Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Czy lagi romet ogar ze złamaną sprężyną w środku tez sie nadaja
(17-09-2016 22:02:59)Buba27 napisał(a): [ -> ]Czy lagi romet ogar ze złamaną sprężyną w środku tez sie nadaja


Znaczy się urwaną? Smile
Oczywiście - małe piwo przed śniadaniem. Jak coś to pisz PW
Tym razem tylne amortyzatory do Ogara.
Elementy tylko po czyszczeniu i polerowaniu Tongue
Oczywiście wszystkie tuleje i odboje są nowe.

Niestety zdjęć przed, nie zrobiłem, ale wyglądały mniej więcej tak



a to już efekty końcowe




ZAPRASZAM
Robota pierwsza klasa. Od jakich sprzętów jeszcze regenerujesz?
Tylko Komar i Romet
Smile
Zakupy zrobione, przesyłka dotarła - moje usługi wznowione Smile
Zapraszam



Zaległości nadrobione Smile





Amortyzatory poniżej jak oryginały - chrom na sprężynach też. Jedynie tuleje cierne - mój wyrób Tongue





Zapraszam
Joozek zdradzisz z czego są zaznaczone elementy?
One mają równo dystansować dwie części amortyzatora czy może mają uszczelniać? Zewnętrzna część amorka ma wchodzić na wcisk w tą drugą?
Dzięki z góry.
Dawidzie
To są tuleje teflonowe, ale obecnie robię z poliamidu. Ostatnio ceny tych materiałów ostro poszły w górę Confused

W amortyzatorach zamkniętych - jak ze zdjęcia - pełnią rolę tulei ciernych względem osłon aluminiowych, tzn, że w amortyzatorze jak na zdjęciu należy je osadzić na "ciasno". Smile Tak, mają równo dystansować obie części amortyzatora.
Możesz wierzyć lub nie, ale to nie taka prosta sprawa, bo po drodze są takie zgrubienia - zabezpieczenia. Do ich zakładania dorobiłem sobie prosty przyrząd, a do wciskania używam prasy.
Są bardzo cienkie - pasowanie do osłon aluminiowych na 0,5 mm - więc by ograniczyć ich pękanie, najpierw toczę fi wewn, a fi zewn zataczam, po założeniu na tą część amortyzatora.
By łatwiej wprasować tuleje, najpierw je nagrzewam, tak jak np tuleje gumowe we ...... wrzątku :F
Jaka dokładność? ano jak posmaruję smarem i nie włożę sprężyn, to ssie jak pompka Big Grin
Jak by to napisać .......... tuleje pod lagi fi 25 mm, skończyły się.
Materiał niestety też Confused
Zamówiłem nowy, ale przesyłka za kilka dni.

Jak ktoś chętny i cierpliwy - zapraszam za tydzień.
Witam mam pytanie odnośnie tulei gumowo-metalowych jak na zdjęciu. Kupujesz je w sklepie, sam toczysz czy też mam dostęp do takich oryginalnych magazynowych? Bo ja regenerowałem zawieszenie i te tulejki w porównaniu ze starymi latają w otworze. Nie wiem czy to normalne i przy ściśnięciu skasują się luzy czy mam jakieś lewe? Z Góry dzięki za odpowiedź.

[attachment=13756]
(31-10-2016 19:30:56)Rafał S. napisał(a): [ -> ].... i te tulejki w porównaniu ze starymi latają w otworze. Nie wiem czy to normalne i przy ściśnięciu skasują się luzy czy mam jakieś lewe? Z Góry dzięki za odpowiedź.

I zapewne otwory w tulejach metalowych nie pasują pod śruby M8???
Niestety, kupiłeś chiński wyrób, prawie pasujący.
Do tej pory kupowałem w sklepie, link poniżej. Mieli oryginały, ale ostatnio też zagościła do nich chińszczyzna Confused
http://www.skuterdebica.hg.pl/inc/display.php?id=3100

Na ściśniecie się po skręceniu nie licz - ogranicza to dł tulei metalowej. Chyba, że ją skrócisz o 2, 3 mm i zastosujesz dodatkową szeroką podkładkę M8
Tego się obawiałem. Robiłem próby ze ściskaniem, ale bardzo źle to wygląda guma nie przylega równo wystaje gdzie się da i w ogóle nie daje takiego podparcia, amor lata. Odpuszczam sobie to "druciarstwo". Wymienię tylko tulejki i wstawię stare gumy i je jakoś zakonserwuje. Kupiłem tulejki jeszcze w dwóch różnych sklepach zobaczę jak przyjdą może będę miał szczęście. Dzięki za odpowiedź.
U mnie to samo.Lepiej leżą orginalne wywalone tuleje niź nowe z allegro. Masakra, czesci niby do wyboru sporo a połowa nie pasuje.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
Zaległości wykonane, tym razem właściciel T1, naszego zacnego forum loveromet
Mimo podobieństwa lag od Ogara, niestety to nie to samo. Średnica zewnętrzna tulei 31,5 + tolerancja 02. O długości sprężyn - 26 cm i lag nie wspomnę.
No ale .... zrobione.





Tym razem więcej materiału na tuleje zakupiłem, więc jak coś to zapraszam
Mam pytanie, chodzi amortyzatory ogar 200 jak w postach wyżej, jakie dajesz pasowanie mniejszej średnicy w tulejce na ten chromowany pręt, który w nią wchodzi?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Przekierowanie