj czy wtedy z kolei kopniak się nie ślizga, bo to znaczy, że jest za mocno podciągnięta.
Ok spróbuję jutro bo nie mogę się doczekać na nim pierwszej jazdy Big Grin

A jeszcze spytam tutaj, czy możliwe jest że jak silnik będzie chodził nawet bez kolanka to pierścienie popękają?
(21-05-2016 00:52:43)kuba321 napisał(a): [ -> ]A jeszcze spytam tutaj, czy możliwe jest że jak silnik będzie chodził nawet bez kolanka to pierścienie popękają?

Tak!

Dodam od siebie, że jeżeli chodzi o popychacze współczesnej produkcji to przynajmniej długi popychacz, żeby u mnie pracował, muszę go lekko ciachnąć nożówką - w przeciwnym razie nie założę dekla, bo zbyt mocno wystaje. Sprzęgło działa normalnie - tak jak powinno.
Rafku a tą długością to zależy. Bo owszem, też spotykałem się z przydługim popychaczem, ale ostatnimi czasy co kupiłem to wszystkie już tego problemu nie mają.
A jakie długości powinny mieć te popychacze?
Szczerze to nigdy tego nie mierzyłem, ale końcowo po złożeniu ten długi musi wystawać kawałek za wałek. Jeśli bez śruby założysz pokrywę a potem śruba da się wkręcić to raczej jest okej. Jeśli będzie wystawał znacząco (np. na długość krótkiego popychacza) to wypada go kawałek skrócić.
Już złożyłem i wszystko działa Big Grin
Muszę jeszcze tylko założyć nową ośkę na tylne koło bo przy naciąganiu łańcucha za mocno dokręciłem i zerwałem gwint Big Grin
Na ośce zerwałeś gwint? Wow, niezłe umiejętności loo


Btw. Koło w ogóle obraca się swobodnie przy takim dociśnięciu, że aż gwint zrywa??
Znaczy ogólnie to już był chyba wcześniej ktoś go przede mną zerwał nim go kupiłem Big Grin ale już zamontowałem nową ośkę Big Grin
Przekierowanie