Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Pasowanie luźne 0,5 mm
Ok dzięki. Ja dałem 0,3 mam nadzieje, że nie za ciasne.
Polecam usługę Joozka :-) zrobione lepiej niż fabryka. Wszystko błyszczy się i cieszy oko. Tylko czekać aż Romet Ogar wyjedzie na wiosnę. Polecam
Pozwolę sobie podbić temat

Obecnie remont kompleksowy przechodzą amortyzatory od T1 - relacja fotograficzna wkrótce.

Zapraszam
W oczekiwaniu na malowane detale do amortyzatorów T1, wystrugałem kolejne amortyzatory do Komara. Hmm, nie tylko ja będę maił w swoich Robakach chromowane Tongue



A same tulejki kolega sprzedaje
(08-12-2016 21:07:19)Buba27 napisał(a): [ -> ]A same tulejki kolega sprzedaje

Poszło PW


A tak przy okazji ... kolejne amortyzatory jadą do chromu, a przednie zawieszenie do ocynku.
ZAPRASZAM



W końcu wróciły amortyzatory i widelec przedni do 50-T-1
Najpierw na stół poszły amortyzatory tylne.
Ta instrukcja to taka bajeczka.
Ściśniecie tej sprężyny to nie takie proste. Za pierwszym razem jak mi to wyskoczyło, to jedną tulejkę szukałem 2 godz Angry
Wprawdzie w końcu je złożyłem, ale na przyszłość muszę sobie wykombinować jakiś przyrząd, by to równo się ścisnęło i dało dobrze skręcić. W sumie to wszystko trzyma się tylko po wkręceniu dolnej główki i jak gwint jest słaby i nie do końca skręcone, to pozrywa to wszystko i po amortyzatorze. Ja dodatkowo użyłem klej czerwony do gwintów.
Ok, obiecane zdjęcia








Dzięki za informację o problemie ze składaniem tych amortyzatorów - ja jeszcze swoich nie złożyłem Smile

Gdzie wprasowałeś te teflonowe tuleje? Te z pierwszego zdjęcia, powinny być wprasowane za zagniecenie w tej "tuleji" - przynajmniej tak było w moich.

Szkoda że klient zażyczył sobie wszystko w lakierze proszkowym Undecided
Tak, te czarne tuleje z fi wewn 10 mm, wprasowałem od strony zakarbowanej, wezszej rurki. Wcześniej tuleję pcv nagrzałem we wrzątku, a dopiero potem wprasowałem na prasie. Po tym zabiegu rozwierciłem na tokarce otwór na fi 10,2 mm.

Co do kolorow i lakieru - to decyzja klienta - duuuuuzo czarnego Big Grin
Gdyby sprężyny byly mocno pordzewiałe, to pewnie też by miały być czarne Big Grin
No tak, ale widzę że u Ciebie te tuleje plastikowe, są równo z brzegiem tuleji metalowych, a oryginalnie były za zagnieceniem.

Na ostatnim zdjęciu jest przednie zawieszenie, tak?
(17-12-2016 14:03:34)Szatek napisał(a): [ -> ]No tak, ale widzę że u Ciebie te tuleje plastikowe, są równo z brzegiem tuleji metalowych, a oryginalnie były za zagnieceniem.

Na ostatnim zdjęciu jest przednie zawieszenie, tak?

Zrobiłem dokładnie tak jak było w oryginale. Wprasowanie ich poniżej tego zakarbowania, nie miałoby sensu.
Tak, ostatnie zdjęcie to przedni widelec.
U mnie to zakarbowanie było równo z brzegiem tuleji plastikowych - no chyba że mnie pamięć zawodzi Undecided

Moim zdaniem, zabezpiecza ono przed przemieszczeniem się tych tuleji do wewnętrznej części amortyzatora.
Trochę zeszło z tym malowaniem, ale ostatecznie efekt końcowy jutro wyjeżdża kurierem.



ZAPRASZAM
Regenerujesz tylne amorki tylko od rometów? Czy od simsona też da rade?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie