Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Dopasowanie tłoka do cylindra
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kupiłem ogara 205 silnik 023, który rzekomo miał cylinder po szlifie... ale po rozebraniu w to zwątpiłem, ponieważ tłok nie był pierwszej młodości, więc chciałbym go wymienić z pierścionkami ale nie mam średnicówki i nie za bardzo wiem jak pomierzyć i dobrać tłok do cylindra. Zmierzyłem cylinder od góry suwmiarką.. ta wskazała 38mm (na upartego 37,95mm) ale według książki, pierwszy szlif powinien być zrobiony na 38,25mm. Tłok po zmierzeniu też miał 38mm ale po wsadzeniu bez pierścionków, miał spory luz. Wsadziłem po kolei pierścionki.. pierwszy miał luz 0,75mm drugi 0,85mm więc norma jest. Na tłoku są zdarte numery więc lipa.. co radzicie?
Jak jest 38 to nie było szlifu.
Jeśli chcesz wymienić tłok to już lepiej zrobić szif i wtedy tłok 38,25
Cylinder szlifować z pasowaniem 0,04mm. Chyba ze masz dwie lewe glowy do jazdy odnowionym silnikiem.
Rób szlif, z wymianą samego tłoka to jest często loteria.
A jaką masz średnicę cylindra w środku ?
Pisze 38mm
Jak już bez szlifu to już lepiej same pierścionki zmienićSmile czas pracy 15 minut a na miesiąc będzie moc!!:-) Albo już porządnie nowy tłok i szlif. Ja w drynce już 2 komplet pierścieni założyłem i jest moc i ogień!Smile
Przekierowanie