Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Wyskakujący drugi bieg Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, wiele razy widziałem na forach nierozwiązane problemy dotyczące wypadającego drugiego biegu w silniku Rometa "kwadraciaka" dwubiegowego. Otóż nigdzie nie znalazłem jasnej odpowiedzi więc postanowię umieścić ją tu, może akurat komuś się przyda Wink
Ze względu, że internet mi zbytnio nie pomógł postanowiłem sam rozkręcić silnik, rozpołowić i zobaczyć co w trawie piszczy. Otóż luz na automacie zmiany biegów nie ma znaczenia jeśli rzeczywiście skrzynia jest w dobrym stanie. Wszystkiemu winna jest przesuwka w skrzyni i razem z nią wodzi. Kąty zębów się zmieniają a wodzik dostaje luzu, który powoduje cofanie się biegu na luz. Po wymianie przesuwki i wodzika ustawiłem biegi na odkrytej połówce, gdy przesuwka zachodziła poprawnie na 1 i 2 bieg, regulacje zostawiłem bez zmian, a po złożeniu silnika problemy zniknęły . Chcę to napisać, ponieważ chciałbym uświadomić, że trzymanie automatu noga na siłę i tym podobne sposoby są tylko na krótką metę a stosowanie ich na dłuższą tylko pogarsza sprawę. Może już się to gdzieś pojawiło na forum, lecz postanowiłem się tym podzielić, nie zaszkodzi, a może komuś się przyda, pozdrawiam Smile
odkryłeś najoczywistsza oczywistość, ale dobrze jest czasem zbudować kraków od nowa.
No i dobrze, że odkrył. Dlaczego nie? Śmiecenie forum?
Ja osobiście do wyznaczenia położenia wodzika używam wzoru z książki "Sam Naprawiam" i głębokościomierza w suwmiarce
Nie sadze, zeby ktos, kto ma niewielkie doswiadczenie, ktos, kto pierwszy raz 'remontuje' 023, zrozumial o co chodzi dla autora tematu...

Jak ktos mysli, to po rozpolowieniu silnika bez problemu pojmie zasade dzialania tej skrzyni.

Caly fenomen polega przesuwce i trybie pierwszego i drugiego biegu.

Przesuwka nalozona na wodzik zazebia biegi, czyli 'poprzez nia wlaczamy biegi)

Logiczne jest to, ze jezeli wypada nam 2 bieg, to wodzik jest zbyt przesuniety w strone kola zebatego 1 biegu.

Aby drugi bieg wrocil, wystarczy wykrecic ta 'specyficzna srubke', ktora wkrecona jest na wodzik, znajduje sie nad zebatka zdawcza.

No i na odwrot, ot cala filozofia.

Tego typu post pisze juz 3 raz, wiec slabo szukales odpowiedzi dotyczacej twojego problemu.
Odkręcanie śrubki w pewnym momencie nic nie daje. regulowanie w ten sposób daje efekt tylko wtedy, gdy wszystkie części mechaniczne są w porządku. Podst był "dla chętnych", może komuś się przyda, może nie. A fenomen bardziej się tyczy samego wodzika, który ma tendencję do luzów, przesuwka więcej zniesie. Pozdrawiam Wink
Przekierowanie